• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Trulsa79
    Westmans skrev 2009-02-09 14:41:45 följande:
    Vi ska åka till Florida och bila där och sen åker vi till Karibien. Sammanlagt 3 veckor blir det.Någon mer som ska till Florida eller vet något som vi inte borde missa?
    Vad är ni ute efter? Shopping, nöje, natur, äventyr?
  • Pumpkin

I Yosemite bodde vi på Falcon's Nest, se www.yosemiteperegrine.com. Ligger inte i själva dalen, men i parken i alla fall. Tar väl 15 minuter med bil ungefär ner till "the Valley" och man hinner se otroligt mycket vackert på vägen.

Joji skrev 2009-02-09 17:51:44 följande:
    Åh, trevligt med fler erfarana! Era tips är tippen!!!Just boende är alltid så svårt att veta - det kan se bra ut på nätet, men helt annorlunda ut i verkligheten. Så att få tips från personer som verkligen bott där, är ovärderligt!Big Sur - är det ett ställe man vill bo över en natt på, eller mest att stanna till vid?Tar gärna emot boendetips i:* Yosemite* Santa Barbara. Tack!!
  • sasso

Åhh vad kul!! Vi berkar vara rätt många som har valt att åak till Kalifornien på bröllopsresa!
    Synd bara att dollarn stiger...

• Joji

Ok, nu har vi tjötat om resan ännu en kväll. Så mysigt!

Tack för tipset Pumpkin. Men, nu har vi bestämt oss för att skippa Yosemite, tyvärr...

Vi lägger dock in några fler övernattningar längs Highway 1. Vad tror ni om: Carmel
    Pismo Beach
    Santa Barbara?

Skulle ni välja något annat, ni som varit där? Borde vi ta Monterey istället för Carmel? Verkar inte som om du tycker det i alla fall Pumpkin?

• Pumpkin

Nej, jag skulle inte ta Monterey istället för Carmel faktiskt. Fast det är klart, vi bodde aldrig i Carmel utan var där på dagen bara. Men jag önskar att vi hade haft mer tid där än vi hade.

Tycker Carmel, Pismo och Santa Barbara låter alldeles ypperligt faktiskt

Trist att ni missar Yosemite, men samtidigt så åker ni ju mitt under värsta sommarhettan, så det är nog lika bra ändå skulle jag tro. Ni får återvända till Kalifornien och Yosemite vid ett senare tillfälle

• Joji

Åh tack Pumpkin, du anar inte hur uppskattade dina tips är!
    Sedan så är ju tycke och smak olika, men det är så bra att att ha något att luta sig mot som start!

Vi funderar på Santa Monica - det verkar mysigt där, och kanske då mysigt att åka dit och sova en natt, innan vi drar vidare... (först skulle vi ju bo där bara, men ändrade oss efter ditt tips om Hollywood city in ) Skulle du säga att det är värt det, eller får man ut tillräckligt av det om man bara åker dit en sväng på dagen?

• Joji

Förresten - bodde ni över i Pismo?

• Pumpkin

Vi bodde i både Pismo och Santa Monica, en natt vardera. Skulle inte vilja vara utan någon av de övernattningarna faktiskt, då båda ställena blev två favoriter för mig Visst hinner man se mycket i Santa Monica över en dag, men solnedgången över stranden och piren tycker jag inte att man ska missa, och stämningen är så härlig där på kvällen! Sen finns det ju en hel del fina ställen att bo på i Santa Monica, så bara för den sakens skull så...

Ni som ska till Kalifornien, om ni flyger till eller från Los Angeles när det är mörkt - ta er en ordentlig titt på staden från luften, det är så läckert i mörkret!

• Lindybell

Santa Barbara kan jag rekommendera. Det var riktigt mysigt.

• Kampi

Åh, vilken bra tråd! Vi bokade vår bröllopsresa för två veckor sedan och vi åker den 5 juli till New York, den 7 juli flyger vi vidare till Las Vegas och därifrån tänkte vi köra via Grand Canyon till San Francisco och sedan ner längs kusten (och stanna några nätter på vägen) till LA och slutligen till San Diego.

I Vegas ska vi på på Luxor (pyramiden) men i övrigt är vi intresserade av hotelltips på de andra ställena!

Svar på tråden Bila i USA