• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • SweetSun

vi har klart med personal också nu! 2 tjejer ska hjälpa oss med avdukning och så i ett par timmar ! Så skönt att det är klart...

• Tizia

Ska testa manikyren på Gilda skolan =)
    Ja bröllop gör en verklligen sporrad.
    Jag har alltid velat ha hål i öronen men varit för nålrädd - tills nu =)
    Har dessutom börjat träna =)
    Man kanske borde förnya löftena varje år så man är så här abitiös i framtidne oxå =)

Malin: Va roligt med klänningen, grattis =)

• Teapot

Goder afton! Här var det aktivitet vill jag lova, som oftast när man inte läst på ett par dagar

Härligt med klänningsköp och annat som börjar falla på plats för er andra!

Eftersom jag gillar detta med att planera så är även jag på span efter serveringspersonal. Tänkte vi skulle fixa det med bekanta, har lagt ut ett par trevare så får se hur det går.

Annars har det börjat klia i pysselnerven. Har införskaffat material så snart kan jag inte hålla mig längre, inbjudningskorts-pyssel here I come!

• MalinJohn

Hörni, det här med naglar. Jag är en obotlig nagelbitare, en gång lyckades jag sluta i tre månader men sen var det hopplöst igen.

Så nu innan bröllop och så tänkte jag testa en förlängning (det går ju som tidigare nämnt inte att bita igenom) och jag tänkte höra om ni vet vad det kostar och om ni kan rekommendera något schysst ställe där jag inte blir ruinerad på kuppen ;)

• skille

Om du abre vil ha de for en dag, kan du kjøpe ett sett på HM eller kappal eller noe, det er kjempelett og koster ca 160kr... har du en snill terne hjelper hun deg sikkert dagen innan den store dagen

• MalinJohn

Skille;

Det har jag testat och tror jag ska satsa på en lite mer hållbar förlängning.. Med att bli ruinerad så menar jag att jag tittade på NK och dom skulle ha runt tusenlappen och det var väl saftigt.. Har hört att man kan landa runt 6-800.- på andra ställen och det känns mer humant..

• Tx2

Förra året var jag på www.naglar.makeupandhair.se/ då tog hon 350 och jag blev nöjd. Såg att hon hade höjt det till 600:- nu. Mitt tips är att göra det lite tidigare (har man möjligheten så skulle jag rekommendera att man testar en gång innan). Jag var jätteovan med långa naglar o hade tex svårt att få ut mitt kontokort ur automaten innan jag lärde mig tekniken...

• Tizia

Så...nu e d inbokat manikyr på gilda.

Tx2: En liten manikyr fråga bara... Hur länge håller det ? Är lackeringen väldigt ömtålig? Har bokat in manikyr inför bröllopet oxå men ska göra det på onsdagen å bröllopet e ju på lördagen... hmm..undrar om dom är fina då med tro...

• SweetSun

Nu har det hänt igen.. min mor har tänkt bjuda fler!! Jag blir galen! Fast nu sa jag verkligen ifrån!

Nu tänkte hon bjuda den ene gästens dotter, för att sonen hade fixat fram bandet! Och då sa hon att "ja men du ska väl bjuda sonen!?" nej sa jag. han har hjälpt till att fixa ett band, men man kan ju för sjutton inte bjuda alla som hjälpt till ch tipsa och ordna?? JAg blev så arg.. mamma blev skitsur på mig.

Jag fattar inte varför det ska bjudas in folk jag träffat 2ggr i mitt liv?

Jag blir galen snart, måtte det vara över snart.

• Tx2

Mina har klarat sig hela helgen och ser fortfarande bra ut. Jag gjorde dem i fredags. Men jag har inte direkt gjort något som skulle kunna slita på dem. Hon gav mig tipset att bättre på med ett topplack varannan dag så håller dem sig lite längre, men glömde bort det igår.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!