• sandraochmichael

någon mer som gifter sig 4 juli 2009

bara lite nyfiken =)

• Svar på tråden någon mer som gifter sig 4 juli 2009
  • Kajsalisan

Jag bor i Skärhamn på Tjörn..

• Joji

Här är ännu ett 4 Juli par! Vi la på våra inbjudningar igår, med hjärtfrimärken och allt..

Så nu, idag, snaaart är det officiellt!

Vi bor lite utanför Göteborg. Har relativt mycket fixat. Håller mest på med bröllopsresan nu, för att spika den med resebyrån på måndag.

Vi gifter oss 15.00, fotograferas innan...

• MissTiny

Jag känner mig så duktig idag! Jag har bokat in möte med fotografen vi tänkte anlita, plus bokat in att vi får åka och titta på lokalen vi vill ha och så har jag fått prisförslag från trubaduren vi är intresserade av. Hoppas bara fotografen + lokalen verkar bra så vi kan boka det, börjar känna mig lite stressad!!

• Plummis83

Bor i Lund men kommer gifta oss i Skanör å ha festen i Vellinge! Min m2b är ifrån de trakterna!!

• Plummis83

Hur långt har ni kommit allihopa??!!

Vi har detta klart:
    * Kyrkan är bokad
    * Festlokal är bokad (inkl mat, städning, dukning, serveringspersonal osv)
    * Fotograf bokad
    * Liveband bokad (de spelar allt möjligt så blir mkt blandat)
    * Gästlistan klar
    * Tärna tillfrågad och sagt ja
    * Bestman tillfrågad och sagt ja
    * Någorlunda budget uträknad
    * Köpt klänning och skor
    * Brud- å tärnbuketterna har min snälla vän fått fria händer för
    * Bröllopsnatten bokad
    * Ena toastmastern tillfrågad och sagt ja.
    * Andra toastmastern tillfrågad och sagt ja.
    * Brudens ring nästan klart - har fått överta mormors ena ring men vet inte om jag ska göra om den något!
    * Boende för de långresande bokat
    * Bröllopstårtan reserverat - ska på möte nu i slutet av feb!
    * Menynförslag bestämd!!
    * Frisör (inkl smink) är bokad!
    * Smycken fick jag i tidigt födelsedagspresent!
    * Inbjudningarna är skickade, några har redan osat! (satt OSA 18 maj)
    * Hundarna är inbokade på penisonat (hos en kompis)
    * Ska till kyrkan i mars för en träff som de anordnar för alla brudpar där de går igenom olika psalmsförslag, musik osv

Det vi pysslar med nu är:
    * Kollar upp bil
    * Funderar på vilka drinkar vi ska ha i baren (ska till tyskland å handla)
    * Min m2bs kläder
    * Funderar kring hur festprogrammet ska se ut
    * Kolla upp olika resemål till bröllopsresan (önskar oss bidrag till resan i present och ska åka i nov/dec nån gång så det bokar vi efter bröllopet)

Sen har vi nog mest småpyssel kvar

• bongen80

whoohoo! äntligen pillat klart med inbjudningarna, imorgon lägger jag dem på lådan!

kan inte göra så mycket mer innan jag vet hur många som kan komma. Satt o räknad igenom alla ordentligt, tänkte att vi skulle bli ca 70 pers inkl barn....stämde inte riktigt vi är 100 st precis!! hur i helskotta har vi fått ihop så många? det känns som att vi "rensat" ur gästlistan ändå....fast det är klart, vi vill ju inte spendera resten av livet å ångra att vi inte bjöd en del.

• lovemorilee

Hej alla bröllopsplanerare!
    Här är en till som ska gifta sig 4 Juli i år. Har planerat i huvudet sedan frierit fööra året i feb... men nu börjar det kännas att det är på allvar ... Inbjudningarna är på G och hade tänkt skicka dem nu i veckan. Dessvärre hade stämpeln jag beställt fel typsnitt när den kom i brevlådan igår... Suck! Så nu tar det 2 veckor till innan jag kan få dem på lådan.

Vi gifter oss i Lidköping kl 16. Innan blir det fotografering

• LindaochMagnus

Hejsan alla glada 4:juli-are!!!
    Efter noga diskussioner fram och tillbaka har vi nu bestämt oss för att gifta oss den 4/7-09.. nu kanske en del av er blir svettiga, men vi ska gifta oss borgeligt så det bör inte vara ngt problem.(Ska ringa på måndag- kände att jag blev lite nervös för att de inte kan nu..)
    Så jag har alltså inte börjat ännu.. så jag kommer säkert vara här inne mycket både för inspiration och råd :)

Kramar Linda

• Joji

Träffade flera av mina vänner igår. En av dem hade inte fått sin inbjudan än, som jag la på lådan i torsdags. Verkar alltså som att vissa fått, och vissa inte.

Blev "lite" sur på Posten. Men men, de vet ju om det nu, och får dem på måndag... (försöker hålla mig lugn... )

Svar på tråden någon mer som gifter sig 4 juli 2009