• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Tx2

Sweetsun: vad är det för låtar ni valt?

Tizia: Så sant, det är väldigt lät att vara efterklok.

Angelican: Vad söt du är som letar efter den gröna sanden, såg att hemtex att små gröna stenar. Men skall kolla på ullared först.

Idag har jag testat Gilda skolans franska manikyr. Så nu har jag bokat för bröllopet oxå. Hoppas att dem inte går sönder innan dess. Tack för tipset Angelica, nu skall här smörjas... En sak till klart. Bara blommor o dryck kvar. Ungefär. Och att skicka in hindersprövningen. Och en hel del till

• Myrmor

Hallå tjejerna!

Nu är inbjudningarna skickade, bröllopsresan bokad, bröllopsnatten och de två efterföljande nätterna innan bröllopsresan, tiaran är betald, hindersprövningen infylld och klar att läggas på lådan. Nästa punkt blir att nästa vecka ringa och klarställa cateringen, leta slöja, arra körlåtarna till vigseln och beställa tårta. Är så glad att allt bara flyter på så här långt..

Angelica: Puckochef!! Jag hejar på dig, det finns alltid dumma människor, låt henne inte komma åt dig! Jag och myran tittar gärna förbi nästa vecka, innan onsdag, då åker vi upp till värmland för begravningen.

Ni nya: VÄLKOMNA!! Hoppas ni ska trivas här!

Sweet sun: Kul att se dig igen, vi har saknat dig!!

tizia: hoppas ringarna känns bättre ihop snart, om inte annat tycker man att det bord gå att åtgärda på nåt sätt om man hittar en duktig guldsmed

när2blir1: Säg bara till om jag kan hjälpa till med musikinspiration, lite tips om favvoartister och låtar till vardags brukar underlätta. Finns MASSA hip-hop/rnb-låtar som funkar tilol bröllop, men är lättare om man få lite mer specat vad ni gillar!

• Myrmor

shit vad svårt det ska vara... sitter och försöker skriva ihop något som känns äkta och avskalat som vi kan läsa på vigseln. Sååååå svårt att skriva kärleksdikter utan att bli lovey-dovey eller kolla-vad-svår-jag-är...

• Äntligen 090822

Myrmor, oj oj här går det undan! Ni har ju massor fixat bara poff!!
    Underbart!!
    *drömmer* tänk när vi får lägga hindersprövningen på lådan...
    Tack ja jag har en pucko chef, o denna är ändå bättre än "stor" chefen... huvvvaaa....
    Ni är välkomna på må el tisdag vilket som funkar för oss!! Hoppas att Smurfen är på dagis, men myran har ju ett rum fullt med leksaker så hon kan greja!!!

Nu ska host läbbiga jag ta och fixa lite gröt till familjen, vi ska gotta oss med mannagrynsgröt och ägg macka idag!

kram på er så länge

• Tx2

Godmorgon,
    shit vad det händer grejer myrmor. Skall ni själva läsa på vigseln?

Angelica: Vad kul med reaktionen från din mamma! Skall se om jag kan maila över lite grejer till dig. Funkade inte igår.

• Tx2

Skille: glöm inte adressen så jag kan hitta dit

• Tizia

Tx2:
    Var dom duktiga på gilda ? Vad kostade det ?
    Ja har aldrig gått å fixat mina naglar efetrsom jag jämt bitit på dem men d e konstigt vad ett stundande bröllop kan göra för diciplinen =) Men fransk manikur är när det målas på vitt på ens egna nagel ? Eller bygger dom på en lösnagel?

• Tx2

Håller, med. Bitit på naglarna i över 25 år och helt plötsligt har jag slutat (nästan, något återfall har jag fått). Det är när dem målar vit kant. Det ser klart bättre ut än när jag har försökt själv, så jag är nöjd och har bokat in innan bröllopet.. 180:- fick jag betala, men det är en chansning då dem lär sig. Men man kan få fransk manikyr på en uppbyggd nagel, men vet inte om dem bygger naglar.

• Francis

Finns en grymt duktig tjej på Beautylounge som heter michelle, som bygger naglar om man vill ha lite längre och mer "perfekta" naglar. Hon gör även på ens egen nagel om man vill detta. Dock är det dyrare än Gilda, men dit ska jag gå hade jag tänkt =)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!