• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Grattis mrsB! Kul att få börja jobba igen! Och kul för Malte att få börja på dagis!

Idag hade de haft brandövning på Livias dagis ... Alla barn hade fått rusa ut i slasket i strumplästen och utan ytterkläder. Väldigt spännande om man frågar Livia!

Nenne: Om du vill kan jag leta efter vindruvsgelé/marmelad till dig i någon butik i MIN rövhålstad (större hål )
    Ska det vara blå eller gröna druvor? Om jag hittar och skickar imorgon måste det väl komma fram till helgen?!

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-09 17:26:57 följande:
    EA: Sa han till nästa cykel??? Maaaj gaaaad, det är länge det... Varför ska allting i barntillverkningskarusellen alltid innebära så hysteriskt mycket väntan?
    Ja, det tycker jag också. I mitt fall är jag trött på stora tunga magen och vill införa 7 månaders graviditeter istället!
    Nej men skämt åsido - det verkar så lätt för alla i vårdapparaten att säga åt en att vänta och se ... Speciellt manliga läkare?
    En bok som jag är nyfiken på (som har att göra med min beslutsångenst inför förlossningen):
    www.adlibris.com/se/product.aspx&checked=1&shopperid=7190209FCA1A43F4A616C0B79698BF56
  • fru AM

Godmorgon i tråden!

Hur går det med Ores testande ...?

Nenne: Kollar efter din vindruvsmarmelad idag! Hör av mig om jag hittar.

Min förlossningsvånda: Som ett led i min beslutsgång skulle jag vilja titta på bilder på kejsarsnittsmagar ... Lite perverst intresse men så är det. Någon som vet någon länk till en sida ...? Jag har googlat och rotat på familjeliv (hua!) men inte hittat rätt.

• fru AM

Grattis Ore!!! Det är ju fantastiskt!!!CelebratingCelebrating

Nenne: Liten tipsade om Grays på nätet. Jag kollade och de har Grape jelly men säljer i nuläget bara till företagskunder. För privatkunder hänvisar de till sin återförsäljare - och vet du vad de har en i din stad! Någon affär som heter State Soda på Valbogatan 9

JAg kollar ändå hursomhelst i "min affär" idag. Du kan väl inboxa din adress (jag tror du har flyttat sdan jag skickade ngt senast?)

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-10 09:16:28 följande:
    Själv har jag för första gången på mycket länge testat MINUS. Äntligen!!! verkar den här skiten vara över.
    Aldrig har ett minus varit så välkommet, Lappis! Grattiskram!
  • fru AM

Tack Frejis, det är en av de få bilder jag hittat. Reportaget i Mama har jag sett - men kände att jag ville titta på fler så jag kan se vad jag med min kroppskonstitution kanske kan vänta mig. (Det jag är rädd för är att få en valk som hänger över ärret och som skapar eksem och obehag ... Nu har jag visserligen aldrig haft någon valk på magen tidigare men man blir inte yngre direkt ...)

• fru AM

Angående valkar så verkar de komma lite slumpartat. Givetvis större risk om man har mycket fett på magen men jag har sett något exempel på motsatsen också ... Såvitt jag vet lägger de ALLA snitt i bikinilinjen (om man inte har ett vertikalt ärr på magen sedan tidigare - då skär de i det i stället vad jag har hört). Så även troskanter/byxkanter osv kan ställa till problem senare. På vissa läker det jättefint, på andra inte.

Äsch det går ju inte att förutspå!!! Jag får heltenkelt chansa på att det blir fint. OM jag nu ska ha kejsarsnitt. Var hos BM igår. Hon häpnade över min läkarupplevelse på kejsarsnittssamtalet och påpekade att jag både kunde ändra tiden för kejsarsnittet själv OCH be att inte får idioten som operatör (visste inte ens att jag riskerade det). Hon sa också att alla sätt som står till buds idag när det gäller förlossningssätt (spontant vaginalt, igångsatt och kejsarsnitt) är trygga och bra sätt och att jag inte ska fundera över riskerna (för de är små). Det viktigaste är att jag känner mig trygg i mitt val ... Så nu förösker jag samla fakta för att överhuvudtaget göra ett val. Fast röntgenresultatet spelar ju stor roll också. Ska röntgas 30 mars.

Sorry EGO-inlägget ...

Hurra för Ores plus! Och Lappis minus!

Lappis: ska du inte lista dig hos någon husläkare i närheten av jobbet eller hemma - de har ju oftast en "miniakut" på morgnarna på vardagarna. Alternativt vänta till ikväll och gå till närakuten på Sabbatsberg (där var vi med Livia i helgen) - men ring och beställ tid innan du går dit.
    www.vardguiden.se/templates/HealthUnit.aspx&hsaid=SE2321000016-10BX

• fru AM

Tack Cicci! Har sett reportaget med magarna ... Därav skräcken ...

• fru AM

Oms: Tack för input - det är alltså som jag tror det där med valken ... Ja visar röntgen att det inte går vaginalt så finns det inte mycket att välja på. Förutom att välja bort idiotdoktorn som operatör då ...

Visar röntgen att det går så kommer jag kanske/förmodligen be att få bli igångsatt två veckor tidigare än BF (= tre veckor tidigare än jag fött mina tidigare jättar till barn) - just för att få ner bebisstorleken och vara övervakad från start ... Så ser det ut i min hjärna just nu i alla fall.

Mugglan: vilken slump att Omsan dök upp precis när du skev hennes namn!

• fru AM

Frejis: Tack för att du tycker jag resonerar klokt. Efter röntgen får jag (om jag förstått det rätt) en siffra på hur stort bäckenet är - den siffran kan man sedan jämföra med vad som behövs för att ett barn ska kunna ta sig igenom. Siffran är ju en fast variabel och inget som ens idiotdoktorn kan bluddra bort. Second opinion var ett bra tips! Ska se hur det känns efter att jag träffat idioten igen.

Frejis igen: 9+0 redan! Så fort det går!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare