Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

God morgon!

Äntligen snöar det i Stockholm!

nenne, tusen tack för supertrevligt sällskap igår! Jag har ont i låren idag.

nenne igen, det är som tågjäntan säger, man kan få banklån för adoption. Jag är säker på att ni är tillräckligt kreditvärdiga för att få det. Men tyvärr får man inte tillbaka hälften från staten, det hade varit trevligt! Man får dock ett statligt bidrag på 40.000 kr, det motsvarar väl kanske en femtedel av adoptionsskostnaden.

• Telemarkgrrl

Oj, nu satt jag visst och skrev samtidigt som du, nenne!

Men satan vad jag är trött på din tant, nenne! Varför är hon så sjukt envis?! Men jag har ju alltid varit helt övertygad om att ni ska få en liten Falununge så passa på att åk skidor i år för nästa säsong blir det inget för din del.

Själv satt jag hela kvällen (nåja, jag slocknade redan vid nio ) igår och hade "veeeeeeeed" på hjärnan.

• Telemarkgrrl

Nenne, raringsgumman, nej jag känner inte igen mig men det betyder ju inte att jag inte känner med dig, för det gör jag verkligen! Jag önskar så att jag kunde säga eller göra något.

Liten, jag har grubblat över ögonoperationer i typ 20 år, om du lyckas bestämma dig så kan du väl berätta hur du lyckades göra det? Jag var på väg en gång men så berättade en kollega om hennes brorsa som fick in sjukhusbakterier i ögat och nästan dog av septisk chock och blev blind på ena ögat. Jag vet att det är ooooooootrligt ovanligt men då fegade jag ur. Jag får väl se om jag repar mod igen någon gång.

Jag är också värsta rojalisten och är så glad över att dom äntligen ska gifta sig! Och jag tycker att kungen gör ett fantastiskt jobb och att Silvia pratar jättebra svenska (även om det är med en tysk brytning)! (Och nej, jag är INTE ironisk! )

Tack AM och Frejis för en trevlig lunch igår! Och stort lycka till till Frejis imorgon!

• Telemarkgrrl

Jag vill också se!

Men kängu, hur gör du?! Jag hittar aldrig glasögon. Dom kan vara så fina på andra men själv ser jag bara ut som en mupp i alla.

• Telemarkgrrl

Kängu, normalt eller inte, jag skulle definitivt köpa en soffa till min hund! Mitt hjärta skulle brista annars.

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2009-02-25 10:50:54 följande:

Lappis: En kompis till mig berättade i helgen att hon lagt ut en annons på blocket om lite kläder och skor som hon ville sälja. Så mycket konstiga samtal hon fick om skorna - flåsande män som ville veta att de säkert var använda ... Män med stl 42 som vll köpa skorna trots att de var stl 39 ("med lite vilja så går det nog, hehe"). Urk!
    AM, du vet väl att det även finns en ganska lukrativ marknad för begagnade, otvättade, trosor?
  • Telemarkgrrl

Muggles har ju startat en FB-grupp?

• Telemarkgrrl

Ja, jag bojkottar FB men vad är det för skillnad då på grupper och "circle of friends"?

Hej Piggelin, så himla himla skönt att det är så många inbokade på visningen! Hoppas att alla dyker upp och budar som sjutton.

BS, kramar! Hon är verkligen otursföljd den lilla.

• Telemarkgrrl

BS, jag tror nog att dom kan fixa Iris hand så att hon inte får några men alls. Läkarna är ju så duktiga och små barn brukar ha bra läkkött. När jag var liten knipsade jag av en fingertopp (helt och hållet alltså) men den lyckades dom sy dit igen och jag har full känsel i det fingret också. Jag håller tummarna!

koko, vilket härligt problem att kunna välja och vraka. Jag säger också grattis nu om jag skulle råka glömma bort det på måndag!

Liten, jag har för mig att någon pratade om att det fanns en sån sajt där man kan jämföra skolor men jag har ingen aning om vad den heter tyvärr.

Aaaaaa, nu säger väderprognosen att det ska snöa hela nästa vecka i Italien, det måste väl ändå betyda att det blir sol hela veckan efter när jag är där?!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare