• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Danielaa

Såå, nu har jag lagt upp lite bilder på vår sk "provdukning".. Skulle inte ens kalla de för dukning, har inte en tallrik så långt ögat når å inget annat.. Bara de som kommer va som dekorationer på ett ungefär! Får nog göra en lite mer seriös provdukning lite ängre fram tror jag!

• skille

kjempe fine dukninger:)
    Hvordan går det med smekmånaden planeringen??

• Vendel och Angelica

Snyggt med dukningarna tjejer!
    Har inte ens allt hemma ännu, el ja vi vet inte allt ännu... Vi ska ha ljus, pussklockor, ev ngn blomma i låga vaser/ljuskoppar, vita löpare, blir snyggt då borden är möööörkbruna... sen skulle jag vilja ha en massa små "diamanter" som ligger utspritt, men har bara hittat i USA ännuoch jag har inte vågat titta på frakten ännu... gör det när jag har uttömt Sveriges sökningen först.

Igår snackade jag med vår kock !! Så härligt att kunna säga så! Han ät super trevlig!! Han hade massor med ideér så det kommer nog bli strålande!
    Vi kommer inte heller kunna provsmaka maten då han bor i Uppsala, men det blir nog bra, vi ska försöka test laga själva här hemma, då kan det ju bara bli bättre!!

Känns så skönt, Kocken är klar och vi fick musikanläggning via kontak till så mkt billigare än vad vi satt i budgeten! Tjohoooo
    Desto mer pengar över till bröllopsresan!! Vart den nu ska gå... det har vi ingen aning

hoppas att alla har en bra start på dagen!?

kram

• Tx2

God morgon, skall snart ned i sängen igen. Sjuk med en nasty hosta

Tack för kommentarerna angående dukningen. Mera grönt åt folket Beroende på hur mycket bestick det blir så funderar jag på att vika en ficka för besticken av servetten. Får fundera lite mer. Återkommer. Sedan kan jag tänka mig att vi dekorerar baren med lime o gröna äpplen kanske.

Söta ljusstakar Danielaa. Hur många gånger har vi ändrat oss från det första mötet med våra idéer?

Bröllopsresan blir oktober-november någongång. Funderar på Bali, Guadelope el afrika o safari. Men kommer säkert landa någon helt annanstans

• Vendel och Angelica

Tx2 krya på dig stackare *kramar*

• hummle

danielaa: snyggt

tx2: stackare

angelica: gött o ha två stora punkter avklarade.

bröllopsresa blir d ingen på ett bra tag fram över, vill antingen att HELA familjen ska m o då vill jag att lillan ska vara större = enklare
    men funderar på o ta in en natt på nått hotell i samband m bröllopet d hade ju vart mysigt. ska höra m svägerskan om hon har lust att tahand om klimparna här hemma. i så fall vill jag supriza honom m d...

nä nu ska jag ta mej i kragen o leta frisyr, bukett/blommor, o psalmer. känner mej laddad idag så jag hoppas på att få mkt gjort. kanske så att jag tom hinner provduka d hade vart kul o skönt så man har lite mer en än bild i skallen. just servett vikning har jag tänkt mej 2 st men inte valt ännu, Basic Silverware Pouch lr Crown Napkin Fold.

• J D

skille skrev 2009-01-22 08:14:45 följande:
    kjempe fine dukninger:) Hvordan går det med smekmånaden planeringen??

Jadu, vi är väl fortfarande mest inne på Maldiverna skulle jag tro. Annars har jag börjat kika lite på Columbia. Hursomhelst ska vi inte åka förrän ett halvår efter bröllopet, känns som att det finns mer att välja på då.

• Danielaa

Tack för duknings-komplimanger!

Tx2: Taack! Tycker dom e så ursöta! Har två större kronor som ska stå på honnörsbordet vid våra platser ungefär så de utmärks lite... KRYA PÅ DIG!

Bröllopsresa har vi inte funderat på på ett tag, känns som de e så mycke anant innan som sk va klart så de tar vi sen när de känns mer aktuellt!

hummle: Jaha, *förvirrad* de lät ju "intressant" me servettvikningar... Haha, *känner mig urdum å fattar ingenting!* Finns kanske nån hemsida där man kan kika på sånt? Vet inte alls hur vi ska vika våra servetter, har lixom tänkt att de skulle bli en sån där solfjäder för att vi inget annat kan...!

Angelica: Skönt å fått pratat me kocken! Å musiken klart oxå! Ingen aning om hur vi ska göra me musiken!

Hur ska ni ha allihopa? Liveband/DJ/annan musikanläggning...?

Ha en bra dag brudar, puss å kram!

• skille

Om noen vil starte kvelden litt tidligre på fredag, kan vi ta en liten drink hos meg først, eller en gele shott....

• hummle

danielaa: antingen kan man googla typ servettvikning lr servettbrytning osv. jag använder mej utav www.napkinfoldingguide.com iaf. hade typ ingen koll på sånt heller innan men nu så, hihi.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!