• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Bondbönan

Huu! Men den var säkert jättefin då, på åttitalet?

• Teapot

Hoppsan, vilken klänning du hittat Angelica Oförglömlig... På tal om del så undrade mamsen om jag inte ville använda hennes gamla klänning, kanske göra om den lite. Fick snällt avböja, inget ont om min underbara mor men det såg ut som att hon gifte sig i mormors spetsgardiner!

• hummle

angelica: vilken klänning :-O bär man den ja då lär man bli oförglömlig d e ju ett som e säkert. men tack för tipset.

ja annars går la livet sin gilla gång här inte så mkt mer o fixa nu, känns lite tomt. d har dock tillstött två "saker" som vi måste ta itu m såhär innan bröllopet.
    ja förövrigt går jag o väntar på helgen den 21-22 feb då jag ska hjälpa min mor under mässan. inget spec så bara stå i hennes "monter/bås" när hon e back stage o grejar m visningen. så jag har 2 hela dagar o knalla runt o suga in mej den sissta infon för då e d BARA 2 veckor t jag blir FRU!!!

vi väntar på o få hem från skatteverket vi, va lite sena m o skicka in d för vi hade oxå en del kör m namn så som tx2.
    annars låter d ju som ni har pejl på läget ju m catering o alles o grattis t stämpeln myrmor

• Tx2

Sådär, nu har jag fått upp en bild på dukningen från söndagsmidaggen. Till bröllopet skall det till en jäkla massa glas och kaffekoppar. Servetterna hoppas vi hitta en bra grön nyans och vika lite snyggare. Grön sand till ljuskopparna (plus fler antagligen). Och blommor blir det troligtvis från det som växer då. Hoppas på ett bra vitsippe-år.

• J D

Danielaa skrev 2009-01-21 13:42:29 följande:
    JD: Skickar du länk sen så vi får kika?   Nu har jag kollat Golden days catering å pratat me catering-ansvariga! Hittade mumsiga alternativ därifrån som de faktist lutar åt nu! Å som JD säger, e ju lite charmigt å ha från samma resturang som förlovningsmiddagen va på!

Javisst kan du/den som vill få se sidan. Jag vill dock inte att den ska bli sökbar via google så jag inboxar den som vill ha den . Inte så mkt bilder än dock, haha.

Himla kul att ni har hållit på med tråden så länge. Hade ju knappt träffat min fästman när ni började med Gbg-tråden (vi hade varit tillsammans i typ 1 månad 1 vecka, haha) fast det säger nog mer om oss än trådens längd kanske .

• hummle

tx2: tack för bilderna på dukningen, inspirerande. kanske borde jag provduka jag m?! funderat på några speciella servettvikningar? o vitsipper e såååå fint. har ALLTID kunnat plocka d åt mamma som fyller år ibörjan av maj. kommer bli så tjusigt så

• Danielaa

Tx2: Haha, ja jag kommer ihåg! I slutändan blev de bara du å jag som satt på espresso house å pladdrade bröllopsplaner! Redan då hade vi massa idéer...!

*Kikar på bröllopsdukningen*

Angelica: Haha, nästan så vi får tänka om i klänningsvalet!

Teapot: Haha, jag e glad att mamma VET att hennes gamla brudklänning e så långt ifrån aktuell som går... Hon gifte sig -91...

JD: Inboxa!!

Ska lägga in bild på vår "provdukning" oxå, väldigt enkelt upplagt å inte särskilt mycke energi på de denna gången, ville bara få en bild av de för å få känslan!

• Danielaa

Tx2: Blir skitsnyggt! Speciellt me gröna detaljer till!

• J D

Tx2: Håller med de andra- mkt fin dukning! Grönt är så snyggt!

Danielaa: You've got mail

• Teapot

Daniela, hihi mina päron gifte sig -82 tror jag och jag tror att hon innerst inne veeet hon också att den ser inte helt up-to-date ut hennes klänning. Mest romantiskt önsketänkande

Tx2, gillar verkligen din dukning - stilrent och snyggt! Med de gröna detaljerna blir det kanon!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!