• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Äntligen 090822

Massa kul att läsa!!

Myrmor härligt att det verkar vara sista!! PARRRRTYYYY *blåser i tutor*
    Bra att Myran testar skorna på alla sätt och vis! Man kan ju inte ha skor som smakar äkligt

Tx2 vi har en snäll brevbärare, hon låg i lådan idag jätte söt liten katt, får ju bara hoppas nu då att Smurfen blir så glad som mamma blev
    Japp klipper massor och sparar o grejar du får kika I promise!!

ang SB och retusch... så är det nog hopplöst om jag så levde på pulver och grönsaker och tränade ihjäl mig... lite för lite tid! Men vet ju att V tycker att jag är så vacker som jag är ni fattar varför jag älskar honom va så det blir nog bra... Är ju inte ensamma, vi är ju ett gäng och det gör det lttare att klä av sig inför fotoografen

Idag "dog" min favorit ögonskugga... så jag skulle in t stan köpa hårfärg o fika med min mamma... o tänkte, bra då köper jag ögonskuggan med, det är en Guiarlai (el hur det stavas) så jag köper inte det så ofta... VA i Hela fridens namn... De görs inte längre stod och funderade innan jul om jag skulle köpa en men tänkte jag tar det ef jul... Jag fick panik....
    Men jag hamnade på Åhlens och MAC ... där fick jag super hjälp och hittade en mkt lik ögonskugga *glader* plus att jag har bokat en smink konsultation.. jag ska sminka mig själv på dagen B och jag vill ha info om hur man får en make up att sitta i typ 20h....
    kostar 400.- men de 400.- får jag handla för och jag får en skiss där de visar precis vad som ska sitta var och så med namn och allt

Hittade bättre vinrött/mörkrött band idag till inbjudningarna så det är ju strålande!!

massa text och tjatter från mig...
    huha stackars er

kram
    tjohooooo

• Tx2

Ja vi får hoppas att smurfen blir lika glad som mamsen!

Just nu sitter jag är lite småsur över T´s troligtvis kommande svensexa för att dem inte hör med mig om lämpliga datum el vilka som är bjudna. Vet att dem planerar. Jag kommer bli skitsur om det skulle ev krocka med någon av dem jämna födelsedagarna som skall firas (el min födelsedag!) el något annat som är inplanerat. Och att dem inte ens är intresserade av att veta vilka som är bjudna. Känns lite trist om dem inte kollar med tex hans bror, el några andra gäster som han oxå umgås med men som kanske inte finns i deras bekantskapskrets. El tänker jag fel? Så gjorde vi i alla fall när vi planerade en möhippa förra året och jag vet/misstänker att mina tjejer gör likadant den här gången.

• Myrmor

Tx2: va trist! Men killar tänker inte alltid så bra och logiskt... A:s bror (best man) har hört av sig som en duktig pojke och bett om inbjudningslista, antar att datum kommer när de vet vilka helger flest kan. Hoppas att det inte krockar med något.... kanske ska maila vilka helger vi inte kan till honom innan han kommer för långt i planeringen.. Gör det du oxå!

• Äntligen 090822

hmmm tx2 detta låter inte bra... Man måste ju kolla med alla hans vänner, inte bara de Organisatören känner...
    Min tärna ville ha en lista med nummer etc på de som är aktuella, så jag gör det samma med V´s best man...
    Sen så har vi almenaka vi försöker skriva ordentligt i och vi *läs jag* har skrivit på listorna att kolla med respektive om när ni planerar... med tanke på att man har ett annat liv jobb etc.!!
    Maila en lista med alla som är aktuella och skriv att du vill att de kollar med dig när och hur om det passar!

• Taaanja

Något bra tips på en bra fotograf med hyffsade priser i Göteborg??? :)

• Teapot

Vad ni är flitiga på tangentborden!

Härligt att det blev en mysig fika igår. Har själv så mycket annat på måndagar.

Angående svensexor så är jag redan orolig för min S:s skull. Jag vet nämligen att det redan har börjat planeras... han kommer inte få det lätt. Men säkert roligt!

Vi har bokat fotograf idag! Hon blev så glad så vi fick gratisbiljetter till bröllopsmässan! Så dit ska vi också

• baver

hello alla!

grattis myrmor!!! vad fantastiskt skönt!!!

angelica- jag ska ta tag i blommorna, förlåt..som jag minns det så var frakten inte mycket alls, ska rota fram hemsidan så får du kolla lite vad det är förngt..

hummle- jag klistrade igen dem med tejp (som inte syntes) sen satte jag på ett klistermärke i silver som förestälde två ringar i varandra..

¨mitt nästa projekt är at ta tag i musiken/musikanterna. sångare klar men det sket sig med trumpetare och pianist...men det löser sig så småningom

låg också och snyftade till holiday,gulligt värre. fi
    fick reda på att en av våra toastmadames är gravid!, himla kul, de har varit sugna ett tag nu.

nu ska jag hänga lite framför topmodel..hadet gott!

• Myrmor

heja heja anna sifwers om du letar pianist! och matilda forsberg som trumpetare (hon spelar kornett, men det klingar typ samma)

baver skrev 2009-02-03 20:21:08 följande:
    hello alla!grattis myrmor!!! vad fantastiskt skönt!!!angelica- jag ska ta tag i blommorna, förlåt..som jag minns det så var frakten inte mycket alls, ska rota fram hemsidan så får du kolla lite vad det är förngt..hummle- jag klistrade igen dem med tejp (som inte syntes) sen satte jag på ett klistermärke i silver som förestälde två ringar i varandra..¨mitt nästa projekt är at ta tag i musiken/musikanterna. sångare klar men det sket sig med trumpetare och pianist...men det löser sig så småningomlåg också och snyftade till holiday,gulligt värre. fifick reda på att en av våra toastmadames är gravid!, himla kul, de har varit sugna ett tag nu.nu ska jag hänga lite framför topmodel..hadet gott!
  • Danielaa

Flickor flickor va ni skriver! Hinner ju inte me alls nu...! Ska skärpa mig å va mer aktiv, har inte hunnit ikapp efter vi va bortresta i helgen bara...

Myrmor: Underbart å slippa fler operationer! *Tutar å firar!*

Skille, Tx2 å Myrmor+myran: Tack för igår, alltid lika trevligt!

baver: Hittade idag igen... Glömde ju packa ner alla dina saker när jag kom springande me din påse när du va här å pysslade! Både ditt sigill OCH cremefärgade "lim-pinnarna" ligger kvar här! Ska jag ta me de nästa gång vi ses eller behöver du ha det innan?

Angelica: Spännande å göra sminkningen själv! Sa du till dom att de ska va brudsminkning men att du själv vill göra den eller hur bokade du? Låter som en idé faktist... Kan va rätt petnoga å e rädd att de inte blir exakt som jag vill...

Levt dan igenom på Ipren (förkyld) *muttrar* å *surar* lite...

Ska försöka läsa ikapp lite imorrn, eller iaf hinna me på de som skrivs då!

Natti natti, puss å kram!

• Tizia

Hej på er ! Här skrivs d för fullt =)

Måste försöka å va med ngn gång när ni ska ses, skulle va roligt å träffa er å babbla bröllop =)

Nu börjar d kännas väldigt verkligt alltihopa, jag har svårt å hålla tassarna från både klänningen å ringen som bara ligger här å väntar =)
    Har sytt en slöja idag oxå ! Var superlätt (tog en timma ungefär) och blev faktiskt rätt bra, nu ska den bara "pyntas" med lite pärlor. Tycker i vanliga fall att d e svårt att sy kuddfodral så man behöver verkligen inte vara ngn hejare på å sy precis =)

Tx2: Bra med lite uppdatering om naglarna.. Vi ska ju möblera å fixa festlokalen så jag e lite nojjig (redan) över hur d ska gå =)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!