• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Tx2

Ditt glada humör kanske?
    Jag behöver tips o idéer på vårt vigselprogram, festprogram o tackkort. Hoppas bara att jag kommer ihåg att ta med det på måndagen och att det inte är så många som jobbar sent så jag kan testa lite på skrivaren (har chefens tillåtelse)

• Danielaa

Tx2: de ska nog inte va så svårt å få me mig! Alltid lika kul när vi ses!

Behöver oxå tips till festprogram, mest på innehåll just nu! Designen har jag inte hunnit fundera nåt på ännu...

• hummle

ni tycks haft d kul i fredags synd att man inte alltid kan hänga på, men men.

igår va jag o min äldsta son i stan för o kolla på bio men innan så gjorde vi en del "måsten".
    va på brudbukettskonsultation o d gick JÄTTE BRA blir en rund lila bukett m bundna skälkar o m min favoblomma tulpan. så jag e mkt nöjd såklart. tärnan får en vit bukett som kontrast mot hennes lila klänning (om hon nu lyckas få tag på nån)

köpte oxå ett par skor som jag ska ha utomhus, inne vet jag inte än. vet inte om jag ska byta ens så d återstår o se. bild finns i galleriet om nån vill se. inga brudskor från en bröllopsaffär men vita o enkla, t ett kanon pris. WIIIIHIII

knåpat på vigseln o nog bestämt mej för psalmer, in o utgångsmusik e fortfarande ett "problem".
    undrar om jag hinner o se er innan jag gifter mej, shit d e mindre än 6:veckor, passerade den magiska gränsen igår...

MÅ GÖTT ALLA!
    O KRYA PÅ ER NI SOM E SJUKA!

• Tx2

Jättesnygga skor!
    Låter väldigt snyggt med dem lila tulpanernan och att tärnan kör det motsatta med klänning och bukett.

Jag som tyckte att det inte var så lång tid kvar för oss, men du är ju gift om sex veckor!!!

• hummle
    Tx2 skrev 2009-01-25 12:42:40 följande:
    Jättesnygga skor!Låter väldigt snyggt med dem lila tulpanernan och att tärnan kör det motsatta med klänning och bukett.Jag som tyckte att det inte var så lång tid kvar för oss, men du är ju gift om sex veckor!!!
    tam-tam-ta-tam

o tack för sko komentaren.
    visst blir d läckert?! tror helt klart på floristen o gav d jätte fria händer. vill inte ha en "vanlig" bukett utan en vårig jag bukett. så nyfiken o förväntansfull.
  • Tx2

Tror det kommer att bli klockrent!

Undrar om mina "tärningar" vill ha buketter el blommor i håret, när den ena gifte sig så hade vi fem, matchande klänningar o sjalar. Men nu har dem fria händer, så borde kanske fixa något som gör att det syns att dem är "speciella". Vet att två (av sex då jag har valt ytterligare en tjej) i alla fall har fixat sina kläder, två är på jakt och dem andra två får jag nog kolla läget med.

Häftigt! Wow, nu längtar jag tills maj!

• hummle

tuff fråga m blommorna t tärningarna vet inte hur jag hade gjort i ditt fall. o en t tärning, d du

tiden springer iväg o snart snart så e d maj bara d blir mars före

• Myrmor

Hej vänner!

Vilken pärs.. myrans första riktiga "sjuka". 40 graders feber som inte gick att få ner under 39 grader trots panodil och/eller ipren, suck, och gnäll och skrik i en och en halv dag. Till slut matade vi i henne både alvedon och ipren och åkte in till barnakuten (trodde på öroninflammation). Väl där försvinner barn-skrällets feber spårlöst och hon ser oförskämt lugn och cool ut.. De var väldigt snälla men man såg att de tänkte "nojjiga förstagångsföräldrar..". Hur som helst har min feber inte försvunnit ännu, mår rätt sopigt .

Tror vi kör på originalidén med inbjudningarna, men tack för erbjudandet angelica. Imorgon skriver jag ut på svärföräldrarnas skrivare som mamma kommer med och sen blir det pyssel av! Vill dock att vi ska ha en plan B om ifall att jag och/eller myran fortfarande är sjuka. Kan vi vara hemma hos någon annan i så fall?

• Danielaa

Hummle: Kikar på skorna! Tror de blir SUPERsnyggt me blommorna å när du å tärnan har samam fast tvärtom! Kul idé! *Kanske knycker*

Tx2: Inte lätt å ha så många tärningar å hålla reda på! Hoppas ni kommer fram till hur dom ska ha de snart då!

Myrmor: Usch va tråkigt å va sjuka... Känner såväl igen de där me "unge-frisk-som-en-nötkärna" när man komemr in till akuten...!

Om de inte passar hos myrmor imorrn e ni varmt välkomna hem till oss!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!