• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:29:28 följande:
    I min värld är det en markant skillnad att vilja bjuda på en drink i syfte att "ragga" och en helt annan att försöka snylta en drink. Men visst alldeles för många killar på krogen är alldeles för fulla och tenderar bli jävligt dryga rent allmänt, det är ju "the swedish way".Vet inte vilken stad du går ut i men detta har hänt mig i följande städer:Sthlm, GBG, Borlänge, Gävle, Sandviken och Hofors.Grejen är ju så välkänd att kvinnorna i fråga fått ett eget namn, ett namn som används både på dem som bommar drinkar och de som vill bli bjudna och drika gratis för att "betala tillbaka" med ett ons.
    Vad får männen ifråga för namn då?
  • Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:33:57 följande:

Vad får männen ifråga för namn då?
    Om du menar dem som är för fulla och drygar så kan jag säga att jag brukar kalla dem för fyllon eller fyllskallar...
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:39:33 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:33:57 följande:Om du menar dem som är för fulla och drygar så kan jag säga att jag brukar kalla dem för fyllon eller fyllskallar...
    Jag menar dom männen "som låter sig utnyttjas" att betala kvinnors snyltdrinkar- om de snyltande kvinnorna har ett namn- vad kallas då de tillåtande, oerhört generösa gratis"bjudande" männen?...jag brukar också kalla de "vanliga fyllona som inte tillåter sig bli utnyttjade av snyltnade kvinnor" för fyllon, fyllskallar eller helt enkelt drägg...
  • Panzerfaust
    Francis skrev 2009-03-30 09:56:43 följande:
    Du står i baren själv (eller med vänner) och så kommer den ena tjejen efter den andre och trakaserar dig och försöker få dig att köpa drinkar till henne! Lyckans dig, känner ett ex antal killar som skulle vilja byta plats med dig!!
    Ja eller så ser jag ut som ett lätt mål, fan vet jag.

blev knasigt när jag byggde om förra meningen:

Om du menar de som är för fulla och dryga så kan jag säga att jag brukar kalla dem för fyllon eller fyllskallar.
  • Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:42:42 följande:

Jag menar dom männen "som låter sig utnyttjas" att betala kvinnors snyltdrinkar- om de snyltande kvinnorna har ett namn- vad kallas då de tillåtande, oerhört generösa gratis"bjudande" männen?...jag brukar också kalla de "vanliga fyllona som inte tillåter sig bli utnyttjade av snyltnade kvinnor" för fyllon, fyllskallar eller helt enkelt drägg...
    Killar som bjuder damer som tigger? Tja torskar, förlorare och rookies är väl epitet som har används.
  • Lady o Lufsen

...och "tiggar-damerna" då...vad kallas dom för?

• Aleta

Det måste ändå vara ett försvinnande fåtal tjejer som gör sådär. Dels är det en minoritet av tjejer som springer på krogen över huvud taget och dels så är det bara en minoritet av dem så beter sig så som Panzerfaust beskriver.

Varför inte helt enkelt säga "en infinitesimal grupp svenska kvinnor" istället för att skriva "svenska kvinnor".

• Lady o Lufsen

I Sthlm, GBG, Borlänge, Gävle, Sandviken och Hofors ska de finnas tillräckligt många...enligt Panzerfaust

Själv har jag ingen aning...

• Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:

...och "tiggar-damerna" då...vad kallas dom för?
    Det mest kända är väl drinkluder.

*Väntar på att feminster och könsmaktsteoretiker ska gå i spinn*
  • Francis

hahahaha!!!
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:42:42 följande:

Jag festar för övrigt i gbg då det är där jag bor. En stor stad med mycket bra "innekrogar" men som sagt, och jag har mest killkompisar så är de inga tjejer som stöter på killarna och hänger efter killarna på krogen , utan tvärt om.. som sagt varför är det ens så att killar ska bjuda på drinkar?! Ingen som sagt att det skall vara på detta sätt men det är ni killar som vill fjäska in sig själva genom att först kallprata lite en minut eller så och sen frågar ni om ni får bjuda på en drink, och då finns det två alternativ; 1. Det som jag brukar säga att jag kan köpa mina egna drinkar men tack ändå eller 2. tjejen tar drinken och får räkna med att killen skall stå hängandes över henne en halvtimme eller så, och han tror han har halva inne...
    Om nu tjejen väljer att gå hem med killen så är det endast för att hon själv är sugen på sex, inte för att tacka för drinkarna kan jag lova!
    Men jag förstod inte riktigt varför ni alltid blir så sura när NI killar kommer fram och vill bjuda på en drink och vi tjejer tackar nej.. va fan! Vi gör fel när vi tar emot utan att ge sex för då är vi snyltare, och vi gör fel när vi tackar nej och köper våra egna drinkar för då är vi kalla, osociala feminister...?!?! Snälla!! Kom inte fram och erbjud drinkar och sen klaga?
Svar på tråden Är min pappa pervers?