• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Myrmor

Nu har min slöja kommit på posten så man kan kryssa av det också...trodde jag . Kammen slöjan sitter på är av. Visserligen var den billig (220kr) men hur mycket prisavdrag tycker ni är rimligt? Eller ska jag betala porto och skicka tillbaka den?

• Danielaa

Aaaha, Taack! *väljer å vrakar* Borde väl funka me "vanliga" servetter oxå? har köpt såna "tyg-feeling" servetter!

• skille

Om du klarer å fikse sløjan selv ville jeg ikke sendt den tilbake. Det billigre

• Danielaa

Myrmor: Nää, va tråkigt! Dom får ju dra av iaf 100 kr isf så du får köpa en ny kam å sätta på... Annars hade jag nog krävt att dom stod för portot för att skicka tillbaka den, den e ju trots allt defekt så de ska ju inte du behöva stå för...!

• Danielaa

hummle: Vilka "nummer" i ordningen har dom ni väljer på? Flera som va fina tycker jag!

• Teapot

Angående servettbrytning så läste jag även det i en annan tråd att serveringspersonal (om man nu ska ha sådan) lätt irriterar sig på för stora och yviga servetter som lätt ramlar omkull och som dessutom ska få plats tillsammans med allt pynt och diverse trycksaker. Kanske något att tänka på, vad vet jag?

Vi kommer antagligen att ha DJ på vår fest. Vår ena toastmaster tycker att bröllopsplanering är nästan lika kul som jag gör så han är väldigt engagerad och har något på lut som vi hoppas ska bli billigt!

Och, Tx2, se till att få i dig allt vad huskurer heter. C-vitaminer, te med honung och mjölk, hälsokostpiller och självklart en och annan dos choklad. Krya på dig!

• J D

Myrmor skrev 2009-01-22 13:02:09 följande:
    Nu har min slöja kommit på posten så man kan kryssa av det också...trodde jag . Kammen slöjan sitter på är av. Visserligen var den billig (220kr) men hur mycket prisavdrag tycker ni är rimligt? Eller ska jag betala porto och skicka tillbaka den?

Om du betalar porto så ska du ha tillbaka portoavgiften också eftersom det är fel i varan . Skicka tillbaka och få en ny säger jag!

• Myrmor

Tack för råden, ska kolla vad hon skriver tillbaka (har skrivit och klagat). Vad sägs om det här som en liten familjegetaway direkt efter bröllopet? Vi vill mest ha lite sol, lugn och ro och god mat på ett ställe som passar för oss och myran men som inte kostar skjortan (den resan tar vi ensamma om ett år)

www.ving.se/book/bookMatrix.aspx?&categoryid=1&resortid=976&hotelid=39277&moreinfo=true

• Tx2

Te med honung kör jag på, får väl ge mig i kast med apelsinerna och chokladen och se om det hjälper Och lite mat kanske.

Hummle: Basic Silverware Pouch är den jag testade att vika i förrgår. Me like, men som sagt det beror på hur mycket bestick det blir. Funkade bra med vanliga ikea-servetter.

Danielaa: det är den i mitten med besticken nedstuckna i servetten.
    Vi kör på en duo för kvällen, hoppas att det blir bra.

Myrmor: vad trist med kammen. Hör med leverantören hur h*n vill göra.

Angelica: Verkar inte som om jag kan ringa el smsa dig. Men du kan tipsa om fyndet i min inbox senare så kan jag kanske skicka dit T.

Försöker få något vettigt svar från Millys om klänningen, men dumma nyår, dem kan inte luska fram mitt trackingnummer. Men men den som väntar på något gott väntar...

• hummle

danielaa: om man räknar från vänster till höger så är d nr 11 och 17, hade gärna velat ha nr 18 men d känns lite överkurs för mej. men skam den som ger sej...

tx2: good att d funkar m ikea servetter för d e la d vi kör på om d känns "rätt" m färgen, du vet ju hur d e. ja förrästen d finns ju choklad m apelsin i inte för att d kanske hjälper men ack så gött *MUMS* krya på daj

myrmor: klart du ska höra m leverantör men ABSOLUT INTE!!! stå för något. skit tråkigt oavsett

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!