• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Vargtassa

Min pappas kusin har varit gift vad jag kommer på just nu 3 ggr med tjejer som kommit från Ryssland och Vietnam.. Alla tjejer har lämnat honom efter ca 2 år då dom blivit svenska medborgare..

• Baby S

(Fast medborgare blir de inte, utan de får PUT)

• fru AM

Permanent uppehållstillstånd

Det är ju viktigt att tänka på att kulturen i Thailand ser annorlunda ut än här. Där kan det vara helt normalt att välja en äldre man som kan försörja en - vad vi västerländska kvinnor än tycker om det. Men det blir många gånger problem (har sett många såna exempel i min bekantskapskrets) när kvinnorna kommer hit lär sig lite om vår kultur och upptäcker alla yngre läckerbitar på stan ... och själva har de en "gubbe". Det BEHÖVER inte bli problem (har något lyckligt exempel också) men det är bäddat för problem. Har själv levt i ett förhålande med stor åldersskillnad och det var svårt, trots att vi hade allt annat gemensamt ... bakgrund, språk.

MEN det kan ju faktiskt hända att de är kära på riktigt i det här fallet! Och kärleken övervinner ju allt!

• 090208

PRECIS vad jag tänkte. Pervers låter väldigt grovt och olagligt.

ario skrev 2009-01-21 11:07:27 följande:
    skulle inte kalla det pervers, men gubbsjuka!
    Apropå uppehallstillstand så maste man inte vara gifta, räcker att man t.ex varit sambo i 2 ar. Jag och min man kommer inte ha varit gifta i 2 ar när vi ansöker om visum, men så länge vi kan bevisa att vi bott ihop.
    När vi ansökte har i London så skickade vi papper på vårt gemensamma konto, brev från chefen (vi traffades på jobbet) och vara mobil-räkning för att bevisa adressen. Äktenskap spelar inte så stor roll längre.
  • Lovely Stardust

Baby S skrev 2009-01-21 13:32:55 följande:

Hade inte tänkt yttra mig vidare i denna fråga, men kan inte vara tyst känner jag. Jag tror inte att ålder avgör huruvida man kan bli kär eller älska och leva med någon, rent generellt. Men i dessa fall, med thaikvinnor och europeiska män är jag extremt skeptisk. Det är faktiskt en rejäl åldersskillnad som i kombination med övrig fakta gör att man knappast tror det handlar om ömsesidig kärlek på lika villkor, något jämställt förhållande är inte att förvänta. Speciellt inte med tanke på vad ts pappa har för åsikter om svenska kvinnor. Och vi vet ju alla, i viss mån kan det handla om fördomar, men det är allmänt vedertaget som faktum att i dessa typer av länder handlar den stora lyckan om att få en västerländsk man på kroken. Ts pappa kanske inte bryr sig om det faktumet, men det är fel rent moraliskt och på ett gäng andra sätt att "importera" en ung fru på detta vis som sedan högst sannolikt kommer att hamna i beroendeställning till mannen i fråga.
    Det skulle alltså gå bättre om det var två muslimer vi pratade om. Vad är skillnaden egentligen här?
  • 090208

What???
    Lovely Stardust skrev 2009-02-03 22:21:28 följande:

Det skulle alltså gå bättre om det var två muslimer vi pratade om. Vad är skillnaden egentligen här?
  • MissieA

Lovely Stardust skrev 2009-02-03 22:21:28 följande:

Nu ska jag skriva med stora bokstäver så att du verkligen ser vad jag skriver och uppfattar vet. VAR HAR BABY S NÄMNT NÅGOT OM MUSLIMSKA MÄN??? du behöver inte förstöra alla trådar här på BT med dina fördomar.
  • Zozo

A andra sidan; vad har vuxna barn eg att säga till om deras föräldrars förhallande är jämställda eller inte..? Jag menar ojämlika förhallande kan du ha mellan tva svenska parter ocksa.. visst kan man tycka vad man vill, men har man rätt att ga in i ngn annans förhallande och försöka styra?

Svar på tråden Är min pappa pervers?