• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • bongen80

Går det inte att flytta dessa krog och drinkdiskussioner till någon annan debatt tråd? Jag har föga för att inte säga inget intresse alls av att läsa inlägg, efter inlägg, efter inlägg i detta ämne. Jag vill läsa om det TS efterfrågar när jag går in här.

• Sebastiána
    bongen80 skrev 2009-03-30 16:44:43 följande:
    Går det inte att flytta dessa krog och drinkdiskussioner till någon annan debatt tråd? Jag har föga för att inte säga inget intresse alls av att läsa inlägg, efter inlägg, efter inlägg i detta ämne. Jag vill läsa om det TS efterfrågar när jag går in här.
    Sorry, jag skrev mitt inlägg innan jag hunnit se att det redan fanns en massa.
  • bongen80

Ja men jag menade ingen särskild, bara en liten fråga ställd om de går att öppna en annan tråd...

• JustMeAndMyLove

Jag tror TS fått sina svar. Låter som at det löser sig på ett bra sätt mellan dig och din pappa, men jag råder dig till att ta mod till dig och prata med honom om Thailand, även om det är svårt. Tystnad kring stora saker kan lätt gnaga hål på ett förhållande..

• Francis

Tycker vi avslutar denna tråden här angående dessa OT ämnen som denna tråd blivit flera sidor utav. Är alltid glad när jag är inne på BT förutom när jag går in i denna tråd och bara blir irriterad. Jag hoppas det löser sig för TS och jag kommer nog inte besöka denna tråd mer. Ha det så bra!

• Francis

Och lycka till med era bröllop förresten, för det är väl därför man egentligen är medlem här..

• Panzerfaust

Trådar får alltid ett eget liv när topic är avklarad.

• På rosa moln
    Panzerfaust skrev 2009-03-28 11:54:35 följande:
    Förövrigt är jag skeptisk till att åka till Thailand just för hur folk behandlas där, precis som jag inte gärna åker till Kina, Kuba eller Spanien (tjurfäktningen) för att jag vänder mig mot det dessa länder står för. Det är trots allt så att genom att spendera pengar i Thailand så ger man sitt godkännande till hur det ser ut där.
    Fin tanke, men vilket land kan du i så fall besöka? Finns väl inget (inte heller Sverige) som har ett helt rent samvete? Kan det inte istället vara så att det är bra att besöka länder med tvivelaktigt rykte för att uppmuntra de invånare där som är goda föredömen samt att sprida goda värderingar till dem som har saker kvar att lära? Isolering funkar ju sällan särskilt tillfredställande, se bara på ex Burma.
  • Panzerfaust

Burma är inte alls isolerat det hålls under armarna av Kina. Jag sade inte att jag inte skulle åka däremot tänker jag både en och två gånger om jag verkligen vill gynna landet med pengar. Jag skulle däremot inte åka till en diktatur och leva som en prins medan deras egna befolkning lever som slavar.

• Panzerfaust
    Sebastiána skrev 2009-03-30 15:52:27 följande:
    Intressant. Detta har jag hört från många killar "Ni tjejer får alltid gratis drinkar på krogen". Själv är jag väldigt måttlig när det gäller alkohol. En drink räcker gott och väl. Därför tackar jag alltid nej när en kille vill bjuda mig. Men då blir man uppfattad som snobbig, otacksam, snipig eller rent av frigid. Jösses så sura killar kan bli när man på ett artigt sätt säger 'nej tack, det är bra'. Hur ska ni ha det egentlige? Sk jag tacka ja nästa gång för att då istället bli en av de tjejer ni anser snylta?
    Forsätt tacka nej på ett trevligt sätt om du inte är intresserad av killen i fråga, om han sedan inte är riktigt plogad och blir otrevlig får väl det stå för honom, kan man inte ta ett nej är man ett stolpskott.
  • Sebastiána

Så många stolpskott jag träffat då...

• Panzerfaust
    Sebastiána skrev 2009-03-30 22:41:36 följande:
    Så många stolpskott jag träffat då...

• På rosa moln
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 22:18:13 följande:
    Burma är inte alls isolerat det hålls under armarna av Kina. Jag sade inte att jag inte skulle åka däremot tänker jag både en och två gånger om jag verkligen vill gynna landet med pengar. Jag skulle däremot inte åka till en diktatur och leva som en prins medan deras egna befolkning lever som slavar.
    Kinastött eller inte, i turist- och medial synpunkt är det väl synnerligen isolerat åtminstone?
  • Panzerfaust

På rosa moln skrev 2009-03-31 00:49:35 följande:

Kinastött eller inte, i turist- och medial synpunkt är det väl synnerligen isolerat åtminstone?
    Jo men så länge de har Kina som hjälper dem behöver de inget annat, ungefär som Nordkorea. Det är två länder som skulle gå under om det inte fanns ljusskygga regimer som hjälpte dem.
  • På rosa moln
    Panzerfaust skrev 2009-03-31 00:53:06 följande:
    På rosa moln skrev 2009-03-31 00:49:35 följande:
    Jo men så länge de har Kina som hjälper dem behöver de inget annat, ungefär som Nordkorea. Det är två länder som skulle gå under om det inte fanns ljusskygga regimer som hjälpte dem.
    Är det inte det som de redan har, gått under alltså? På vilket sätt menar du att de inte behöver någonting annat?
  • Panzerfaust

De behöver inga turister, visst pengar är pengar men uppmärksamheten som det riktar mot landet är ovälkommen. Medial uppmärksamhet klarar de sig fantastiskt bra utan.

Hade inte Kina pumpat in pengar och vapen i landet så hade en reell chans till en revolt och demokrati iaf varit en möjlighet.

• 090208

Haha, jag har varit pa semester och halkat efter lite...

Ja, hade du varit arab sjalv sa hade jag ju knappast anklagat dig for rasist...
    Och sjalv ar jag 100% svensk. Har dessutom vaxt upp med svenskar. Hade val varit annorlunda om jag var t.ex arab och kom hit som 40-aring och inte gillade svenska man...

Och sjalvklart finns det man fran andra lander jag inte gillar, men eftersom jag inte tillhor den, ja vad sager man, "rasen" sa vill jag inte namna det eftersom folk saklart blir sura. Vilket dom har ratt att bli, eftersom jag inte kanner till dom mannen "pa riktigt", utan bara fanar mig efter att ha stott pa en fatal.
    Svenskar har jag ju varit omgiven av i over 20 ar. Plus att jag ar likadan...

Jaja, ni har ju gatt vidare i diskussionen. Sa grala inte med mig nu. Det var ju anda inte det jag skrev om, det var bara 1 mening, 1 exempel i mitt inlagg.

Panzerfaust skrev 2009-03-25 23:40:16 följande:
    Är det där verkligen något du står för?Det är märkligt att folk inte blivit helt galna över just det där uttrycket, hade jag sagt exempelvis: "Jag gillar inte asiatiska män i allmänhet och arabiska män i synnerhet" hade varenda BT medlem anmält mig fortare än jag hade kunna skriva "ollon" på en skrivmaskin...
Svar på tråden Är min pappa pervers?