• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Shortvalleywoman

Nä det skiljde bara 15 år emellan dem... de har hyfsat samma kulturella bakgrund, men ekonomiskt var de inte jämlika...

• Francis

Har varit nere i Thailand många gånger och vet hur det fungerar där. Känner några thailändskor i Phuket och alla fungerar mer eller mindre på samma sätt...
    Nämligen, alla vill därifrån! Vi åker ner och ser ett paradis med vackra stränder och äckliga gubbar som är med småtjejer/pojkar... vilket är vidrigt! Svenska män äker dit ner ensamma, praktiskt taget det enda resmålet i världen där så mycket män åker ensamma utan vänner eller tar med sina barn mm.
    Tjejerna är mycket duktiga på att spela intressanta och kära i dessa män och får dem att tro att han är den ende. Detta gör dom med varenda man som kommer ner till thailand för att hoppas på att någon dag är det någon som är dum nog att gå på detta och då övertalar hon honom att gifta sig med henne och så får hon komma bort därifrån.
    Tjejerna tycker själv inte om vad dom gör men har inget val.. NEJ precis inget val! Jag vet att många kommer kommentera detta och säga anourlunda men alla jobb i thailand mer eller mindre anställs endast utav män!

Ni får inte glömma att för Thaländare så är deras land katastrof. Finns ingen socialt nätverk som tar hand om dem, kvinnorna i synnerhet får inga jobb och landet är mycket mycket fattigt. Så det bästa i livet, deras mål i livet är att hitta en "longtime boyfriend" som dom kallar det som vill gifta sig med dem. Och dom stannar ofta i många år i det nya landet med sin man för att dom är så tacksamma men när dom till slut förstår att de har rättigheter i sverige och har lärt sig språket, kommit ut i arbetslivet mm så skiljer dom sig och tar en i deras egna ålder, för dom är inte dumma dessa tjejerna!! Vad tror ni egentligen att Thailändska tjejer är attraheras till äldre oftast lite små feta halvskalliga män som är dubbelt deras ålder mm?? hmm.. i think not!! Men de är också de ända som kan uppfylla deras önskan om ett bättre liv och det är därför dom gör det! Och inte något annat.. tro mig!

Tycker inte alls något illa eller nedväderande om dessa tjejer, utan beundras över att dom kan lyckas ändra allt dom tror på, att ha sex med en man man anser äcklig och gammal för att ge sig själv och ofta sina barn ett bättre liv...

Däremot männen... usch.. ne jag ska inte kommentera!
    Tror dom på fullaste allvar att en tex 20-åring är intresserad på allvar? Varför kan dom åka ner till thailand och få hundratals 20-åriga thailändskor som är intresserade, men i alla andra "normala" länder så skulle inte dom ens ge dom en blick.. ser dom inte sambandet, eller värre.. dom ser det och uttnyttjar dom!!
    Ibland ser man i tex mataffären en äcklig fet svensk man som aldrig skulle fått en kvinna i sverige med en ung skitsnygg thailändra (eller annan asiat) och ALLA tänker detsamma!
    (stackars tjej, och vad äcklig han är)

• Francis

herregud blev en halv roman =)

• ario

Jag tror det handlar bara om sex...för den ena och överlevnad för den andra....woala...där har vi ett par!

kärlek?hmmm....

ConfusedFairy skrev 2009-01-19 22:12:40 följande:
    Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar. Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös. Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag? Vad tkr ni?Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?
  • Panzerfaust
    Francis skrev 2009-03-26 18:02:43 följande:
    herregud blev en halv roman =)
    Vad är skillnaden på alla unga snygga tjejer som jagar efter miljonärer här hemma och utomlands? Alla dras till det som attraherar dem och i många tjejers fall tycks det vara pengar.

*Sätter mig ned och väntar in stormen*
  • GbgHelena

Tyvärr finns det nog inte så mycket du kan göra för att påverka. Det är bara att acceptera din pappas val. Hoppas inte att han blir lurad. Har hört flera män som "hämtat hem" och gift sig med thailändskor. Efter ett par veckor ska tjejen åka hem och hälsa på i Thailand. Sen är hon borta och går inte att nå.

De utnyttjar väl varandra? Förmodligen handlar det inte om äkta kärlek. Men jag hoppas jag har fel.

• Hannaz

Ja det är väl inte direkt ett charmerande drag hos dessa tjejer men här handlar det om kvinnor som både kan leva ett bra liv, har utbildning, ett socialt nätverk, ett samhäller som tar ansvar osv. Det går inte att jämföra med den utsatthet som thailänska flickor lever i.

• ario

same shit antar jag!

Panzerfaust skrev 2009-03-26 18:07:21 följande:
    Vad är skillnaden på alla unga snygga tjejer som jagar efter miljonärer här hemma och utomlands? Alla dras till det som attraherar dem och i många tjejers fall tycks det vara pengar.*Sätter mig ned och väntar in stormen*
  • passionsblomman

Ja faktiskt! Min sambo har ett jobb som gör att han tillbringar en hel del tid i olika butiker. Han tycker det är kul att diskutera lite med butikstjejerna, och han har hunnit komma hem med förvånad min i lite olika frågor. Bla var det tre tjejer som jobbade i en sminkaffär som vekligen på allvar förklade för honom att det var pengar som var grejen. "No money no honey fattar du väl själv" sa de.

En av de tjejerna skulle strax gå å sta och gifta sig med en riktigt rik kille. Hon hade fått brytet när han vägrade låta henne köpa hjärtformat ris...(hon insåg åtminstone själv att det var mindre smickrande för henne själv)

Det sista hör ju inte till diskussionen, men det är roligt...

Panzerfaust skrev 2009-03-26 18:07:21 följande:
    Vad är skillnaden på alla unga snygga tjejer som jagar efter miljonärer här hemma och utomlands? Alla dras till det som attraherar dem och i många tjejers fall tycks det vara pengar.*Sätter mig ned och väntar in stormen*
  • Panzerfaust

I vissa fall är det säkert kärlek som är ömsesidig i många andra säkert inte, hur man än ser på det så är det upp till var och en att välja hur man vill leva sitt liv oavsett om man är thailändska och vill ha en sugar daddy eller om man är en välbärgad svenska som vill ha en miljonärsdito.

Svar på tråden Är min pappa pervers?