• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Hammerman

Hannaz skrev 2009-03-26 23:27:09 följande:

Han anser sig kunna tala om att jag inte har empatisk förmåga för att jag har det ekonomiskt gott ställt - det är en väldigt långsökt slutsats.
    Det är inte jag som anser det. Gå du tillbaks och läs vad du skrev om Missie A - din harang gällande Missies av dig påstådda oförmåga att känna empati gick ut på att hon omöjligen kunde sätta sig in i den genomsnittlige Thailändarens situation på grundval av att hennes privatekonomi mäktar med en bröllopsfest om 170 kuvert. När jag då påpekade att din ekonomiska situation isåfall också ligger ljusår ifrån den genomsnittlige Thailändaren missade du poängen fatalt och gick istället på om hur ni på din bröllopsfest minsann kommer att äta på papperstallrikar och halledudandedå vilka budgetåtstramningar du tvingas leva under.

Pot. Kettle. Black!
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 23:22:11 följande:
    Du borde skämmas som uttalar dig som du gör om att fattiga kvinnor i Thailand har valmöjligheter, speciellt med din bakgrund. Om du och dina föräldrar är flyktingar så borde du ha än mer förståelse för dessa kvinnor, men nejdå - de ska välja ett liv i misär istället för att "fly" till tryggheten i väst. De räddar sina barn från en framtid som inte alls otroligt kommer att bestå av prostitution och lidande, men det är inte acceptablet enligt dig för de gör det genom att snärja en man.
    Men snälla rara du!! Var har jag skrivit något om misär?? Sätt inte ord i munnen på mig är du snäll. Det var du som började med personliga påhopp, jag hr varit medlem på BT i över 2 år och aldrig upplevt något sånt innan. Kom med argument istället för att hoppa på mig och tro att du känner mig och vet vad jag tycker och tänker!!!

Jag skrev att de har val. För jag tror verkligen inte på att alla som bor i thailand är prostituerade och lider, det måste väl finnas en thailändsk man som de kan gifta sig med. Jag står för mina åsikter och tro mig jag har flera kusiner som inte heller har det bra i mitt hemland men de kämpar och jobbar inte går de och gifter sig med bästa rika utländsk.
  • Hannaz

25 % av Thailändaran lever på mindre än 2 ppp-dollar/dag. Och FN beräknar att ca 200 000 barn är prostituerade. Det är inte precis strålande siffror.

Det må vara ärofyllt att kämpa för att klara sig och bygga upp ett bra liv i det land där man är född, men man kan knappast se ner på fattiga kvinnor som försöker skapa sig ett bättre liv nån annanstans. Och det gör man genom att konstatera att de minsann har ett val. Och naturligtvis sticker det i ögonen när man läser åsikter som dessa samtidigt som vederbörande sitter säkert i Sverige och planerar bröllop för 170 gäster.

• MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-27 01:58:07 följande:
    25 % av Thailändaran lever på mindre än 2 ppp-dollar/dag. Och FN beräknar att ca 200 000 barn är prostituerade. Det är inte precis strålande siffror. Det må vara ärofyllt att kämpa för att klara sig och bygga upp ett bra liv i det land där man är född, men man kan knappast se ner på fattiga kvinnor som försöker skapa sig ett bättre liv nån annanstans. Och det gör man genom att konstatera att de minsann har ett val. Och naturligtvis sticker det i ögonen när man läser åsikter som dessa samtidigt som vederbörande sitter säkert i Sverige och planerar bröllop för 170 gäster.
    Asså vem är du att kommentera vårt antal gäster och att stoppa in ord i munnen på mig. Jag ner inte ner på fattiga kvinnor och om du öppnar ögonen och läser lite bättre så ser du det!! Jag får ha min åsikt och du får ha din, jag respekterar dig för den men du verkar inte veta vad respekt är för i så fall hade du inte hoppas på en okänd människa på nätet.

Kära du! Jag ser verkligen inte ner på fattiga, många i min släkt är fattiga och jag har själv varit fattig en gång i tiden så jag vet hur livet som fattig är (där ser du, lär känna mig först innan du tror att du vet vem jag är), just därför säger jag att det finns andra alternativ i livet, genom att kämpa och göra sitt liv bättre, OCH JAG STÅR FAST FÖR DEN ÅSIKTEN VAD DU ÄN SÄGER!! Jag har tjänat ihop alla pengar jag har idag och visst jag har ett stort bröllop och vi har 170 gäster, MEN du har inget med mitt privatliv att göra, så back off och tänk på ditt egna bröllop istället för mitt eller är det kanske ren svartsjuka
  • Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-27 01:58:07 följande:
    25 % av Thailändaran lever på mindre än 2 ppp-dollar/dag. Och FN beräknar att ca 200 000 barn är prostituerade. Det är inte precis strålande siffror. Det må vara ärofyllt att kämpa för att klara sig och bygga upp ett bra liv i det land där man är född, men man kan knappast se ner på fattiga kvinnor som försöker skapa sig ett bättre liv nån annanstans. Och det gör man genom att konstatera att de minsann har ett val. Och naturligtvis sticker det i ögonen när man läser åsikter som dessa samtidigt som vederbörande sitter säkert i Sverige och planerar bröllop för 170 gäster.
    I ärlighetens namn är de flesta länder i världen ganska kassa. Likt förbannat gör de kvinnor som plockar en försörjare ett aktivt val precis som försörjaren gör.
  • Hannaz

Nej Missie du säjer att du inte ser ner på fattiga kvinnor men likväl klankar du ner på deras val att söka efter en man som kan ge dem ekonomisk trygghet.
    Det är möjligt att det är som du säjer att du verkligen har förståelse för fattiga, det vet inte jag, jag får gå på det du utrycker på det här forumet. Din åsikt är att alla har ett val, en åsikt som per definition kanske är riktig, men den tar inte hänsyn till omständigheter. Och det är väldigt lätt att sitt hemma i Sverige och tycka att andra ska göra moraliskt riktiga val. Jag beklagar att du har fattiga släktingar och att dina föräldrar tvingades fly. Dock gjorde de det bla för din skull, du har inte behövt skapa dig ett liv i en krigszon, lika lite som jag behövt växa upp bakom järnridån i ett kommunistland, det såg nämligen min far till. Och lika lite är vi båda utlämnade till att försörja oss som prostituerade eller arbeta omänskligt långa dagar på nån fabrik för småpengar. Det är knappast de thailändska medelklassflickorna som har möjlighet att läsa på universitet som raggar upp en svensk man dubbelt så gammal som de. Om man tycker att det är omoraliskt att välja ett Svennsonliv i sverige istället för ett hårt slitsamt liv på en fabrik i Thailand så fine, men det är inte det jag kallar empati.

• Hannaz
    Panzerfaust skrev 2009-03-27 02:32:18 följande:
    I ärlighetens namn är de flesta länder i världen ganska kassa. Likt förbannat gör de kvinnor som plockar en försörjare ett aktivt val precis som försörjaren gör.
    Ja, men det intressanta är; vad lägger du för värdering i det?
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-27 03:53:53 följande:
    Nej Missie du säjer att du inte ser ner på fattiga kvinnor men likväl klankar du ner på deras val att söka efter en man som kan ge dem ekonomisk trygghet.Det är möjligt att det är som du säjer att du verkligen har förståelse för fattiga, det vet inte jag, jag får gå på det du utrycker på det här forumet. Din åsikt är att alla har ett val, en åsikt som per definition kanske är riktig, men den tar inte hänsyn till omständigheter. Och det är väldigt lätt att sitt hemma i Sverige och tycka att andra ska göra moraliskt riktiga val. Jag beklagar att du har fattiga släktingar och att dina föräldrar tvingades fly. Dock gjorde de det bla för din skull, du har inte behövt skapa dig ett liv i en krigszon, lika lite som jag behövt växa upp bakom järnridån i ett kommunistland, det såg nämligen min far till. Och lika lite är vi båda utlämnade till att försörja oss som prostituerade eller arbeta omänskligt långa dagar på nån fabrik för småpengar. Det är knappast de thailändska medelklassflickorna som har möjlighet att läsa på universitet som raggar upp en svensk man dubbelt så gammal som de. Om man tycker att det är omoraliskt att välja ett Svennsonliv i sverige istället för ett hårt slitsamt liv på en fabrik i Thailand så fine, men det är inte det jag kallar empati.
    Men jag uttryckte mig inte ens om detta innan ditt påhopp, då var det inte ens tal om all denna fattigdom utan du anklagade mig för saker från ingenstans för ca 5 meningar jag skrev. Nästa gång kan du ju fråga mig vad jag tycker och inte tycker innan du antar saker Jag ska vara ärlig mot dig! Jag behöver inte förklara mig till dig, speciellt inte efter ditt påhopp och du får tro vad f*n du vill om mig men snälla du vakna upp lite ocg förstå att du inte känner mig.

Du har inte visat respekt så jag tänker inte ens ta den här diskussionen med dig. Gärna med andra men inte med dig, för du hr bara varit otrevlig och bitchig.
  • elsi

Den här diskutionen tillhör Familjliv

INTE här ..

• Bambi76

Men det vet du inte om det är eller inte...
    Visst är det stor åldersskillnad mellan dom och ja språket kan vara ett hinder men ingen av oss kan säga att han inte tycker om henne eller att hon har tagit honom bara för att komma bort från thailand.
    Jag har har halva min släkt i thailand och vet hur kvinnor kan ha det där.. Och som jag skrev förut (i ett inlägg för några sidor sen) så är drömmen för många thailändskor att gifta sig med en falang (utlänning) men det betyder inte att dom gör vad som helst eller lurar utändska män att dom är kära i dom bara för att få komma bort.
    Visst finns det tjejer som gör så men det finns det även svenkska tjejer som gör..
    Min pappa (som är spanjor) träffade min mamma (som är thailändska ) när han jobbade i Bangkok och det var kärlek vid fösta ögonkastet från dom båda och min mamma kommer inte ifrån någon rik familj....

Hannaz skrev 2009-03-26 23:14:10 följande:
    Ja fast ni var förhoppningsvis mer jämställda från början än vad detta förhållande verkar vara. Jag och min sambo flyttade flyttade i stort sett ihop efter några dagar, iallafall sov vi hos varandra sen dess. Man får ju se till omständigheterna. Jag har redan skrivit hur det troliga scenariot är i TS exempel. Dvs inget jämbördigt förhållande.
Svar på tråden Är min pappa pervers?