• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Saltakatten
    Joji skrev 2009-02-19 13:03:31 följande:
    Efterätten ska vara cheesecake, så klart - vi båda älskar det! Minns inte vilken smak, men den blir smaskig! Annars hade vi nog satsat på cheesecaketårta, men då blir det ju tårta på tårta, så att säga.
    Om ni gillar cheesecake får ni inte missa the cheesecake factory, om ni inte varit där innan vill säga. De har över 25 sorters cheesecake att välja mellan. Mums
  • rosarosen1

Hej!

Jag hänger på i denna tråden, vi ska oxå bila i USA, på västkusten!

Såg att Pumpkin var här inne, hon är expert på området, so this is the place to be!!

• Pumpkin
    othlucas skrev 2009-02-19 13:45:32 följande:
    Hej!Jag hänger på i denna tråden, vi ska oxå bila i USA, på västkusten! Såg att Pumpkin var här inne, hon är expert på området, so this is the place to be!!
    {#lang_emotions_embarassed}
  • Joji
    othlucas skrev 2009-02-19 13:45:32 följande:
    Hej!Jag hänger på i denna tråden, vi ska oxå bila i USA, på västkusten! Såg att Pumpkin var här inne, hon är expert på området, so this is the place to be!!
    Japp, det har vi insett!

Välkommen!! Kul med fler, när ska ni åka? Har ni planerat in någon rutt?
  • Telemarkgrrl

Jag är ganska säker på att det går att hitta även Häagen-Dazs i Las Vegas, det är ju också ett amerikanskt märke. Jag ska nog gå in på deras hemsida och skriva ut listan på Häagen-Dazs-ställen längs vår rutt, man vill ju inte missa något. Minst en om dagen är mitt mål.

Åh, jag kommer att få späka mig en månad före och efter resan känner jag. Men det är det värt!

Vi tänkte bo på Flamingo när vi kommer till Las Vegas, är det någon som har bott där? Det är billigt, ligger på Strippen och har ett fint poolområde. Har fått okej recensioner på Tripadvisor också.

Sen när vi kommer tillbaka till Las Vegas (vi flyger Stockholm - Las Vegas tur och retur) så tänkte vi lyxa till det lite mer och bo på Bellagio eller Paris.

• Joji

Anna och John skrev 2009-02-16 18:04:50 följande:

Hej, va kul med bil resor... vi ska bila från san francisco till lasvegas via bishop och santa rosa... vi ska inte åka förrän i oktober... lite jobbigt att vänta.Var ska ni på i las vegas?
    Ja, jobbigt att vänta! Jag tycker Juli är långt bort!

Hur menar du "var vi ska på"?
  • Joji
    Saltakatten skrev 2009-02-19 13:45:25 följande:
    Om ni gillar cheesecake får ni inte missa the cheesecake factory, om ni inte varit där innan vill säga. De har över 25 sorters cheesecake att välja mellan. Mums
    Smarrigt! I Australien hade de också dylika, The cheesecake shop till exempel!
  • Ninnispinnis

De har dessutom god mat, men gigantiska portioner! En förrätt var som en stor huvudrätt... Allt är stort i USA, som sagt...

Saltakatten skrev 2009-02-19 13:45:25 följande:
  • sasso

Några tips på saker att göra som man bara INTE får missa!?!?

Hur många dagar stannar i LA och vad har inplanerat där?

Min sambo och jag kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska besöka San Diego Zoo eller Sea World...vad tycker ni?
    Min sambo älskar akvarium så vi ska besöka USA största i Monterey - därför tycker jag det blir lite kaka på kaka att åka till Sea Wold också - vi får se vad vi kommer fram till.

• rosarosen1
    Joji skrev 2009-02-19 13:49:58 följande:
    Japp, det har vi insett! Välkommen!! Kul med fler, när ska ni åka? Har ni planerat in någon rutt?
    ja hon är väldigt duktig, hon har koll på vad som gäller!

vi har inte bestämt när vi ska åka faktiskt, men det blir nog inte i direkt anslutning till bröllopet (vi gifter oss i Italien den 28 juli).

Men rutten har vi bestämt: LA-San Diego-LV-Hoover Dam-Grand Canyon-LV igen-Death Valley-Yosemite National Park-Napa Valley-SF-Highway 1 med Monterey, Santa Barbara, Pebble Beach(golftokiga) o kanske nåt annat mysigt längs denna väg-LA.

Antar att man bör lägga en 4 veckor ialla fall.

Jag har bara varit i USA en gång, i Chicago o det var toppen. Har blivit ännu mer USA tokig sen dess. Alla ni som skriver om Cheesecake factory, jag håller med er om att det är suuuuupergott. Ni som ska åka - glöm inte gå dit o testa, ni kommer inte att ångra er.
Svar på tråden Bila i USA