• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Sommarpar

men då verkar det ju faktiskt så att våra biljetter inte är så JÄttedyra trots allt...

fick tips om ett hotel i LA av en bekant. Beverlyterrace.com ska tydligen vara bra, vi har ju redan bokat men kanske kan va tips för ngn av er...

• sasso

Vad kul att vi är så många som ska åka på bröllopsresa till Kalifornien!!
    Vi har fixat det mesta - idag ska jag spana på en karta för att kolla in de olika vägarna mellan destinationerna och kanske planera något obligatoriskt stopp :)

• Joji

Ja, visst är det kul? Vi har bokat in våra stopp, och börjat spana på hotell!

Sommarpar - nej, priserna är ju högre i och med att det är högsäsong! Sedan lönar det sig nog förvisso att spana runt... Vilket bolag flyger ni med??

• Joji

Kan tilläggas att cirka 9000 av vårt flygpris är enkel väg Las Vegas - Hawaii... Så det drar ju upp priset avsevärt.

Funderade på att åka tur och retur Las Vegas - Kuai, men det blir så jobbigt med anslutnde flyg hem sen: bättre att boka hemresan i ett svep!

• Joji

Host host, nej... Vi ska sätta oss ikväll och spika dem. Så vårt tycker jag - hoppas hela tiden att jag ska finna någon ännu bättre deal!

Från Las Vegas - Kauai blir det med

Pumpkin skrev 2009-02-16 10:56:50 följande:
    Joji: Har ni bestämt er för flygbiljetterna nu då? Har ni bokat? Vilka åker ni med?
    Host host, nej... Vi ska sätta oss ikväll och spika dem. Så vårt tycker jag - hoppas hela tiden att jag ska finna någon ännu bättre deal!

Från Las Vegas - Kauai blir det med Alaska Airlines.

Resten har vi inte bestämt, står mellan Delta, Lufthansa och United. Beror på om vi bestämmer oss för att vänta typ 12 timmar på en flygplats och då betala 24000-25000, eller om vi lägger till några tusen för att minska väntetiden något.
  • Joji

Har inte funnit några alternativ med Swiss när jag sökt...? Hittade ni era biljetter via Resfeber också?

Svar på tråden Bila i USA