• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji

Åh, vilken underbar och fyllig reseskilldring! Ska ta mig tid att läsa den grundligt!

Kan tänka mig att du har dubbla känslor när du svarar på frågor om din resa, ni verkar ju ha haft det så bra... Jag får massa olika känslor när det gäller Australien i alla fall, där jag varit två gånger 1.5 år sammanlagt... Så fort jag ska tipsa någon fylls jag av enorm längtan och avund!

Men tack så jättemycket för dina tips, såhär långt!

• Pumpkin

Visst är det så, jag längtar ju tillbaka varje dag. Någon gång hoppas jag få göra typ samma resa igen, fast inte exakt samma kanske

Men det är samtidigt väldigt roligt att hjälpa andra att få en lika härlig resa som vi hade

• Joji

Ja precis!

Ser att vi har ytterligare en sak gemensam: kärleken till Ben & Jerry´s! På Aruba hade de sådana glassbarer också, och smaker som inte finns här. I USA ska jag prova varenda smak som finns! Och shakesen ser ju väääldig smarriga ut! Fast jag är inte sååå förtjust i choklad, min favvo här i Sverige är Peace of cake. *har en i frysen tills ikväll*

• Pumpkin

Oh, don't get me started! Jag ÄLSKAR Ben & Jerry's och hade min radar igång under hela resan Försökte få i mig minst en Addicted to chocolate-shake om dagen (är det semester så är det ). Mmm, sakna!

Nu ska vi faktiskt åka till New York i maj och enligt Ben & Jerry's hemsida ligger det en B&J-bar typ 100 meter från vårt hotell

• sasso

Hej!
    Jag åker också till kalifornien på bröllopsresa!!!!

Vi åker den 17 juni till San Francisco. Sedan vidare längs highway 1 till LA, San diego och sedan mot Grand Canyon och Las Vegas. Från Las Vegas åker vi till Nashville och avslutar sedan med några dagar i Chicago. Vi blir borta i en månad - ska bli så KUL!!!

Vi har bokat de flesta hotellen redan, men spenderar också timmar framför nätet.... :)

• Leeeloo
    sasso skrev 2009-02-08 15:06:13 följande:
    Hej!Jag åker också till kalifornien på bröllopsresa!!!!Vi åker den 17 juni till San Francisco. Sedan vidare längs highway 1 till LA, San diego och sedan mot Grand Canyon och Las Vegas. Från Las Vegas åker vi till Nashville och avslutar sedan med några dagar i Chicago. Vi blir borta i en månad - ska bli så KUL!!!Vi har bokat de flesta hotellen redan, men spenderar också timmar framför nätet.... :)
    Vi åker också den 17 juni, fast vi flyger till Los Angeles. Vi är borta i 2,5 vecka. Kommer att bo i downtown LA. sedan kör vi vidare till Las Vegas och palm springs. Vi längtar så himla mycket.
  • Sommarpar

Hej alla!
    tack Joji för att du tipsade om tråden!

vi ska vara borta i 2,5 vecka och ska åka tvärtom än ni flesta andra ;0)
    vi åker: Las Vegas, LA har hyrt bil där så vi tänkte ta oss till san diego ngn dag sedan ska vi ta rutt 1 upp till San francisco.

vi har bokat Paris i LV som vi har hört gott om, sedan har vi bokat hollywoodcityinn efter att "pumpkin moderator" tipsat om hotellet (tack så jättemycket!!!!) under vägen till san francisco stannar vi på vingårdar (antadligen sover över på en), yosemite naturreservat och rider häst osv.

ska boka ngt b&b i SF innan vi åker annars tror vi att vi stannar där vi tycker det är fint...

• fromheretoeternity

Det gör ni rätt i! SF är hur vackert som helst! Men väldigt kallt i vattnet!

Sommarpar skrev 2009-02-08 16:18:01 följande:
    Hej alla! tack Joji för att du tipsade om tråden!vi ska vara borta i 2,5 vecka och ska åka tvärtom än ni flesta andra ;0)vi åker: Las Vegas, LA har hyrt bil där så vi tänkte ta oss till san diego ngn dag sedan ska vi ta rutt 1 upp till San francisco.vi har bokat Paris i LV som vi har hört gott om, sedan har vi bokat hollywoodcityinn efter att "pumpkin moderator" tipsat om hotellet (tack så jättemycket!!!!) under vägen till san francisco stannar vi på vingårdar (antadligen sover över på en), yosemite naturreservat och rider häst osv. ska boka ngt b&b i SF innan vi åker annars tror vi att vi stannar där vi tycker det är fint...
  • Pumpkin

Sommarpar: Åh, så roligt! Hoppas ni blir nöjda med stället då. Är ju inte lyxhotell direkt, men jag gillade det som sagt. Speciellt för den pengen.

Yosemite är underbart, ni gör helt rätt som åker dit! Har ni bokat boende där? Om inte - gör det!

När åker ni?

Svar på tråden Bila i USA