• sandraochmichael

någon mer som gifter sig 4 juli 2009

bara lite nyfiken =)

• Svar på tråden någon mer som gifter sig 4 juli 2009
  • Kajsalisan

jag är idag bara sur. Hehhe. överväger att dra till Vegas istället, utan sjutioelva fastrar och gammelsläktingars å sysslingspysslingsbarn bla bla (allt på m2b sidan givetvis). man känner sig något bunden när det är våra föräldrar som står för notan. Friheten minskar markant. Har dock hittat vår sång till vigseln, så något bra. Får lyssna intensivt idag så kanske lusten kommer igen..

• Joji
    bongen80 skrev 2009-02-15 21:53:18 följande:
    ja jag pysslade ihop egna kort....höll på tamejfan en hel dag, skrivarfärgen tog slut o min 7 månaders bebis fick härja runt i storebrors rum...hihi
    En hel dag - hehe, jag vet inte hur många dagar vi höll på! Vårt bläck tog också slut, och när jag klippt ut 47 sidor med inbjudningstext med mönstersax och klistrat i dem i korten, såg jag att vi missat skriva var festen ska vara... Blev till att slita loss alla, köpa nya papper a´4 kronor styck, skriva ut igen, klippa ut med mönstersax igen och klistra fast igen!

Sen när korten var klara, såg vi att texten kladdat på vissa - då blev det att göraom proceduren igen några gånger...

Det var sååå skönt när de låg på lådan!
  • TinkieWinkie

Vi gifter oss 4 juli!

Bokat det viktigaste. Bordsplaceringen gjorde jag första kvällen vi bestämt oss för bröllop Sambon tycker jag är galen för vi har inte ens gjort inbjudningarna men jag tycker det är sååå kul med bordsplaceringen:)

• bongen80
    Joji skrev 2009-02-16 12:10:57 följande:
    En hel dag - hehe, jag vet inte hur många dagar vi höll på! Vårt bläck tog också slut, och när jag klippt ut 47 sidor med inbjudningstext med mönstersax och klistrat i dem i korten, såg jag att vi missat skriva var festen ska vara... Blev till att slita loss alla, köpa nya papper a´4 kronor styck, skriva ut igen, klippa ut med mönstersax igen och klistra fast igen! Sen när korten var klara, såg vi att texten kladdat på vissa - då blev det att göraom proceduren igen några gånger...Det var sååå skönt när de låg på lådan!
    jag har kollat o kollat o dubbelkollat med 1000 olika sätt att skriva på, ringt mamma o läst inbjudningen o det bifogade info-bladet lika många gånger. Så förberedelserna har jag håll på med i flera veckor, likaså desginen, har nog gjort 5-6 modeller innan vi bestämde oss.....men när jag väl började så var det hur kul som helst, var helt uppslukad o lyrisk. Med klister överallt o utan bh tog jag emot svärföräldrarna som kom o hälsade på. Svärmor fick för säkerhets skull också läsa igenom vad vi skrivit å hon tyckte det lät jättebra....så med två gamla "gamars" godkännande skickades dom iväg...
  • Kajsalisan

åhhh Man skulle varit händig! Jag bävar inför att göra programmen.. men nu är jag så missnöjd med vad jag fick, de hade dessutom skurit pappren lite snett. Känns ju nästan som jag faktiskt kunnat göra de själv med samma resultat! Men jag orkar verkligen inte, mitt tålamod tryter efter 3 kort. hehehe Jag är djupt imponerad av er andra.

bongen80 skrev 2009-02-16 14:21:50 följande:
    jag har kollat o kollat o dubbelkollat med 1000 olika sätt att skriva på, ringt mamma o läst inbjudningen o det bifogade info-bladet lika många gånger. Så förberedelserna har jag håll på med i flera veckor, likaså desginen, har nog gjort 5-6 modeller innan vi bestämde oss.....men när jag väl började så var det hur kul som helst, var helt uppslukad o lyrisk. Med klister överallt o utan bh tog jag emot svärföräldrarna som kom o hälsade på. Svärmor fick för säkerhets skull också läsa igenom vad vi skrivit å hon tyckte det lät jättebra....så med två gamla "gamars" godkännande skickades dom iväg...
  • bongen80

jag är normalt sett inte särsklit pysslig, så jag gjorde det enkelt. Köpte vykorts-stora vinröda kort, några ark med silver papper o hjärtan. Inbjudan klistrade jag fast på baksidan. Ner i ett vanligt vitt kuvert med målade silvershjärtan o text o iväg!! De finns strax i galleriet....o placeringskort också

• Joji
    bongen80 skrev 2009-02-16 14:21:50 följande:
    Haha, ja det tar sin tid! Men visst är det kul ja! Jag och sambon satt flera kvällar och timmar av helger - han skar mönstrat papper i skärmaskin och klistrade på, jag klistrade inbjudningstext och infoblad, han limmade fast oraganzaband, jag klistrade fast adresslappar osv osv osv. Roligt!
  • bongen80

ja ¨å så har jag börjat samla på mig brudklänningar också....har redan köpt en, men ångrade mig o ville ha släp på klänningen så vad gör man då?? jo man köper en till....

• Kajsalisan

Hur ska ni göra med bil från vigseln till festen? vi har ju vår festlokal 200 meter från kyrkan, men vill ändå ta ett varv i en läcker bil. Men min m2b tycker det är en onödig kostnad (han e inte bilintresserad alls) vad ska jag göra? Det är min dröm sen jag var 15 att glida iväg i en röd volvo amazon -65.. Inte en grön toyoya-00 =/

• bongen80

vår bestman har en pontiac som han ska skjutsa oss i

Svar på tråden någon mer som gifter sig 4 juli 2009