• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:50:27 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:Det mest kända är väl drinkluder.*Väntar på att feminster och könsmaktsteoretiker ska gå i spinn*
    ...tanken slog mig att starta en debatt....men jag orkar inte ens...
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:50:27 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:Det mest kända är väl drinkluder.*Väntar på att feminster och könsmaktsteoretiker ska gå i spinn*
    Men någon annan orkar säkert!!!
  • Lady o Lufsen
    Francis skrev 2009-03-30 13:51:47 följande:
    hahahaha!!! Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:42:42 följande:Jag festar för övrigt i gbg då det är där jag bor. En stor stad med mycket bra "innekrogar" men som sagt, och jag har mest killkompisar så är de inga tjejer som stöter på killarna och hänger efter killarna på krogen , utan tvärt om.. som sagt varför är det ens så att killar ska bjuda på drinkar?! Ingen som sagt att det skall vara på detta sätt men det är ni killar som vill fjäska in sig själva genom att först kallprata lite en minut eller så och sen frågar ni om ni får bjuda på en drink, och då finns det två alternativ; 1. Det som jag brukar säga att jag kan köpa mina egna drinkar men tack ändå eller 2. tjejen tar drinken och får räkna med att killen skall stå hängandes över henne en halvtimme eller så, och han tror han har halva inne...Om nu tjejen väljer att gå hem med killen så är det endast för att hon själv är sugen på sex, inte för att tacka för drinkarna kan jag lova! Men jag förstod inte riktigt varför ni alltid blir så sura när NI killar kommer fram och vill bjuda på en drink och vi tjejer tackar nej.. va fan! Vi gör fel när vi tar emot utan att ge sex för då är vi snyltare, och vi gör fel när vi tackar nej och köper våra egna drinkar för då är vi kalla, osociala feminister...?!?! Snälla!! Kom inte fram och erbjud drinkar och sen klaga?
    Man blir ju helt galen!!!
  • Panzerfaust
    Francis skrev 2009-03-30 13:51:47 följande:
    hahahaha!!! Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:42:42 följande:
    Jag festar för övrigt i gbg då det är där jag bor. En stor stad med mycket bra "innekrogar" men som sagt, och jag har mest killkompisar så är de inga tjejer som stöter på killarna och hänger efter killarna på krogen , utan tvärt om.. som sagt varför är det ens så att killar ska bjuda på drinkar?! Ingen som sagt att det skall vara på detta sätt men det är ni killar som vill fjäska in sig själva genom att först kallprata lite en minut eller så och sen frågar ni om ni får bjuda på en drink, och då finns det två alternativ; 1. Det som jag brukar säga att jag kan köpa mina egna drinkar men tack ändå eller 2. tjejen tar drinken och får räkna med att killen skall stå hängandes över henne en halvtimme eller så, och han tror han har halva inne...Om nu tjejen väljer att gå hem med killen så är det endast för att hon själv är sugen på sex, inte för att tacka för drinkarna kan jag lova! Men jag förstod inte riktigt varför ni alltid blir så sura när NI killar kommer fram och vill bjuda på en drink och vi tjejer tackar nej.. va fan! Vi gör fel när vi tar emot utan att ge sex för då är vi snyltare, och vi gör fel när vi tackar nej och köper våra egna drinkar för då är vi kalla, osociala feminister...?!?! Snälla!! Kom inte fram och erbjud drinkar och sen klaga?
    Är man totalt ointresserad av killen som vill bjuda på drinken ska man tacka nej, det är väl ganska självklart?
  • Panzerfaust

Och killar som inte kan ta ett nej har mer än ett problem.

• Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:52:00 följande:

...tanken slog mig att starta en debatt....men jag orkar inte ens...
    Förstod att det var det du fiskade efter.
  • Panzerfaust
    Panzerfaust skrev 2009-03-28 01:13:42 följande:
    Det svenska samhället och främst kvinnor har väldigt bråttom att döma dessa thailändska kvinnor för att i ögonblicket efter sitta och snylta drinkar på krogen. Det finns en väldigt påtaglig "holier than thou" attityd i Sverige.
    Ni vet att hela debatten om tjejer som tigger drinkar på krogen kommer sig av detta fjuttiga inlägg va?

Jag har i tidigare inlägg påpekat att detta inte gäller alla kvinnor eller ens en majoritet, däremot är de tillräckligt många för att synas om man själv inte är för full så att man står med huvudet under armen.

I Gävle har vi en ganska stor kontingent thailändska kvinnor och det bemötande de får av svenska kvinnor är inte vackert kan jag säga, nu är de iofs inte så trevliga själva alla gånger. Det jag menade med inlägget här ovan var att många svenska tjejer rynkar på näsan åt thailändskorna men är totalt blinda för det som en del svenska tjejer gör.

Många har ojat sig över att jag drar alla svenska tjejer över en kam samtidigt som nästan alla gör detsamma när det kommer till thai-tjejerna.
  • Francis

Precis!! Men dom beter sig som om man sagt att dom är världens fulaste kille... Jag menar, jag har inte dissat dig, har helt enkelt redan en kille och är inte intresserad utav vvad han vill med att bjuda mig på en drink. Tex i lördags var på på Push (en av dom lite "finare" klubbarna i gbg) och det var en full kille som helt enkelt inte fattade vinkeln, han gick inte från vårat bord!! Han bara stod där och hängde, vi fick mer eller mindre be han att sticka! Och sen stod vi och väntade på Hedens parkering vid 3 tiden för min m2b skulle hämta mig och då kommer ett "kurdgäng" på ca 6-7 pers och börjar sliska sig mot oss, och när min vän ber dom dra så var hon VÄLDIGT nära att åka på stryk från den ena fulla killen! Bara för att vi inte var intresserade utav att ha dom hängades vid oss.
    Kan dra upp en massa exempel, i somras när min tjejkompis satt vid baren på Nivå så kom en kille fram och ville bjuda henne på en drink vilket han gjorde och efter ett tag när hon skulle resa sig och gå på toa så tog han henne på rumpan, så hon vände sig om och gav honom en örfil, och då fick hon en box i ansiktet! Ärligt talat, killar borde sluta trakasera tjejerna på klubbarna! Visst det finns en hel del "groggluder" som vi kallar det här i gbg, men det är en 4-5 tjejer MAX på en klubb när det finns närmare 60 st till vanliga tjejer! När du pratar om tjejer och klubbar så målar du upp bilden som om att alla tjejer skulle vara detta och det är faktiskt helt fel och därför måste jag kommentera!

Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:56:49 följande:
    Är man totalt ointresserad av killen som vill bjuda på drinken ska man tacka nej, det är väl ganska självklart?
  • Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:

...och "tiggar-damerna" då...vad kallas dom för?
    Det här inlägget är ju onekligen ett upplägg för att jag ska svara precis vad jag svarade, och du säger ju själv att tanken var att starta en debatt i inlägget efter.

Så ja, precis så infantil är jag.
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 14:13:52 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:Det här inlägget är ju onekligen ett upplägg för att jag ska svara precis vad jag svarade, och du säger ju själv att tanken var att starta en debatt i inlägget efter.Så ja, precis så infantil är jag.
    Den frågan ställdes av mig för att jag förmodligen (och förhoppningsvis) är från en helt annan värld och generation än vad du är!

I MIN värld hängs det inte på krogen...och OM det nu görs det så sker det inte tillnärmelsevis på ett vis där "drinkluder" och "torskar" får utlopp!

Hade inte ens hört epitetet "drinkluder" förut...
Svar på tråden Är min pappa pervers?