• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • anne på grönkulla

Nyetablerad relation och inte gifta, typiskt fall som misstänks för oäkta relation, inga dokument som visar på t ex tidigare samboende i utlandet - nog kan det ifrågasättas/utredas mer och inte vara ett lika självklart "ja" som om man är gifta. Formellt ska det inte vara så, visst, men jag tror nog att det väcker mer frågetecken utifrån min erfarenhet.

• Baby S

Okej, detta känns som ett möjligt Ot sidospår om vi ska börja dissekera hur detta fungerar.
    Men jag har insyn och jag vet vad jag talar om.

Det är många saker som spelar in. Men om paret är gift eller ej har mindre betydelse. Huvudsaken är att relationen framstår som seriös.

• anne på grönkulla

OT-risk, absolut. Min poäng med sidospåret var att säga att det inte stämde att de måste vara gifta för att hon ska få komma till sverige, såsom pappan påstått, men då deras relation kanske ligger i riskzonen för att framstå som oseriös (seriös är den per definition f ö om man är gifta eller kan visa med t ex hyreskontrakt att man tidigare varit sambo, numer, men den kan såklart visa sig vara det ändå) kan det ligga dem i fatet.

• Baby S

Jag upprepar mig ogärna, så jag lämnar detta nu av hänsyn till ts såvida hon inte uttryckligen vill ha mer information angående detta.

• Mrs D to be

det är vell ett giftemål som leder till uppehållstillstånd som hon är ute efter

• ario

jag skulle iallafall inte acceptera det, det är 30 år skillnad + att hans ynsta dotter är 4 år äldre..usch!!!!!

skulle inte kalla det pervers, men gubbsjuka!

• 090208

Har inte läst traden...

Sure att din pappa kan vara förälskad i henne. Men jag undrar, varför vill HON vara med honom?? Jo, rik västerlänning... Hon spelar nog, mycket sannolikt.

• Silla69

Förr såg jag det som "pervers" gubbsjuka mm.

Men idag ser jag faktiskt annorlunda på det pga min vänninas pappa som med hämta hem en som var yngre än hans dotter.
    Dom lever riktigt bra tillsammmans och han och hon är super lyckliga.

Så idag ser jag inga problem med det över huvudtaget.

Så jag kan bara säga Lycka till till din pappa och hoppas du accepterar henne och ger det en chans.

Är din pappa lycklig borde du vara lycklig och skita i vad andra tycker. Låt dom visa sin kärlek.

• Mrs D to be
    ario skrev 2009-01-21 11:07:27 följande:
    jag skulle iallafall inte acceptera det, det är 30 år skillnad + att hans ynsta dotter är 4 år äldre..usch!!!!!skulle inte kalla det pervers, men gubbsjuka!
    Precis
  • Baby S

Hade inte tänkt yttra mig vidare i denna fråga, men kan inte vara tyst känner jag.
    Jag tror inte att ålder avgör huruvida man kan bli kär eller älska och leva med någon, rent generellt.
    Men i dessa fall, med thaikvinnor och europeiska män är jag extremt skeptisk.
    Det är faktiskt en rejäl åldersskillnad som i kombination med övrig fakta gör att man knappast tror det handlar om ömsesidig kärlek på lika villkor, något jämställt förhållande är inte att förvänta. Speciellt inte med tanke på vad ts pappa har för åsikter om svenska kvinnor.
    Och vi vet ju alla, i viss mån kan det handla om fördomar, men det är allmänt vedertaget som faktum att i dessa typer av länder handlar den stora lyckan om att få en västerländsk man på kroken.
    Ts pappa kanske inte bryr sig om det faktumet, men det är fel rent moraliskt och på ett gäng andra sätt att "importera" en ung fru på detta vis som sedan högst sannolikt kommer att hamna i beroendeställning till mannen i fråga.

Svar på tråden Är min pappa pervers?