Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej hej!

Hemma igen efter en långhelg i fjällen. Fast jag förstår inte varför det ska vara stärkande där uppe, jag är trött som en gnu. Fast en väldigt lycklig gnu. Strålande sol, vindstilla och mycket snö - iiiiiih!

Nenne och Vickan, jag har redan skickat kramar på sms, men här kommer några till - grrrrrrrrrouuuuuuuummpfffff!!

• Telemarkgrrl

Jo, just det ja, nya bilder på Piff&Puff och Prinsen finns nu i galleriet.

• Telemarkgrrl

Åh, Lappis, nu räcker det verkligen med skit för dig! Hoppas verkligen att det där var sista omgången! Dom där örterna du fick av akupunktören skulle ju driva ut det, det kanske funkade lite väl bra bara?

• Telemarkgrrl

Ojdå, så illa mitt inlägg kom! Vad skönt att du mår mycket bättre idag, Lappis!!

• Telemarkgrrl

Men det är väl inte så konstigt att man vill varna för att folk inte ska göra för många ultraljud? Det är ju precis som att varna för att dricka för mycket vin under graviditeten, lite går bra men att man ska vara medveten om att det kan finnas en risk vid för mycket och att man därför ska fatta ett medvetet beslut om att man ska ta det där glaset eller göra det där ultraljudet. Om det nu kan finnas en risk med ultraljud så är det väl bra att undvika ultraljud där det inte finns en medicinsk anledning utan att föräldrarna bara tycker att det är kul att få en video? Det är ju ingen som har diskuterat användandet av ultraljud för att göra fosterdiagnostik eller inte.

Jaja, mig kvittar det ju lika eftersom jag ändå aldrig kommer att hamna i situationen.

• Telemarkgrrl

koko, jämför med röntgen då. Vi vet att röntgen inte är nyttigt men att det är helt okej att göra det då det behövs. Om folk gick och röntgade sig för att man fick med sig så roliga bilder hem så vore det väl bra om folk visste om att det kanske inte är så himla nyttigt att göra det för ofta? Artikeln handlade ju om *onödiga* undersökningar, inte om såna som är nödvändiga.

Bara för att det har gått inflation i larmrapporter behöver ju inte det betyda att man inte ska lyssna på någonting alls. Man får ju helt enkelt använda sitt sunda förnuft och mitt (kanske inte alls så sunda) säger mig att jag skulle välja bort onödiga ultraljud till förmån för sånt som var nödvändigt (till exempel kranvatten ).

Jaja, hela diskussionen är ju för mig precis som diskussionen om preventivmedel är för påven. Ingen av oss har egentligen någonting med saken att göra.

• Telemarkgrrl

Frejis, ååååååååååh så fantastisk roligt! Jag blir alldeles tårögd. GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Woohoo

• Telemarkgrrl

God morgon! Äääääntligen fredag!!

Jag gillar egentligen också att slänga men jag är så lättdistraherad så det tar evigheter, jag hittar gamla foton och dagböcker som jag måste titta på och gamla byxor som jag måste prova innan jag kan slänga dom osv. Så när jag har tänkt att rensa i ALLA garderober så hinner jag typ EN, därför är det inte lika välrensat hemma som jag skull önska.

Nu finns goa Moa och Ore i albumet för alla nyfikna. Söta som små chokladpraliner bägge två!

• Telemarkgrrl

kängu, skicka till telemarkgrrl@gmail.com så lägger jag upp det och skickar dig länken till albumet.

muggles, kramar!! Hoppas att helgen blir bra trots allt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare