• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Linn74

FUnderar på att kolla på resor från CPH istället och ta bussen eller tåget ner. Det borde väl vara några tusen billigare??

Joji skrev 2009-02-14 10:39:34 följande:
    Oj - jag kollade lite noggrannare på förslaget vi fått och såg att våra flygbiljetter kostar 24 000, alltså 12 000 per person. I dagsläget gäller det för Göteborg - San Fran, San Diego - Göteborg. Typ samma rutt som du kollat på, Linn74 fast omvänt!Fast nu är ju vår rutt ändrad, så vi flyger från Las Vegas - Hawaii-Göteborg vilket innebär ytterligare cirka 10 000 kronor.Vi har förvisso 2000 i rabatt på denna resebyrån, men ska nog spana på Luftgrop ändå!
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-14 11:14:42 följande:
    Sökte just på resfeber.se: Göteborg-SFO, San Diego-Göteborg. 17600kr för två personer, totalt.
    Mycket intressant!

Vi har ju inte hittat våra biljetter själva, utan bokat via Myplanet, en resebyrå. Då fick vi priset 17 270 + 6300 i skatt. Utresa 12 Juli, hemresa 2 augusti...
  • Joji

OBS - har inte bokat, i den bemärkelsen att vi betalat dem än, utan de är prelimenärbokade tills på måndag.

Vi kan även dra av 2000 på detta, men hamnar då ändå på cirka 22 000. Fast 11000 per person lät inte så dyrt tycker jag, för en sån lång resa... Men, jättebra att du kollat Pumpkin, vi ska göra det också!

• Joji
    Linn74 skrev 2009-02-14 10:43:04 följande:
    FUnderar på att kolla på resor från CPH istället och ta bussen eller tåget ner. Det borde väl vara några tusen billigare??
    Kanske... Fast tycker det är såååå jobbigt att behöva landa där sen, när man ska hem. När man landar vill man ju vara hemma inom en timme... Vi lägger nog hellre till lite pengar i så fall...
  • Pumpkin

Tja, bokar man via resebyrå så blir det ju i regel dyrare, därför bokar vi aldrig genom resebyrå. Jag föredrar att vara min egen resebyrå - speciellt när det kommer till flygbiljetter

• Pumpkin
    Utresa söndag 12 juli Stopp avgång ankomst restid välj Göteborg - Paris - Atlanta - San Francisco 2 06:55 19:14 XXXX-YY-ZZ Nästa dag 21:19
    DL 8511 - Flygning utförs av Air France

avgång - 06:55, GOT, Göteborg

ankomst - 09:05 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , CDG, Paris (Charles De Gaulle)

DL 8504 - Flygning utförs av Air France

avgång - 10:40, CDG, Paris (Charles De Gaulle)

ankomst - 14:00 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , ATL, Atlanta

DL 0069 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 17:10, ATL, Atlanta

ankomst - 19:14 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , SFO, San Francisco

Göteborg - Paris - Atlanta - San Francisco 2 12:50 23:40 XXXX-YY-ZZ Nästa dag 19:50
    DL 8509 - Flygning utförs av Air France

avgång - 12:50, GOT, Göteborg

ankomst - 15:00 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , CDG, Paris (Charles De Gaulle)

DL 0051 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 16:10, CDG, Paris (Charles De Gaulle)

ankomst - 20:05 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , ATL, Atlanta

DL 1079 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 21:40, ATL, Atlanta

ankomst - 23:40 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , SFO, San Francisco

Stopp avgång ankomst restid välj San Diego - Paris - Göteborg 2 11:40 15:20 3/8 Nästa dag 18:40
    DL 0044 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 11:40, SAN, San Diego

ankomst - 10:05 3/8 Nästa dag, CDG, Paris (Charles De Gaulle)

AF 3222 - Flygning utförs av Air France

avgång - 13:15, CDG, Paris (Charles De Gaulle)

ankomst - 15:20 XXXX-YY-ZZ Nästa dag, GOT, Göteborg

vuxen ( 2 x 8844 ) = 17688   totalpris inkl skatter :- 17688

OBS! Glöm inte läsa de särskilda villkor som gäller för tur och retur resa med två olika flygbolag

Special information for this flight

I priset ingår flyg och skatter (6058)

• Pumpkin

Hmm, det där blev ju lite lätt rörigt... Gjorde helt enkelt om sökningen till era datum och fick då 17688kr inkl alla skatter och avgifter.

Svar på tråden Bila i USA