• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji

Åh, fler USA resenärer, kul!

Välkomna Sassi, Leeloo och Sommarpar.

Sassi - vad har ni bokat för typ av hotell? Alltså, är det just mer hotell, eller lite mer budget? Vi ska nog blanda lite. Om vi skippar Hawaii satsar vi på fina hotell i Las Vegas och San Diego där vi i så fall avslutar resan. Resten vet vi inte ännu...

Vi ska nog boka Hollywood city in, tack vare Pumpkin!

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-08 15:06:13 följande:
    Oh, don't get me started! Jag ÄLSKAR Ben & Jerry's och hade min radar igång under hela resan Försökte få i mig minst en Addicted to chocolate-shake om dagen (är det semester så är det ). Mmm, sakna!
    Nu ska vi faktiskt åka till New York i maj och enligt Ben & Jerry's hemsida ligger det en B&J-bar typ 100 meter från vårt hotell
    Haha! Jag ska se till att ha min B&J radar på också!

Är det "färdiga" shakes man får välja mellan, eller kan man mixa ihop egna?

Kul med New York!!!
  • Pumpkin

Joji: Kul att ni också blivit intresserade av Hollywood City Inn Var faktiskt en del svenskar och norrmän på hotellet när vi var där, så det verkar poppis bland oss skandinaver

Det finns färdiga shakes, men man kan också välja och mixa som man vill För mig var dock den färdiga perfekt, gjord på min favoritglass

• Leeeloo

Vi gillade också Hollywood city inn när vi gick in och läste på deras hemsida. Tyvärr har vi ju redan bokat hotell inne i Down town. =( Det är ett fint hotell det med men det verkade ju jäätebra att bo i Hollywood, lite närmre till allt.

• Pumpkin

Ja bor man downtown så är man faktiskt rätt långt från allting :-/ Men det är säkerligen en upplevelse i sig det också.

Leeeloo skrev 2009-02-09 13:27:22 följande:
    Vi gillade också Hollywood city inn när vi gick in och läste på deras hemsida. Tyvärr har vi ju redan bokat hotell inne i Down town. =( Det är ett fint hotell det med men det verkade ju jäätebra att bo i Hollywood, lite närmre till allt.

• Saltakatten

Funderar också på att bila lite i USA. Planen är i så fall att utgå ifrån Las Vegas (som det inte räcker med två dagar att se enligt min åsikt )

Hur långt det är mellan Yosemite och San Fransisco?

Hur många dagar tycker ni som varit i Yosemite att man bör ha där?

• emmaw

Hej allihopa!

Här är en till som ska till USA på bröllopsresa! Vi ska vara borta i 2 månader. Flyger till NY och hämtar ut hyrbil där efter några dagar. Ska sen åka genom hela landet (med fokus på sydstaterna) och avsluta på västkusten. Allra sist blir det cirka 1 vecka i SF, där vi flyger hem ifrån.

Vi har bokat boende i NY och i SF, men resten av resan hoppas vi på att kunna ta som den kommer. Så mycket frihet som möjligt och därned så lite hålltider som möjligt. Vi slänger med ett tält också, så vi kan ta in på campingar lite då och då och hålla priserna nere. Kan ju vara ett tips, om nån fler än vi är naturmänniskor och tänker spendera den mesta tiden på landsbygden...

• Pumpkin

Saltakatten: Det beror lite på när på året man åker dit, till Yosemite alltså, och hur mycket man vill vandra osv. Vi var där lördag-måndag, och hade alltså bara en heldag på oss att utforska naturen. Vi hann se det "viktigaste" men vi hann ju inte dra iväg på någon lång vandring direkt, vilket krävs om man t ex vill se Half Dome på riktigt nära håll. Men när vi var där, i september, så hade det inte gått att gå dit heller - vi hade mellan 35 och 40 grader varmt! Hade vi åkt i maj t ex, då hade vi nog velat stanna längre. Då finns det dessutom mer vatten i vattenfallen, när vi var där var det nästan helt torrt.

Mellan Yosemite och San Francisco är det typ 35 mil om jag inte missminner mig, men det tar ett bra tag att ta sig de förhållandevis få milen ut ur nationalparken och även efter det är det en hel del smala, vindlande vägar uppe bland bergen.

• emmaw

Ja, det ska bli jättehärligt... Vi tänkte att det är lika bra att ta allting på en gång, när vi ändå ska bege oss dit... =)

Svar på tråden Bila i USA