• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Kirsto

Jag har inte läst hela tråden, men vill dela med mig av de tips jag har. Var på en roadtrip i somras, 2 veckor Las Vegas - San Diego. Vi bokade 4 nätter i Las Vegas på New York, New York. Åker ni dit så passa på att ta ett riktigt fint rum på the strip, man får sällan så mycket för hotellpengarna! Vi tog en tur därifrån till Grand Canyon. Rekommenderar att åka helikopter över och landa så ni får åka båt där nere i floden. Det klart bästa sättet att se Grand Canyon!

San Diego var fint, tittade på stora Waterworld där. Los Angeles sov vi i, men gjorde inte så mycket där. Bila gärna längs gamla high way 1 norrut mot San Framsisco, vägen går längs havet så det är riktigt vacker väg!

• sasso

Vi bokade flygbiljetter för 3 månader sedan.
    vi flyger med United Airlines till San Fransisco. Sen har vi bokat två inrikesflygningar mellan Las Vegas - Nashville, samt Nahville och Chicago.
    Vi kommer hyra bil i två veckor och åka från SF längs highway 1 till LA, San Diego, Grand Canyon, Las Vegas.

Var ska ni bo vid Grand Canyon?
    Vilken väg har ni planerat att åka från San Diego till Grand Canyon? Den längs med Mexikanska gränsen eller den som går mer mitt i ??

Bra tråd detta :)

• Joji

Sasso - vad fick ni betala för era flygbiljetter?

Vi kommer inte att bo vid Grand Canyon, utan utgå från Las Vegas - troligtvis ta en helikopertur. Vi kör alltså till Las Vegas från San Diego, och stannar där.

• Kirsto

Joji: Hade en bäbis på armen när jag skrev så det känns som jag missade hälften jag skulle säga.. Men viktigast av det jag hade kvar på hjärtat var nog att det var lätt att få tag på hotellrum på vägen (bara Los Angeles som var liiiite knepigare).

• Joji

Kirsto: då lyckades du väldigt bra i alla fall!

Vi kommer nog boka allt boende hemifrån ändå, känns tryggast! Återkommer kanske till dig om jag har några andra frågor kring tips...

• sasso

Vi fick betala 7200kr/person för flygningarna:
    Göteborg - San Francisco
    Chicago - Göteborg
    Vi har också börjat att boka allt boende hemifrån - vi har bokat o San Francisco, LA, San Diego och Las vegas. Återstår några nätter här och var. Ska boka in en övernattning i Monterey eller Carmel också.

• Kirsto

Joji: Just ja! The Orchid i San Fransisco var ett kalasbra hotell. Ligger i Nob Hill. Mysig grej där är att man får låna dvdfilmer gratis om man vill och se på rummet. Var bra för oss eftersom jag var gravid och rätt trött efter promenader på kvällarna.

• Joji
    sasso skrev 2009-02-16 16:52:10 följande:
    Vi fick betala 7200kr/person för flygningarna:Göteborg - San FranciscoChicago - GöteborgVi har också börjat att boka allt boende hemifrån - vi har bokat o San Francisco, LA, San Diego och Las vegas. Återstår några nätter här och var. Ska boka in en övernattning i Monterey eller Carmel också.
    Det var ju ett shysst pris! Vi borde varit ute i bättre tid också... Men men.

Har ni bra anslutningar då också kan tänka? De flesta flyg vi hittar nu innebär att vi måste vänta typ 10-12 timmar på hemvägen när vi kommer till USA från Hawaii...
  • Anna och John

Hej, va kul med bil resor... vi ska bila från san francisco till lasvegas via bishop och santa rosa... vi ska inte åka förrän i oktober... lite jobbigt att vänta.

Var ska ni på i las vegas?

Svar på tråden Bila i USA