Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

AM, nej, där har vi inte varit. Aaaaarghhh, det finns så många ställen man vill gå till!

Jag hittade ingen meny på MD, är det bara jag som är blind eller?!

• Telemarkgrrl

AM, jag har heller aldrig lyckats få dom att blomma om men i blomsteraffären brukar dom alltid säga att man ska doppa dom snabbt i vatten var tionde dag ungefär, klippa av stängeln längst ner vid roten när den slutat blomma och då också ställa undan den och "glömma bort den". Jag antar att den ändå måste få vatten någon gång ibland även då för att inte dö helt?

Ja, det där är som sagt vad dom brukar säga åt mig men det brukar inte hjälpa.

• Telemarkgrrl

Nej, men då blir det inte Mathias Dahlgren, jag måste få se menyn i förväg.

F12 var bra fast inte som Edsbacka.

• Telemarkgrrl
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-12 11:45:02 följande:
    EAVäxer din häck?
    Det gör min.
  • Telemarkgrrl

Muggles, skönt att din mamma inte har hamnat i någon djup svacka än så länge iallafall! Det där kommer ju förstås att gå upp och ner under en ganska lång tid men huvudsaken är ju att hon inte hamnar i en alltför djup svacka som är svår att ta sig ur. För även om hon själv tror just nu att hon redan sörjt sin mamma så har jag svårt att tro att det inte kommer svackor. Skönt att du har henne på nära håll just nu iallafall.

Jo, min man tycker att det känns jobbigt med att någon annan ska vara inne och rota bland våra saker och vår smuts så han tycker att vi ska städa själva. Han städar absolut lika mycket som jag, det är bara det att han har svårt att komma till skott så om han skulle ha ensamt ansvar för städningen så skulle det bli gjort lite för sällan för min smak. Han är jätteduktig och vi delar 50-50 på allt jobb hemma, fast jag gör lite mer planeringsarbete.

• Telemarkgrrl

Ja, sånt skulle jag också vilja ta in städhjälp för. Jag försöker säga till honom att det inte är som att en städhjälp sorterar kalsonger och bankpapper precis men han verkar inte kunna ta det till sig.

• Telemarkgrrl

Jag avskyr när det ringer försäljare på kvällen men igår ringde dom från ett försäkringsbolag som mitt fackförbund har något avtal med och sålde på mig en ny hem- och reseförsäkring. Den kostar hälften så mycket som den vi har haft hittills, jag skäms men jag hade ingen aning om att det kunde skilja så mycket.

• Telemarkgrrl

Åh, AM, vad hemskt. Jag hade föreställt mig att dom dog av sjukdom. Jag har ju inte varit i närheten av att förlora någon så närstående men jag tänker mig att sjukdom (och hög ålder) är lättare att acceptera efter ett tag än andra anledningar. Stor kram!

• Telemarkgrrl

Stackars lille Victor! Hoppas att det inte blir några fler anfall nu!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare