• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji

Oj oj oj - ja, kan tänka mig att du bunkrade upp! Tur att ni ska dit igen snart så du kan fylla på förrådet!

• sommarbrud2010

Vi har varit inne på att åka till Miami Beach, är nog mer inne på en slapp resa, tänkte mer det vore kul att se om detta kunde vara ett bra alternativ. Eller kanske en senare resa :D! Tack för svaret förresten :)

Pumpkin skrev 2009-02-17 17:19:38 följande:
    Tja, om man ska se väst- eller östkusten beror ju helt på person och vad man är intresserad och lockad av Personligen vill jag se båda delarna, men vi valde västkusten till bröllopsresan. Vad känns mer lockande för er? Vad i USA vill ni uppleva?

Vi var borta i tre veckor och hade lätt kunnat lägga tre veckor till, men på två veckor hinner man också med en del Vår budget för resan landade på någonstans mellan 50-60000kr inklusive flyg, bil, bensin, boende, mat och shopping. Allt alltså. Och då hade vi det bra, men bodde inte på lyxhotell hela tiden direkt
  • Pumpkin

Florida och Miami Beach är nog ett toppenval om man är ute efter en slapparesa, där finns ju saker att se och göra, men ändå sol och bad så långt ögat kan nå

San Diego kan också rekommenderas för en sån resa, men det tar ju förstås bra mycket längre tid att flyga.

• Sommarpar

vi ska till LV 13-17 juli.

Jag blir så myfiken och sugen på att testa den "berömda" mikshaken, vågar nästan inte ens berätta att jag inte visste att det fanns...hittar man det "vart man än går" eller är det på speciella ställen i USA?

• Pumpkin

Sommarpar: Jag visste inte att det fanns Ben&Jerry-barer heller innan jag åkte till USA Kolla deras hemsida: www.benjerry.com så kan du kolla var de finns Och det är inte bara en milkshake - det är en uppsjö! Men jag har bara testat en än, Addicted to Chocolate

• Sommarpar

ska genast kolla upp det! ni verkar ju totalsålda så nu har ni byggt upp mina förväntningar ;0)

• Joji

Minns när jag testade Ben och Jerry´s första gången för några år sedan... Hade ju hört talas om det i amerikanska filmer, och när det dök upp här var man ju tvungen att testa. Det blev kärlek direkt, och jag arbetade mig igenom alla smaker som finns i Sverige!

Favoriten är då som sagt Peace of cake.

Min första Ben och Jerry´s glassbar besökte jag på Aruba i somras, ska besöka måååånga i USA!

Pumpkin - att du bara testade en milkshake? Jag ska prova så många jag kan! Fast det är klart, har man en favvo så...

• Sommarpar

haha!!! vågar nästan inte svara på den frågan här....äuhm..neaää..
    men jag har en kompis som tycker det är gott.. *skrattar*.
    vet inte om det skulle göra det mer "ok" men... :0)

Svar på tråden Bila i USA