• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Skulle vara en också

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-13 10:15:45 följande:
    Lounger har vi genom AirFrance men inte genom Amex, engelsktalande läkare ... läste först läRare och undrade varför i hela fridens namn vill man ha det?? Restauranger bokar man ju själv ... eller kan dem göra det bättre?
    Jag tror att Amex kan trixa till sig bord och biljetter lite lättare.

Sedan blir man ofta uppgraderad på hyrbilarna också.
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-13 10:18:47 följande:
    fru AM skrev 2009-03-13 10:14:36 följande:då kanske inte heller Suck funkar?
    Jo - det är lättare att göra diskret ...
  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-13 10:20:25 följande:
    Ok, maken är ansvarig gällande hyrbilar men jag tror inte han tar det genom Amex utan kollar priser själv ... liksom jag gör med hotell och restauranger. Den stora poängen tycker jag dock är just poängen . Som maken då för ihop med sina KLM/AirFrance poäng och ger oss fria resor lite då och då.
    Och vi tar ut fria hyrbilar - passar ju utmärkt eftersom vi inte har någon bil hemma heller!
  • fru AM

Nenne: Vi kanske ska skriva en bok tillsammans? Om olika perspektiv på barnapparaten?

• fru AM

Hej Tinga!

Och hallen hälsar och tackar alla för komplimanger!

• fru AM
    Tinga skrev 2009-03-13 10:29:51 följande:
    Jag såg att WWF har en annons här ovanför tråden om att bli isbjörnsfadder och vi gav faktiskt Piff & Puff varsitt fadderskap i julklapp; Piff är gorillafadder och Puff är tigerfadder. Eftersom vi själva gillar att resa och se på djur vill vi även ge våra barn den möjligheten i framtiden, så det kändes som en bra present. Nu sitter det varsin fin gorilla respektive tiger i deras sängar, som en påminnelse. Det kan ju vara ett tips på doppresent också, t ex.
    Det var en bra idé!
    Låter mer lätthanterligt än min familjs riktiga husdjur: när min pappa var liten hade han en riktig ozelot (sydamerikansk regnskogstiger) hemma som låg och smög på hatthyllan när han kom från skolan. Och när jag var liten hade vi en apa (sån där Pippi-apa, dödskalleapa. Den var jättejobbig och busig och bajskissade ner allt och trashade och rymde hela tiden)
    Nuförtiden: Iaga husdjur
  • fru AM

Min pappa hade dessutom en gris (vanlig stor rosa) ombord på sitt segelfartyg, fast det var innan jag föddes. Min mamma hade tama ugglor och ekorrar. Dom var nog lite konstiga mina föräldrar.
    Apan, papegojan och helt ordinära marsvin, katter och kaniner är annars de enda husdjur jag minns att vi hade.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-13 10:38:43 följande:
    AM - bodde du på en cirkus?!
    Det kändes faktiskt så. Inklusive akrobater i tajta trikåer (pappas matroser)
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare