Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

Godmorgon!

Ytterligare en härlig dag på jobbet. Eller nåt....

Lappis, vi fick brev hem igår om att vi måste betala ett par tusen extra i valutatillägg på vår alpresa och vi åker inte med Langley. Så jag tycker att du kan förlåta Langley nu.

Lappis igen, hoppas att du får ett bra svar i Uppsala idag!

Jag kommer också på brunchen och 11.30 passar alldeles utmärkt. Den här gången ska jag nog bara äta våfflor tror jag.

• Telemarkgrrl

Izzie, jaa, det är surt men sånt är livet. Man borde kanske betalt hela resan när man bokade den, då ska man tydligen vara garanterad mot såna här valutakursförändringar. Kostnaden på ett par tusen är alltså för hela resesällskapet, vi är tre st och ska betala 760 per person.

Vi åker till Champoluc i Italien om en månad. Just nu är det nästan 4 meter snö därnere och det ska snöa mer i veckan, så det ska nog räcka till oss också.

• Telemarkgrrl

Magproblem på träningen har jag inte tänkt så mycket på men däremot hos naprapaten eller gynekologen. DET vore riktigt rejält pinsamt.

Izzie, jag kände av ryggen ganska mycket när jag var uppe i fjällen för ett par veckor sedan. Men det gjorde inte ondare än vad träningsvärken i låren gjorde så det får gå.

Det låter helt naturligt och förståeligt med en liten svacka nu när du har varit duktig så länge!

• Telemarkgrrl

Lilton är jättemysigt men det går ju inte att jämföra med de andra hotellen, det är lite vandrarhemskänsla över det. Lite dyrt dock för den standarden men jättemysigt!

Mest prisvärt (av dom ställen jag har bott på i Göteborg) tycker jag att det där hotellet på båten nere i älven är. (Hjälp mig nu göteborgare vad heter det?! Inte barken utan det som ligger mer uppströms, båten heter/hette en gång Astoria tror jag.). Kanonutsikt (om man har rum ut mot vattnet), rent och fräscht och väldigt billigt.

Finaste rummet har vi haft på Park Aveny men där var frukostmatsalen urtrist. Men både Eggers och Grand Opera har vi varit bara nöjda med, både rum och frukost.

• Telemarkgrrl

Casa de Telis är ett fiiiiiiiint ställe det!

• Telemarkgrrl

Izzie, jag har inte fått andra förhållningsregler än att jag MÅSTE stretcha tre gånger om dagen.

• Telemarkgrrl

Muggles, jag glömde säga det häromdagen men SJÄLVKLART kan ni låna (dvs hyra billigt) en av våra gästlägenheter om det bara finns någon ledig när ni vill komma upp!

Vill ni komma hit i slutet av augusti, första hälften av september så kan ni få låna vår lägenhet alldeles gratis om ni lovar att vattna våra blommor.

• Telemarkgrrl

Ja just det ja, Ibis heter det! Tack!

Det skulle verkligen inte vara några problem att ni lånade vår lägenhet, vi har nog inget ömtåligt tror jag! Och skulle det vara nåt så är det lätt att plocka undan. Men om ni vill komma tidigare i år så säg till så fort ni bara har bestämt er när ni vill komma så kollar jag upp lägenheterna. Dom är ju uthyrda ganska mycket så det är alltid bra att kunna boka i god tid.

• Telemarkgrrl

Klart vi kan ses ändå, oavsett var ni bor.

Vaxholm är mysigt. Hotellet har god mat och riktigt bra weekendpaket. Fikan är bäst på hembygdsgården. På grillen i hamnen har man (åtminstone förr) kunnat köpa en "Persson och Ringholm", dvs en tjock korv och en Pucko. Nästan göteborgshumor, va?

• Telemarkgrrl

Muggles igen, Vaxholm ligger bra till om ni inte hinner ut i skärgården men annars finns det ju jättefina ställen där ute också. Utö, precis som Lappis sa, Sandhamn, Grinda, Svartsö... - alla har fint boende och god mat.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare