• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • sommarbrud2010

Hur mycket behöver man räkna med, rent ekonomiskt?
    Räcker det med 2 veckor?
    Vad bör man se? Väst eller östkust?

• Pumpkin
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-17 17:12:32 följande:
    Hur mycket behöver man räkna med, rent ekonomiskt?Räcker det med 2 veckor?Vad bör man se? Väst eller östkust?
    Tja, om man ska se väst- eller östkusten beror ju helt på person och vad man är intresserad och lockad av Personligen vill jag se båda delarna, men vi valde västkusten till bröllopsresan. Vad känns mer lockande för er? Vad i USA vill ni uppleva?

Vi var borta i tre veckor och hade lätt kunnat lägga tre veckor till, men på två veckor hinner man också med en del Vår budget för resan landade på någonstans mellan 50-60000kr inklusive flyg, bil, bensin, boende, mat och shopping. Allt alltså. Och då hade vi det bra, men bodde inte på lyxhotell hela tiden direkt

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-17 17:19:38 följande:
    Vi var borta i tre veckor och hade lätt kunnat lägga tre veckor till, men på två veckor hinner man också med en del Vår budget för resan landade på någonstans mellan 50-60000kr inklusive flyg, bil, bensin, boende, mat och shopping. Allt alltså. Och då hade vi det bra, men bodde inte på lyxhotell hela tiden direkt
    Men, det måste ju tilläggas att dollarn var mycket lägre då... Fuskis!

Vad roligt att det diskuteras och ges massa bra tips i tråden - så himla värdefullt!
  • Joji

Obs - med fuskis menar jag att jag är avundsjuk: vill också ha låg dollar!!

• Pumpkin
    Joji skrev 2009-02-17 21:34:45 följande:
    Men, det måste ju tilläggas att dollarn var mycket lägre då... Fuskis! Vad roligt att det diskuteras och ges massa bra tips i tråden - så himla värdefullt!
    Det har du förstås helt rätt i
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-17 21:42:46 följande:
    Det har du förstås helt rätt i
    Hehe! Vill ju inte att de som just börjar kolla svimmar av hur dyrt det är i jämförelse!
  • Pumpkin

Räknade förresten ut vad det skulle kosta med två B&J-milkshakes per dag (man måste ju passa på!) nu när vi ska dit i maj - det blir totalt 510kr ungefär. Helt klart värt det

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-17 21:50:43 följande:
    Räknade förresten ut vad det skulle kosta med två B&J-milkshakes per dag (man måste ju passa på!) nu när vi ska dit i maj - det blir totalt 510kr ungefär. Helt klart värt det
    Ja herregud, Ben och Jerry´s kan aldrig vara för dyrt!

Hade de massa ateraljer också? På Aruba köpte jag ett läppglans som såg ut som en liten glassburk!
Svar på tråden Bila i USA