• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • skille

svensexor: A sin bror har fått den hedelige oppgaven da min kjære m2b ikke ville han noen best man... Han var så snill at han sendte en mail hvor han spurte om spesifike datoer, hvor det gikk bra å ha svensexor slik at det ikke skulle krasje, og han ba om gjesteliste. samtidig ba jeg han å snakke med min tærne slik at de kunne planlegge på to ulke datoer.. i og med min kommer til å være i norge... så det bør gå smerte fritt. Pluss at alle vet at ejg er en bitch og om de finner på noe dumt med min lille elskling blir det bråk:) og utestengelse fra bryllupet. Vi skal tross alt ha vakter i vårt bryllup, store sterke menn i svarte kostymer og med solbriller.

Angelica: Tusen takk for at du er så snill, føler litt at jeg "utnytter" ditt talent. Men kan ikke noe for at m2b elsker kortene dine og da blir det så lett å bare ta opp telefonen og "bestille" ett kort eller 4...

Myrmor: Du trenger ikke bade Myran det er bare å ta hun med til Don så får hun en vask..

Daniella: Kjøpte rammene i går, de var mindre enn jeg trodde men kjempe fine. Hentet også mansjettknappene og de blev MYE bedre.

• J D

Ojojoj, vad ni skriver, hinner aldrig med att svara på era inlägg...

Verkar som att det flyter på bra för alla iaf, kul!

Själv har jag fått hem min brudklänning nu och den behöver bara ett par småändringar för att passa perfekt. Är det någon här som har ngt tips på en prisvärd skräddare/sömmerska?

• Äntligen 090822

Danielaa sa att det är inför mitt bröllop, att jag vill se ut som vanligt festlig fast att jag behöver hjälp med att få en makeup som sitter mer än 8h. Jag har ju aldrig underlags cremer etc... bara lite mineral foundation o det vanliga!
    För nope jag skulle aldrig våga låta någon jag inte känner VÄL sminka mig inför den dagen... alldeles för "rädd" för det! Hade varit gött att någon annan gjorde det men jag vågar inte. så det här blir bra!!

Skille ja du vad du untyttjar mig, får nog ta och byta nummer hihi, nej då jag är bara smickrad och jätte glad att du vill ha mina kort

Baver spännande med blommorna!
    För mig är det ingen hets... tänker mest på dig!

ska ta lite frukost nu
    tjing

• skille

Angelica: Jeg har noe til deg... en maceup konsultasjon på bodyshop, mens jeg leker meg smurfen... Så får du knaskje noen tips samtidig som du ser hvor fin du kan bli:)

• skille

Og by the way savner eg på msn... dagen blir ikek det samme

• Teapot

Hmm, funderar på detta med slöjor. Tizia, duktig du är som syr själv! Undrar om jag verkligen ska ha en... hur många av er kommer att ha slöja? Och vilket stuk på slöja blir det då? Lång böljande bakpå eller kortare och framför ansiktet á la hollywood-film? Eller finns det mer, är det en djungel även detta? Har ju noll koll känner jag

• skille

Jeg er så lykkelig!!!!!!!!!
    Min no.2 drømmemann kom på 3 plass i VM i dag, og det beste av allt han slo Svenskene.... Shit han har en helt utrolig rompe..

• J D

Teapot skrev 2009-02-04 12:37:53 följande:
    Hmm, funderar på detta med slöjor. Tizia, duktig du är som syr själv! Undrar om jag verkligen ska ha en... hur många av er kommer att ha slöja? Och vilket stuk på slöja blir det då? Lång böljande bakpå eller kortare och framför ansiktet á la hollywood-film? Eller finns det mer, är det en djungel även detta? Har ju noll koll känner jag

Jag har beställt en enlagersslöja i armbågslängd. Hoppas att den blir bra. Egentligen vet jag inte om jag borde ha slöja för min klänning är rätt mycket i sig själv...

• J D

Angående svensexor: Vi har avsagt oss sådant eftersom vi tycker att den traditionen inte passar oss.

• skille

Dette er skumt her snakker vi om svensexor og så ringe m2b sin bror nå nettop og ber meg holde av en dag hvor de kommer å tar han... Da er et abre å finne på en god grund til å holde av dagen....

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!