• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • passionsblomman

Och medan du förklarar det, kan du passa på att klämma in varför eller hur det kommer sig att din förmåga att utläsa vad MissieA står för som människa, överstiger Hammermans förmåga att se vad som finns för person bakom ditt nick?

och varför du får påpeka men inte han?

Celeste97 skrev 2009-03-26 20:23:50 följande:
    Hannaz skrev 2009-03-26 20:04:33 följande:
    Som sagt är jag imponerad, just för att du lyckas läsa ut något från två korta inlägg när jag själv inte kunnat se detsamma ens efter kanske 100 inlägg av MissieA... Så ok, jag är alltså inte lika duktig som du på detta, men då kanske du kan hjälpa mig med att tolka hurdan du är baserat på att du hoppar på en annan medlem efter två inlägg?
  • Bambi76

Hoppsan då.. då måste det vara nåt fel på mig och min sambo..
    Vi flyttade ihop dag 1 och förlovade oss efter 6 mån och nu ska vi gifta oss..
    Jag kände från första dagen då jag träffade honom att jag ville leva med honom för resten av livet och han kände likadant...

Hannaz skrev 2009-03-26 17:31:51 följande:
    Ja jag tycker att det är smått perverst faktiskt. och dessutom som man knappast hinner lära känna en människa på några veckor nog mycket för att besluta att man ska spendera resten av livet ihop. Varför åker han inte dit och umgås mer med henne istället INNAN han de bestämmer sig. Jag hade känt starkt äckel inför min far om han kommit på nåt så jävla puckat.
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:05:48 följande:
    Du kanske borde vakna upp ur din dröm Missie... Du skulle blivit född i Thailand, jobba 10-12 tim om dagen i en skitig fabrik från det att du var 14, dåligt ljus och usel lön. En fridag i veckan, ingen barnomsorg, inget utbyggt sjukvårdssystem osv osv. Intressant att se om du resonerat likadant då... Men det är klart att det är ett rätt främmande scenario för dig som har råd att ha röllopsfest för 170 gäster... Intressant att höra om ni tillhör skaran som åker till Thailand 3 veckor runt jul varje år.
    Du jag lever inte i en dröm, jag vet vad jag pratar om. Jag kom från ett krig när jag var 5 år och har föräldrar som har sett människor bli mördade. DET kallar jag att inte ha ett val, att fly ett land för att rädda livet på sina barn, så jaa dom har ett val!!
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:37:15 följande:
    Du ska inte komma och tala om för mig hur lätt eller svårt jag har att sätta mig in i andras situation. Däremot har Missie klart visat att hon inte har den förmågan.
    DU ska inte komma och tala om för MIG vad jag har för förmåga. Ursäkta men nu är du bara otrevlig!! Lär känna mig innan du snackar. Läs mitt senaste inlägg först och sen kan du komma med att jag inte kan sätta mig in i andras situationer.

Du borde skämmas för att du hoppas på mig och säger att jag inte kan sätta mig in i andras situation när du inte ens känner mig.
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 20:04:33 följande:
    Det inläggen vi skriver som berättar hur vi resonerar i olika frågor och det säger mkt om personen bakom "nicken".Tycker man att man minsann visst bör välja misär och en frmtid utan ngt hopp om bättring före att välja ngt som kan ge en själv och ens barn et människovärdigt liv så ja, jag tycker att det säger en hel del om personen som uttrycker det.
    [/citat]
    passionsblomman skrev 2009-03-26 20:26:37 följande:
    [citat]
    Och medan du förklarar det, kan du passa på att klämma in varför eller hur det kommer sig att din förmåga att utläsa vad MissieA står för som människa, överstiger Hammermans förmåga att se vad som finns för person bakom ditt nick?och varför du får påpeka men inte han?
    Det vill jag gärna veta??
  • JustMeAndMyLove

Jag "citerar bilden de flesta har" min egen pappa är varken svensk eller fet..

I Thailand har män det generelt bättre än kvinnor, det är knappast ett jämnställt land jämfört med Sverige. Samma fenomen finns i alla fattiga länder. Dess kvinnor (och män) är i det stora hela offer för vår kultur här i de rikare delarna av världen om man ska vara väldigt korrekt.
    Själv skulle jag inte se någon av de här parterna som offer eller skurk.

Panzerfaust skrev 2009-03-26 20:19:00 följande:
    Varför är det bara "feta svenska män"?Självklart lever många i Thailand i misär men det gör folk över hela världen. Problemet med att måla upp en bild av thailändskor som offer och enbart offer är mycket missvisande. Och återigen, det är väldigt tyst om alla kvinnor som åker till Ghana och Gambia på "semester". Det är inte ett manligt fenomen utan ett mänskligt fenomen.
  • Hannaz
    Bambi76 skrev 2009-03-26 20:35:16 följande:
    Hoppsan då.. då måste det vara nåt fel på mig och min sambo..Vi flyttade ihop dag 1 och förlovade oss efter 6 mån och nu ska vi gifta oss..Jag kände från första dagen då jag träffade honom att jag ville leva med honom för resten av livet och han kände likadant...
    Ja fast ni var förhoppningsvis mer jämställda från början än vad detta förhållande verkar vara.

Jag och min sambo flyttade flyttade i stort sett ihop efter några dagar, iallafall sov vi hos varandra sen dess.

Man får ju se till omständigheterna. Jag har redan skrivit hur det troliga scenariot är i TS exempel. Dvs inget jämbördigt förhållande.
  • Hannaz
    MissieA skrev 2009-03-26 20:58:49 följande:
    DU ska inte komma och tala om för MIG vad jag har för förmåga. Ursäkta men nu är du bara otrevlig!! Lär känna mig innan du snackar. Läs mitt senaste inlägg först och sen kan du komma med att jag inte kan sätta mig in i andras situationer.Du borde skämmas för att du hoppas på mig och säger att jag inte kan sätta mig in i andras situation när du inte ens känner mig.
    Du borde skämmas som uttalar dig som du gör om att fattiga kvinnor i Thailand har valmöjligheter, speciellt med din bakgrund. Om du och dina föräldrar är flyktingar så borde du ha än mer förståelse för dessa kvinnor, men nejdå - de ska välja ett liv i misär istället för att "fly" till tryggheten i väst.
    De räddar sina barn från en framtid som inte alls otroligt kommer att bestå av prostitution och lidande, men det är inte acceptablet enligt dig för de gör det genom att snärja en man.
  • Hannaz
    MissieA skrev 2009-03-26 21:02:49 följande:
    Det vill jag gärna veta??
    Han anser sig kunna tala om att jag inte har empatisk förmåga för att jag har det ekonomiskt gott ställt - det är en väldigt långsökt slutsats.

Det skulle betyda att inga människor som har det gott ställt besitter nån empatisk förmåga och det kan vi nog alla skriva under på att så är inte fallet. Dessutom skulle större delen av sveriges befolkning vara utan denna egenskap, och större delen av människorna på BT...
  • passionsblomman

Men VAR ser du att MissieA tycker att de ska välja ett liv i misär? Det ser inte jag någonstans att hon säger...*fattar noll*

Hannaz skrev 2009-03-26 23:22:11 följande:
    Du borde skämmas som uttalar dig som du gör om att fattiga kvinnor i Thailand har valmöjligheter, speciellt med din bakgrund. Om du och dina föräldrar är flyktingar så borde du ha än mer förståelse för dessa kvinnor, men nejdå - de ska välja ett liv i misär istället för att "fly" till tryggheten i väst. De räddar sina barn från en framtid som inte alls otroligt kommer att bestå av prostitution och lidande, men det är inte acceptablet enligt dig för de gör det genom att snärja en man.
Svar på tråden Är min pappa pervers?