• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Leeeloo

Ja, vi kommer att åka en av dagarna till Universal. Vi tycker att det verkar jättekul och spännande. =) Sedan tycker jag att ni som ska till USA måste gå och äta på TGI Fridays. Där har dom supergoda stekar med jättegott potatismos. Sedan har som så klart annat också men det är ju ett steakhouse. =)

• Joji
    othlucas skrev 2009-02-19 14:27:08 följande:
    Någon som ska till Universal Studios?
    Läs lite längre upp!

Tack för tipset om biljetterna Salta katten!
  • sasso

Pumpkin:
    Hos oss är det jag som är den mest resvana. Men mannen tycker verkligen att det ska bli kul. Jag har varit i USA två gånger tidigare, dock aldrig på västkusten.

Min fästman kommer helt och hållet få styra över fyra dagar på egen hand. Låter kanske som att jag är ett kontroll-freak, men det är jag inte...helt. :)
    Vi ska åka 4 dagar till Nashville och de dagarna kommer jag inte rå på. Han tycker det är kul att bestämma själv och få överraska mig. Känns kul! :) Vår bröllopsresa blir en kombination av våra respektive drömresor: Min dröm är att köra higway 1 + att se Grand Canyon. Fästmannens dröm är att komma till Alcatraz + Nashville.
    Man man väl säga att vi är engagerade på olika sätt :)

• Joji
    sasso skrev 2009-02-19 14:21:38 följande:
    Haha... :) Har du också en gubbe som vill in på akvarium?!?! Det kan nog bli problematiskt för min del också att styra av Sea World - det kanske helt klart är värt ett besök, men det är i allafall värt att ta en diskussion med honom :)Hur engagerade är era gubbar i planerandet av bröllopsresan??Härlig fart i tråden föresten :)
    Jajamen - akvarie ska det vara! Jag gillar förvisso också det, har varit i Sydney, Melbourne, London... Kul att gå i USA också.

Min blivande är väldigt engagerad i resan. Vi delar upp olika områden och tar ansvar för att hitta boende och aktiviteter som vi sedan diskuterar med varandra.

Han har till exempel Las Vegas och San Fransisco, jag har Los Angeles och San Diego.
  • Joji

Higway one har vi också delat upp lite.

Hawaii delar vi på.

Själklart kan man tipsa den andre om "deras" ställe också, men skönt att en har huvudansvaret.

Jag är dock snabbare i starten med planerandet och mer effektiv.

• sasso

Vi får nog planera in ett stopp på Sea World - klart det ska vara akvarie! Bröllopsresan blir inte direkt någon slappar-resa...dagarna börjar bli uppbpkade.. men det är kul! :)

• Joji
    sasso skrev 2009-02-19 14:36:54 följande:
    Vi får nog planera in ett stopp på Sea World - klart det ska vara akvarie! Bröllopsresan blir inte direkt någon slappar-resa...dagarna börjar bli uppbpkade.. men det är kul! :)
    Haha, nej det blir mycket intryck och upplevelser!

Fast vi avslutar ju med en vecka på Hawaii, för lite mer relaxing.
  • Telemarkgrrl

Hos oss är det jag som planerar och letar tips osv, sen lägger jag fram det jag hittar för maken och så bestämmer vi tillsammans. Jag älskar att planera och göra research och han avskyr det så det brukar inte vara några problem.

• sasso
    Joji skrev 2009-02-19 14:39:26 följande:
    Haha, nej det blir mycket intryck och upplevelser!Fast vi avslutar ju med en vecka på Hawaii, för lite mer relaxing.
    Det låter inte helt fel med Hawaii. Vi kommer i och för sig ta det lugnt i slutet. Lämnar bilen i Las Vegas och flyger till Nashville och sedan efter några dagar vidare till Chicago. I chicago ska vi ta det lugnt. Shoppa, slappa vid Lake Michigan och hälsa på en släkting.

Behöver nog semster när jag kommer hem :)
  • Pumpkin

sasso: Jag är nog mest resvan, men det sumplade sig precis så att han hade varit i San Diego genom jobbet tidigare. Så han hade koll på restaurangkedjorna i alla fall

Tycker absolut att ni ska gå på Sea World om ni vill det, det är säkert en upplevelse, men offra för den sakens skull inte San Diego Zoo. Det vore synd tycker jag, det är inte varje dag man får uppleva en sådan djurpark och alla djuren som finns där.

Svar på tråden Bila i USA