• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • didis
    ConfusedFairy skrev 2009-01-20 14:30:22 följande:
    Jag har förstått att han sökt efter en thaitjej då han sagt att han aldrig kmr kunna bli kär i en svensk otacksam kärrig som han så vacker utryckte sig inför mig.
    Det verkar vara mer pappans allmänna syn på kvinnor (och därmed sin egen dotter) som gör att TS har svårt för han val... Inte så mycket åldern i sig.
  • Bambi76

Jag är thailändska (halv och halv spanjorska) och har halva min släkt i Thailand.
    Många unga flickor i thailand drömmer om att träffa en "falang", dvs,en utländsk man, kan ge henne det som thailändska män ofta inte kan ge henne.
    Många svenskar tror att det bara är att åka ner och hämta hem en flicka och så är allt bra och tyvärr händer det alltför ofta MEN det finns även många som faktiskt blir kära på riktigt och säger din pappa att han tycker om henne och väljer att leva med henne så har han gjort sitt val (och alla thailändskor är inte bara ute efter att få pengar och komma från Thailand). Det betyder inte att du måste jubla och hoppa upp och ner av lycka!Men han är din pappa och det bästa är om ni kan lösa det på något sätt..
    Jag förstå dig väldigt väl med att du tycker att det är jobbigt att hon är så ung. Min pappa är bra många år äldre än din men lever tillsammans med sin nya fru som är lika gammal som min storasyster (40 år) så det skiljer rätt många år mellan dom.
    Jag och pappas nya fru kommer inte överrens men det beror inte på att hon är 40 utan att hon är som hon är..

• Bambi76

vad är det somär äckligt??
    åldernskillnaden eller att han träffat en thailändska?

HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-03-25 12:49:38 följande:
    Äckligt!!!
  • HurraViSkaGiftaOss

Thailändska som är yngre än sin dotter. Fast det har varit äckligt vem han än träffat, känner ju inte personen efter några veckor.

• Bambi76

Nä, det är klart att man inte känner någon fullt ut på en vecka men man kan bli kär och känna att denna man är rätt för mig.
    Det gjorde jag när jag träffde min m2b och vi flyttade ihop från första dagen och i sommar gifter vi oss så det funkar. Men därmed inte sagt att det gör det för alla...

• 090208

Men horni...

Mannen i Thailand kanske inte ar nat att ha... Jag sjalv t.ex gillar inte europeer i allmanhet, svenska man i synnerhet. Det kanske inte BARA handlar om pengar, thai-karlar kanske inte ar bra man... Vad vet jag...

Och kvinnor fran Thailand kanske ar gladare och tacksammare. Dom ar ju inte vana med en massa lyx (=svensk normalstandard), och kanske uppskattar vara man mer.

Eller..?

• shakynose
    Hammerman1 skrev 2009-03-25 19:19:11 följande:
    090208 skrev 2009-03-25 17:12:39 följande:
    Jag sjalv t.ex gillar inte europeer i allmanhet, svenska man i synnerhet. [/citat]Fuck you very much!
    ????
    Jag trodde du skulle tycka att det var bra att svenska tjejer dras till den andra sidan av genpoolen?
  • 090208

Men halla, det var bara ett exempel. Har jag traffat varenda svensk man eller..?

Antar att det AR bara pga pengar som vastlandska man ar eftertraktade da...

• Bambi76

Så kan man ju oxå komentera.....

Hammerman1 skrev 2009-03-25 19:19:11 följande:
    090208 skrev 2009-03-25 17:12:39 följande:
    Jag sjalv t.ex gillar inte europeer i allmanhet, svenska man i synnerhet. [/citat]Fuck you very much!
Svar på tråden Är min pappa pervers?