Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej hopp, jag är ledig idag och har just provat min nya skidhjälm och dammsugit lägenheten. Samtidigt. Jag hoppas inte grannarna såg mig.

Ska jag berätta lite mer om min resa till Italien på lördag? Eller kanske om min resa till Kalifornien i sommar? Äääääsch, jag retas bara, förlååååt!

AM, har du en bild på Silvstedt-frisyren? *nyfiken*

• Telemarkgrrl

Frullan, mitt favvotips ute i skärgården är Svartsö herrgårdspensionat. Det är mysigare än Seglarhotellet för det är en sekelskiftesvilla med glasveranda och blommiga tapeter och ingen stordrift med konferensgäster. Och maten tyckte vi var mycket bättre än på Seglarhotellet också. Fick en helt fantastisk hummersoppa där en gång, mmmmm. Det enda lilla lilla abret med Svartsö är att det inte finns dusch och toalett på rummet, det är verkligen som ett klassiskt pensionat. Rum i huvudbyggnaden rekommenderas, rum 3 och 6 har jag för mig är dom största och finaste med kakelugn och havsutsikt.

• Telemarkgrrl

Sorry Frullan, såg att du inte ville ha enkelt - Svartsö är mysigt men enkelt.

• Telemarkgrrl

Sands hotell på Sandhamn är fint, fast jag har aldrig bott där så jag vet inte hur det är med maten och mysigheten.

• Telemarkgrrl

Grinda är fint och har bra mat men tyvärr en väldigt bullrig matsal. Faktiskt så pass att det är svårt att föra en konversation bara på två pers. Men dom kan ju ha byggt om sen jag var där!

• Telemarkgrrl

Rom är ju förstås alltid Rom.

• Telemarkgrrl

Nenne, vi får se om jag tar en Bombardino, jag tycker att dom ser lite läskiga ut. Räcker det inte med att jag tar ett glas rött åt dig istället?

Lappis, ja på lördag är det vi åker.

• Telemarkgrrl

Frullan, nu kom jag på ett kanonställe! Vad tror du om Oaxen skärgårdskrog? Jättefin mat och så kan dina päron bo i redarhytten på den där yachten dom har liggande nere i hamnen.

• Telemarkgrrl

Sweet, nä tyvärr, jag hade faktiskt nattlinnet på mig också.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare