• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:13:19 följande:
    Ja man kan ju välja att leva i misär om man vill... Skulle du göra det?
    Ja, alltså jag skulle jobba mig uppåt om det gick. Det skulle sitta långt inne för mig att leta upp en gammal tantaluring och erbjuda mina tjänster för att tanten är rik. Hur man än vrider och vänder på det är det ett val man gör när man gifter sig för pengar och ett bättre liv. Det märkliga är att det alltid ska ältas hur män dammar ned till Thailand för att leta sängkamrat men att svenska äldre kvinnor åker till Ghana för att göra eaxkt det samma talar vi knappt om.
  • Celeste97

Hannaz skrev 2009-03-26 19:37:15 följande:

Du ska inte komma och tala om för mig hur lätt eller svårt jag har att sätta mig in i andras situation.
    Apropå det är jag hemskt imponerad över att du kan tala om för oss vilken förmåga MissieA har och inte har, baserat på hennes två inlägg...
  • Hannaz
    Celeste97 skrev 2009-03-26 20:00:50 följande:
    Apropå det är jag hemskt imponerad över att du kan tala om för oss vilken förmåga MissieA har och inte har, baserat på hennes två inlägg...
    Det inläggen vi skriver som berättar hur vi resonerar i olika frågor och det säger mkt om personen bakom "nicken".

Tycker man att man minsann visst bör välja misär och en frmtid utan ngt hopp om bättring före att välja ngt som kan ge en själv och ens barn et människovärdigt liv så ja, jag tycker att det säger en hel del om personen som uttrycker det.
  • JustMeAndMyLove

Alla har alltid ett val, det kan ingen säga emot. Man kan tex välja att inte låta canser slå ner än och leva ett otroligt gott liv de sista månaderna/åren man har kvar. Man kan välja att behålla en militär hemlighet trots att man utsätts för tortyr.
    Man kan välja att låta sina barn få en liknande framtid som man själv, dvs. jobba 12 timmar per dag och sen gå hem och ligga hungrig under natten.
    Jag tror de flesta föräldrar valt att "hora bort" sitt människorvärde för att ge sitt barn en utbildning, trygghet och ett bättre liv. Jag hade gjort det.
    Helt ärligt tycker jag inte vi här hemma i Sverige ska tycka eller tänka alls om deras val i livet. För vi kan inte på något sätt sätta oss in i deras situation.
    Vi behöver dock inte stötta våra fäder eller bröder i DERAS val. Jag har gjort det helt klart för pappa att jag tycker det han gjort är vidrigt. Ha utnyttjar en människas livssituation till egen vinning. Mer än så kan inte jag göra. Inte heller TS.

Inte värt att hacka på varran här på BT för det, det hjälper knappast någon

Hannaz skrev 2009-03-26 20:04:33 följande:
    Det inläggen vi skriver som berättar hur vi resonerar i olika frågor och det säger mkt om personen bakom "nicken".Tycker man att man minsann visst bör välja misär och en frmtid utan ngt hopp om bättring före att välja ngt som kan ge en själv och ens barn et människovärdigt liv så ja, jag tycker att det säger en hel del om personen som uttrycker det.
  • Panzerfaust

Det finns alltid alternativ, det är inte så att de väljer mellan undergång och en rik vit man. Många gånger väljer de helt enkelt mellan ett normalt liv och ett liv som för dem innebär rikedom. Precis som svenska kvinnor bländas av plånböcker gör de detsamma. Så har det alltid varit och lär fortsätta. De som kommer från rika länder har alltid kunnat charma och imponera på de som bor i mindre bemedlade diton.

Med de argument här använder kan man ju hävda att de män som tar sig en thailändska faktiskt gör en välgärning och bör hyllas som hjältar för att de räddar folk ur slaveri.

Sedan är det faktiskt så att inte alla äktenskap mellan svenskar och utlänningar är ekonomiska transaktioner.

• JustMeAndMyLove

Märks att du inte vet hur vissa delar av thiland ser ut. Det är många som lever till branten av undergång.
    Men inte fan är feta svenska män hjältar för det. Tror jag ingen här inne tycker

Panzerfaust skrev 2009-03-26 20:12:16 följande:
    Det finns alltid alternativ, det är inte så att de väljer mellan undergång och en rik vit man. Många gånger väljer de helt enkelt mellan ett normalt liv och ett liv som för dem innebär rikedom. Precis som svenska kvinnor bländas av plånböcker gör de detsamma. Så har det alltid varit och lär fortsätta. De som kommer från rika länder har alltid kunnat charma och imponera på de som bor i mindre bemedlade diton.Med de argument här använder kan man ju hävda att de män som tar sig en thailändska faktiskt gör en välgärning och bör hyllas som hjältar för att de räddar folk ur slaveri.Sedan är det faktiskt så att inte alla äktenskap mellan svenskar och utlänningar är ekonomiska transaktioner.
  • passionsblomman

Precis det tänkte jag också på...

Celeste97 skrev 2009-03-26 20:00:50 följande:
  • Panzerfaust

Varför är det bara "feta svenska män"?

Självklart lever många i Thailand i misär men det gör folk över hela världen. Problemet med att måla upp en bild av thailändskor som offer och enbart offer är mycket missvisande. Och återigen, det är väldigt tyst om alla kvinnor som åker till Ghana och Gambia på "semester". Det är inte ett manligt fenomen utan ett mänskligt fenomen.

• Panzerfaust

Med den logik man ser här är de det verkligen är synd om så är det thailändska män som inte kan ta sig ur misären lika enkelt med hjälp av sin kropp.

• Celeste97

Hannaz skrev 2009-03-26 20:04:33 följande:

Det inläggen vi skriver som berättar hur vi resonerar i olika frågor och det säger mkt om personen bakom "nicken".
    Som sagt är jag imponerad, just för att du lyckas läsa ut något från två korta inlägg när jag själv inte kunnat se detsamma ens efter kanske 100 inlägg av MissieA...
    Så ok, jag är alltså inte lika duktig som du på detta, men då kanske du kan hjälpa mig med att tolka hurdan du är baserat på att du hoppar på en annan medlem efter två inlägg?
Svar på tråden Är min pappa pervers?