• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Pumpkin

11000 per person?! Det var verkligen inte billigt. Testat att söka flygbiljetter via luftgrop.se?

Linn74 skrev 2009-02-13 17:49:23 följande:
    Det är väl inte dyrt - det är ju jättebilligt!!? Får man fråga var ni bokade och vem ni flyger med?? Det billigaste jag kan hitta är ca 11000/pers tur/retur Gbg-Las Vegas och hem SFO-GBG
  • Linn74

Oj, vi hade ställt in oss på att betala ca 20000 för alla flygbiljetterna. Ska kolla luftgrop, tack för tipset!

Pumpkin skrev 2009-02-13 17:53:04 följande:
    11000 per person?! Det var verkligen inte billigt. Testat att söka flygbiljetter via luftgrop.se?
  • Ninnispinnis

Fast Sommarpars resa innehåller ju 5 flygningar, eller?

"gbg-ny NY-las vegas LV-LA och SF-NY NY-gbg"

• Ninnispinnis

Vi bokade via resfeber.se förresten. Där kan man enkelt söka till/från olika flygplatser.

• Pumpkin

Ja det var inte dyrt, men Linn74 hade hittat dyra biljetter.

Ninnispinnis skrev 2009-02-13 20:50:58 följande:
    Fast Sommarpars resa innehåller ju 5 flygningar, eller?"gbg-ny NY-las vegas LV-LA och SF-NY NY-gbg"
  • Ninnispinnis

Aha, sorry Pumpkin! Det är jag som inte har koll på inläggen

• Pumpkin

Misstänkte att det var så

Ninnispinnis skrev 2009-02-13 20:55:37 följande:
    Aha, sorry Pumpkin! Det är jag som inte har koll på inläggen
  • Kampi

Vi betalar ca 11000 kr per person för samtliga flygningar mellan Sthlm-NYC, NYC-Las Vegas samt San Diego-Sthlm.

• Joji

Oj - jag kollade lite noggrannare på förslaget vi fått och såg att våra flygbiljetter kostar 24 000, alltså 12 000 per person. I dagsläget gäller det för Göteborg - San Fran, San Diego - Göteborg. Typ samma rutt som du kollat på, Linn74 fast omvänt!

Fast nu är ju vår rutt ändrad, så vi flyger från Las Vegas - Hawaii-Göteborg vilket innebär ytterligare cirka 10 000 kronor.

Vi har förvisso 2000 i rabatt på denna resebyrån, men ska nog spana på Luftgrop ändå!

Svar på tråden Bila i USA