Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

Och min man! (gillar Baileys alltså )

• Telemarkgrrl

Nej, Lappis, nu FÖRBJUDER jag din mage att både göra ont och blöda mer!

• Telemarkgrrl

AM, jag har heller aldrig varit på cocktailparty. *nudge, nudge*

• Telemarkgrrl

Vi har sprutlackerat våra köksluckor och det var faktiskt inte så dyrt. Fast det kanske var för att jag jämförde med att köpa nya.

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2009-03-06 16:16:01 följande:

Haha - det tror jag inte på. Men du får också komma!
    Åh nämen tack! Inte ska väl jag.
  • Telemarkgrrl

Ingen whisky än, jag är kvar på jobbet. Men jag har försökt med lite chokladtårta, vem vet det kanske funkar lika bra.

• Telemarkgrrl

Nu ska jag åka hem och lägga mig i soffan men jag tittar nog in igen innan vi åker. Mysig fredagskväll på er så länge!

• Telemarkgrrl

Hej!!

Nu är jag hemma igen med ett brett flin på läpparna och en väldigt röd näsa. Vi har haft det så himla bra. Jag har aldrig varit med om så mycket och så bra snö, underlaget har verkligen varit helt perfekt.

Jag kan verkligen rekommendera Champoluc till precis alla utom Muggles! Det är ont om svarta puckelpister men massor av röda och blå pister som är jättebreda och välpreppade och nästan folktomma. Första dagen (när det var helg) var det lite liftköer på ett par minuter men sen var det bara att åka rakt fram till liften varje gång.

Byn är verkligen jättemysig också och vi har fått så mycket och god mat. Fast det finns inga diskon så festprissar ska nog inte åka dit. Men det var väldigt blandat med folk, många barnfamiljer och äldre par på hotellet och jättemysig stämning.

Vi hade dock lite otur med vädret, ett par dagar var det mulet och ett par dagar var det så blåsigt att en del av liftarna var stängda. Men den största delen var ändå solig och skön, igår var det 16 grader och sol nere i byn, då var man glad för att flyget inte gick förrän på kvällen så att vi fick sitta i solen och äta italiensk gelato halva dagen.

Nu ska jag pussa på maken som jag saknat så mycket och packa upp väskan. Kram till alla!

• Telemarkgrrl

EA, sicket sk*t, kramar!!

Grattis, Ore!!

AM, det var en riktigt fetsnygg hall det!

Muggles, åh vad jobbigt med din morbror. Stackars din mamma, som om hon inte hade nog nu.

Champoluc passar utmärkt för alla som inte enbart vill ha svarta pister tycker jag. Överhuvudtaget tycker jag att alla orter i alperna passar barnfamiljer, utom Alagna och La Grave. Möjligen är transfern lite lång? Det tar 3,5 timmar från Geneve. Fast våra grannar hade en liten en som kanske var sex-nio månader och på flyget fanns det verkligen alla storlekar på barn.

Cicci, ha det så underbart i Dubai!

• Telemarkgrrl

Lappis, ja det var verkligen en kanonvecka, det var bara vädret som inte var en lika stor fullträff som när vi var i Canazei. Fast å andra sidan blir ju snön lite tungåkt om det är för soligt och varmt så vi får glädja oss åt den perfekta snön istället. Nästa år blir det nog Vieille Ferme igen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare