• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • bongen80

Åt riktig frukost imorse! Lättfil m egengjord fantastisk musli o en skiva osötat flerkornsbröd (rena barkbiten haha) med mjukost gurka, tomat o paprika.

Muslin gör jag på solrosfrön, kokosflingor, sesamfrö, nötter o mandlar, krossade linfrön, några torkade aprikoser o pumpakärnor.
    Finhackar mandlar/nötter o rostar i torr stekpanna. Rostar även kokos, solrosfrön, sesamfrön o pumpakärnor. Låter svalna o blandar sen i hackade aprikoser o krossade linfrön. Förvaras i burk m tätslutande lock.

• bongen80

ja den är det. särskilt om man rostar, man får ut så mycket mer av smakerna. Har tagit inspiration av Pauluns musli men den är jättedyr (tycker jag) så jag gjorde en egen variant. Har använt GI vänliga ingredienser, ja inte aprikoserna men i det stora hela så var det 15 st hackade o det blir jättemycket musli.

Sen kan man ju variera med frön o kärnor, frukt, olika gryn om man vill det. vad som helst blir gott med rostad kokos....haha

• Heloise

mmmm mat haha, känner mig ganska pigg och alert i dag ska gå till jobbet i solskenet.
    Igår var avskyvärt och jag ägnade mesta dagen åt att tycka synd om mig själv, tjura och gråta en hel del, speciellt när m2b gjorde älgskavsgryta och jag fick lov att låsa in mig i badrummet! Men jag vet ju nu att det blir bättre dagen efter och bara man biter ihop så blir det bättre!

• 1augusti2009

Rapport från helgen:

I fredags morse åkte jag å skruttan tåg till Sthlm, resan gick bra, hade med mig en nutrilett och lite colazero. Sen på em stanande vi kvar i stan med min mammma åkte hem med packningen p mina soppor.. Hittade ingen affär som sålde nutrilett så kl 16 var jag rejält hungrig, skulle ge skruttan en mandarin då det slank ner en halv till mig själv... FÖRSTA jag äter på 11 veckor, att mandarin kan var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott tyckte för tillfället att det smakade nog godare en pizza, hahaha

Lördagen och söndagen hem gick kanon bra så jag är nöjd med att jag klarade att åka iväg utan att falla dit mer än mandarinen.

Idag är vardagen tillbaka och det är skönt för det känns lättare när sina varnliga rutiner är tillbaka.

Hoppas ni andra har haft en bra och någorlunda "enkel" helg

KRAM i massor till er alla!

• lönnsjö

Jag har ätit som vanligt hela helgen. Känns okej för jag har tänkt mig för vad jag ätit och tagit små portioner. Hade inte alls planerat för att äta men nu blev det så ändå. Imorgon blir det ren kur igen. Målet denna gången blir t o m den 14 april, alltså 3 veckor. Har gått upp 1kg. Hmm, magen mår inte så bra idag bara. Imorgon är jag tillbaka fit for fight

• Pentan

HEJA vad duktig du är!!!
    Hur mycket har du kvar nu? Du kommer ju att försvinna i den här takten!

Kram till dig och alla andra som är så duktiga!!

Dag 2 på ren kur efter mina 2 veckor av ätande.

1augusti2009 skrev 2009-03-23 12:42:20 följande:
    Rapport från helgen:I fredags morse åkte jag å skruttan tåg till Sthlm, resan gick bra, hade med mig en nutrilett och lite colazero. Sen på em stanande vi kvar i stan med min mammma åkte hem med packningen p mina soppor.. Hittade ingen affär som sålde nutrilett så kl 16 var jag rejält hungrig, skulle ge skruttan en mandarin då det slank ner en halv till mig själv... FÖRSTA jag äter på 11 veckor, att mandarin kan var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott tyckte för tillfället att det smakade nog godare en pizza, hahahaLördagen och söndagen hem gick kanon bra så jag är nöjd med att jag klarade att åka iväg utan att falla dit mer än mandarinen.Idag är vardagen tillbaka och det är skönt för det känns lättare när sina varnliga rutiner är tillbaka.Hoppas ni andra har haft en bra och någorlunda "enkel" helg KRAM i massor till er alla!
  • MilosMamma

Hur funkade magen när du började äta och gick du upp mycket igen??

Pentan skrev 2009-03-24 08:32:55 följande:
    HEJA vad duktig du är!!! Hur mycket har du kvar nu? Du kommer ju att försvinna i den här takten! Kram till dig och alla andra som är så duktiga!!Dag 2 på ren kur efter mina 2 veckor av ätande.
  • MilosMamma

Mina påsar är slut, jag hara bara 4 jordgubb kvar....
    har en dålig ekonomisk månad, funderar på om naturdiet funkar lika bra? nån som testat båda som VET?

• 1augusti2009

Pentan: jag har ungefär lika mkt kvar. Väger på min våg runt 91,7 och vill till bröllopet väga 70, men målet är 65. Det är 18 1/2vecka kvar så hoppas jag hinner Är det skönt att vara på rena kur spåret igen? Hur mkt har du kvar? Det kan inte vara mkt
    KRAM till dig!

MilosMamma: Jag köper naturdiet när jag inte kan shaka mina soppor. Har druckit en del under kuren och jag diggar helt klart chokladen bäst, jordgubben smakar skit... Men de kostar lika mkt runt 22-23kr.
    Hoppas det ordnar sig!

Kram Kram/ H

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!