• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Myrmor

Har du kollat här? Trampetroll på bt säljer sina gamla blingprylar till dukningen:

pysselfreak.bloggsida.se/

Vendel och Angelica skrev 2009-01-22 08:26:36 följande:

Snyggt med dukningarna tjejer!Har inte ens allt hemma ännu, el ja vi vet inte allt ännu... Vi ska ha ljus, pussklockor, ev ngn blomma i låga vaser/ljuskoppar, vita löpare, blir snyggt då borden är möööörkbruna... sen skulle jag vilja ha en massa små "diamanter" som ligger utspritt, men har bara hittat i USA ännuoch jag har inte vågat titta på frakten ännu... gör det när jag har uttömt Sveriges sökningen först.Igår snackade jag med vår kock !! Så härligt att kunna säga så! Han ät super trevlig!! Han hade massor med ideér så det kommer nog bli strålande!Vi kommer inte heller kunna provsmaka maten då han bor i Uppsala, men det blir nog bra, vi ska försöka test laga själva här hemma, då kan det ju bara bli bättre!!Känns så skönt, Kocken är klar och vi fick musikanläggning via kontak till så mkt billigare än vad vi satt i budgeten! TjohooooDesto mer pengar över till bröllopsresan!! Vart den nu ska gå... det har vi ingen aning hoppas att alla har en bra start på dagen!?kram
  • Vendel och Angelica

Tack för tipset myrmor

Tx2 (inbox) konstigt att du inte kunde nå mig hmmm... ja ja stranger things have happend

Vi ska ha en hjärt servettbrytning! www.brudobrollop.se/ finns lite olika tips här.

• Vendel och Angelica

Hej igen

Hur kunde jag glömma hittade ju ett svart bh+trosa set på HM idag som bara är jag!! Så där är SB fotograferingen klar så när som på strumpor, vita och svarta.

Sen så har jag funderat lite på underkläderna till bröllopet. Jag har en klänning som går i ivory, får jag som jag vill så kommer jag ha öppen tå på min sko, så är det ju snyggast med hudfärgade stayups... Så jag letar efter balconette (med avtagbara axelband) bh och trosa/string i ngn snygg ivory, guld, hudfärg... men gärna att de är lite piffigt (guld behöver ju inte vara piffigt) Men inte bara tråkig basik utan lite mer. Så om ngn av er skulle snubbla över detta så hojjta gäääärna till mig

"känner" en tjej som gör smycken och idag kom ett halsband som jag beställt av henne och det var så fiiiint *glader* hoppas ha ngt på mig im så jag kan ha det till... men då blir jag nog hel svart o det är lite tråkigt...
    Kan iboxa er som vill ha hennes sida, vet att man får väl inte göra reklam hursom hellst...

Min Smurf är hemma IGEN ... fick hämta honom strax efter kl 10 fr dagis, dåå hade han enligt dem över 38. Ja han var trött o blek min lille fis. Men han piggnade till på lite ipren så vi for ju in t stan!
    V har sin årets stora Jobbfest im, men mamma tar Wilhelm om han inte är sämre än idag... (jag lämnar honom hur sjuk han än är ) Så håll tummar och tår att han mår fina fisken im annars får han gå med t Paddingtons whiskey är ju bra mot baketrier och sömnen *asg*

puss på er

• CurlyS

Hej!
    Anette heter jag och är nu i forumet. Jag skall gifta mig nu i juni och jag behöver tips om sidor med fina bruduppsättningar

• Myrmor

Nu har jag mailat fram och tillbaka med försäljaren av slöjan hela dagen känns det som. Erbjöd mig att betala mindre och laga den själv, det ville hon inte. Erbjöd mig att skicka upp den om hon skickade porto/pengar till porto. Det ville hon inte, utan hon ville skicka frimärken till mig EFTER att jag skickat slöjan till henne. SUCK!! Nu orkar jag inte bråka längre, skickar den utan porto och avsändaradress så blir det "mottagaren betalar". Är det ok tycker ni?

• Vendel och Angelica

ja så gör du! inga frimärken posta bara!!

Myrmor skrev 2009-01-22 18:57:25 följande:
    Nu har jag mailat fram och tillbaka med försäljaren av slöjan hela dagen känns det som. Erbjöd mig att betala mindre och laga den själv, det ville hon inte. Erbjöd mig att skicka upp den om hon skickade porto/pengar till porto. Det ville hon inte, utan hon ville skicka frimärken till mig EFTER att jag skickat slöjan till henne. SUCK!! Nu orkar jag inte bråka längre, skickar den utan porto och avsändaradress så blir det "mottagaren betalar". Är det ok tycker ni?
  • Danielaa

Myrmor: Aaah, va segt då! Du har inte betalat nåt för slöjan ännu? Isf tycker jag sbolut att du bara ska skicka tillbaka den utan porto så att hon får stå för det. Så anti som hon verkar va så...

Angelica: Hittade oxå mitt ena set till SB på H&M! De svarta!

Ska hålla ögonenn öppna efter de andra oxå! Kul me halsbandet oxå, alltid roligt m fina smycken, speciellt om de e lite unikt! Tråkigt me sjuk Smurf.. Känns som dom e sjuka mest hela tiden tycker jag... :-/

Bröllopsfrisyr kanske man skulle börja kika på nu ja! KUL!

Har ni andra bestämt nåt om frisyren än? Nån som har bild på vad ni bestämt er för/tänkt er? *nyfiken*

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!