• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • MilosMamma

Heja Oss!!!! :D

EmelieJosefin skrev 2009-03-30 20:31:34 följande:
    Samma här för min del -dag 6 imorgon! Känns skönt :)
  • emersson

Grattis :) vad skööönt det ska kännas, själv har jag vikariat fram till augusti....måste kännas underbart med fast tjänst:D

bongen80 skrev 2009-03-30 17:34:46 följande:
    JAG HAR FÅTT JOBB!!!!!!!!!!!!!!!! Fast tjänst på 75%. Kom från intrevjun idag o det blev klart redan inne på samtalet. Känns som man är kärringen mot strömmen nu när så många mister sina jobb. Jag är sååå glad, nu slipper jag oroa mig för vad jag ska göra när föräldraledigheten tar slut. Så från 1 maj får sambon vara föräldraledig. Jippi jippi jippi! Vet inte vart jag skulle skriva inlägget om inte här inne hos alla er mysiga tjejer...Nu känner jag mig ännu mer taggad o motiverad. Allt faller på plats, jag har tagit tag i mitt liv o gjort stora förändringar i min livsstil och nu kommer jobbet. En mycket bra dag
  • bongen80
    1augusti2009 skrev 2009-03-30 17:25:36 följande:
    Idag var min första dag på en 10v lång somatisk praktik.Var på samma ställe i sommras och jobbade i 3 månader. Det var många som satt i fikasoffan och fick titta en och två ggr... Har du jobbat här? Tycker att jag känne rigen dig... Men GUD det är ju du, vart har du tagit vägen????De såg mig när jag hade 25 kilo till på kroppen, så det är så roligt för dessa kommentarer har jag inte hört ännu. Det blir ju antagligen sån stor skillnad från början till nu, än när man ser ngn varje dag KRAM till er alla och grattis till alla - på vågen!
    Va kul att få såna reaktioner! Då har det ju verkligen hänt något! 25 kg är MASSOR. Sen har jag hört att hjärnan inte riktigt hänger med när man går ner väldigt mycket väldigt snabbt. Kan det stämma? För man ser ju liksom inte det själv. Bla många som genomgått gastric bypass, ser ju fortfarande bara den feta personen i spegeln, långt efter viktnedgången. Själv ser jag inga resultat alls, men jag känner på förlovningsringen att den sitter lösare.

emersson: jo det känns skiiiitbra! Blev arbetslös under mycket otrevliga förutsättningar när jag var höggravid o innan det så hade jag inte hunnit jobba heltid 1 år så min stämpling skulle gett ca 5000:- efter skatt. Då hade vi gått under. Var förbi min förra chef o kramade om honom, tack vare hans fina vitsord och hög LAS i kommunen, så var jag "given" för jobbet som nya chefen uttryckte det.

Heja heja alla duktiga här inne!
  • emersson

det tråkiga när man äter cambrige är verkligen reaktionerna på jobbet, det enda man får höra är typ..neeeeeeeeeeej inte pulver, du går ju upp allt bums sen. Varför ska man gå upp bara för man bantat med pulver, självklart kan man ju inte äta som förut för då går man ju upp igen, av nån anledning är man ju överviktig så det är ju såklart att man tänkt att ändra sina matvanor när man är klar med kuren.....

• lönnsjö

Grattis till jobbet bongen80 Härligt!!

1augusti2009: Skoj skoj skoj med sådana kommentarer

Idag har jag ätit mina tre påsar kakao och ett mål mat utan kolhydrater. Har beställt påsar för två veckor till. Sist beställde jag kyckling och svamp. Hjälp, jag får inte ner dem. Men kakaon är godis så den får det bli. Mintkakaon känner jag ingen smak av längre. Blir väl så när jag inte varierar mig.
    Imorgon är det vägning. Känns inte som om jag har gått ner ngt men bara det inte är plus så blir jag glad.

mahlins: hade jag varit i din situation hade jag nog gått över till kombinerad kur någon gång i april. Du har ju kört ren kur ganska länge så magen behöver vänja sig så smått. Vad duktig du är som hållt på så länge Pentan och 1augusti2009 är också "långkörare". Jag tycker det är så himla starkt av er

Kram till er alla goa tjejer.

• sophia111

Hej, tänkte hänga på er tråd, jag är inne på min tredje dag av kombinerad kur och hoppas på att iallafall gå ner 1 kg per vecka, om 4 veckor är det solsemester som gäller och tills dessa vill jag ha gått ner 5kg. Hoppas verkligen att det ska lyckas...

• lönnsjö

emersson skrev 2009-03-30 20:58:53 följande:
    det tråkiga när man äter cambrige är verkligen reaktionerna på jobbet, det enda man får höra är typ..neeeeeeeeeeej inte pulver, du går ju upp allt bums sen. Varför ska man gå upp bara för man bantat med pulver, självklart kan man ju inte äta som förut för då går man ju upp igen, av nån anledning är man ju överviktig så det är ju såklart att man tänkt att ändra sina matvanor när man är klar med kuren.....

Precis!! Jag håller med dig. Nu har man ju tagit tag i sitt problem, brutit sina gamla vanor. Självklart vill man fortsätta på den rätta vägen efter kuren. Knasiga människor, borde ju vara glada för din skull istället. Lägg deras kommentarer åt sidan och tänk på hur snygg du kommer känna dig istället

• bongen80
    emersson skrev 2009-03-30 20:58:53 följande:
    Ja men eller hur? Kan inte folk bara va glada att man blir av med massa kilon. Tycker cambridge har en väl utarbetad plan för att man ska kunna behålla vikten sen. Det säger väl sig självt att man inte kan gå tillbaka till den gamla livsstilen som gjort en överviktig, pulvren är för mig ett sätt att krympa magsäcken, få bort sötsuget, samtidigt som jag i övrigt har en mycket sundare inställning till mat.

Dom är bara avundsjuka på att de själva inte skulle fixa pulver o soppor. Haha
  • mahlins

lönnsjö.. Tack för svar! Jo, jag behöver väl vänja stackars magen men.. jag har blivit så bekväm av mig.. haha det är så himla enkelt att bara äta sina påsar och dricka sitt vatten =D

• Emmox

Ville bara tipsa lite! Jag dricker banan, vanilj och blandar banan och kakaominten - gottigottgott! Men jag kan inte dricka bananen och vaniljen utan att peppra med massa kanel - ett jättebra tips till er som tycker om kanel - det blir riktigt gott. För oss som älskar kanel förstås, men kanske något att pröva om man vill variera mer!

/E

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!