• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji

Ja, det är ju så... Kommer ju bli ännu dyrare nu när vi ska till Hawauii, kostar cirka 10 000 extra!

• Joji

Nej, det är inte budget! But I love it!

• Telemarkgrrl

Vi ska göra ungefär samma resa som ni andra i sommar, fast vi startar och slutar i Las Vegas. Ska bli så himla kul!

Det där med flygpriser beror ju så mycket på när man ska åka, och om man åker dit och hem från samma flygplats eller inte. Men jag har iallafall sett biljetter för 5200 till San Francisco från Stockholm och för 5400 till Los Angeles i augusti.

Pumpkin, jag har varit inne och tittat på era foton och läst er reseberättelse och längtar nu ännu mer. Tack så mycket för titten, vilken underbar bröllopsresa ni verkar ha haft!

Vi hade ju egentligen bestämt oss för Cambria men nu måste vi nog ändå fundera på om det ska bli Pismo Beach istället.

• Ninnispinnis

Vi flög CPH-LA och SF-CPH (med British Airways via London), vi betalade 5500 kr per person.

• Joji
    Ninnispinnis skrev 2009-02-13 10:00:16 följande:
    Vi flög CPH-LA och SF-CPH (med British Airways via London), vi betalade 5500 kr per person.
    När var det ni åkte?
  • Sommarpar

Vi betalade lite under 10000:-/pers. då flyger vi gbg-ny NY-las vegas LV-LA och SF-NY NY-gbg.
    är kanske dyrt, men vi åker den 13 juli, mitt i semestern..smakar det så kostar det, eller?!

• Linn74

Det är väl inte dyrt - det är ju jättebilligt!!? Får man fråga var ni bokade och vem ni flyger med?? Det billigaste jag kan hitta är ca 11000/pers tur/retur Gbg-Las Vegas och hem SFO-GBG

Sommarpar skrev 2009-02-13 17:47:21 följande:
    Vi betalade lite under 10000:-/pers. då flyger vi gbg-ny NY-las vegas LV-LA och SF-NY NY-gbg.är kanske dyrt, men vi åker den 13 juli, mitt i semestern..smakar det så kostar det, eller?!
Svar på tråden Bila i USA