• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Lindybell

Jag bokade genom en sajt som letar rätt på billigaste priset och sedan får man reda på efteråt vilken firma det blir. De kör på de stora så inga konstigheter. Och vi fick en bra bil. Hade en Pontiac Grand Prix i två veckor. Helt suveränt.

• Sommarpar

Oj, vikka bra tips ni ger, borde hänga här lite oftare.. ;0)

• Joji

JAAAAA - så snällt av er att tipsa!!!

Vi fick idag veta att vi har möjlighet att åka till Hawaii också, så vi kommer att ändra vår rutt:

San Fransisco - Highway 1 via Carmel, Pismo Beach, Santa Barbara - Los Angeles/Hollywood - San Diego - Las Vegas - Hawaii.

Bättre resrutt än Las Vegas innan San Diego, och nu blir Hawaii vår solsemester, "istället" för San Diego! Annars ville vi avsluta med det. Åhhhh, vad vi längtar!!!!!!

• Joji

OJ - nej, det ska vi inte skippa!!!! Inte efter din fina beskrivning av kvällarna där! Missade det bara - HAhaha, tack Pumpkin - bra att du har koll på mig!

Santa Monica kommer väl mellan LA och San Diego då antar jag då, borde väl bli bäst???

• Joji

Ah, ok - tack Pumpkin. Frågade min kille precis innan jag såg ditt inlägg - "du har ju kollat, Santa Monica kommer väl före Hollywood?" Han sa jaaa. Nu läste jag upp ditt inlägg, han hostar lite... Haha!

Tack igen!!! Kanske att vi tar det innan då, får kolla detta närmare. Ska till resebyrån på måndag och spika flygbiljetterna i alla fall, så ordnar vi resten själva.

Ni andra som ska åka - vad kostar era flygbiljetter?? Svårt att jämföra med övriga som varit innan kanske, ni som åkte när dollarn var låg... Eller i och för sig, intressant att jämföra...

• Pumpkin

Alltså Hwy1 leder ju rakt in i Santa Monica, Hollywood ligger mycket längre in från kusten. Från kusten och in kan man säga att det är Santa Monica, Westwood, Beverly Hills, West Hollywood och SEN Hollywood

Vi betalade 12000kr för våra biljetter, t/r för oss båda alltså.

• Joji

Tack - då vet vi precis hur förorterna ligger!

Det pris vi fått på våra biljetter, från GBG till San Fran och, i dagsläget hem från San Diego, är 17.000. Har det stigit så alltså...

Svar på tråden Bila i USA