• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Kampi
    Pumpkin skrev 2009-03-15 21:39:43 följande:
    Jag borde få någon slags provision av Hollywood City Inn Kampi: Har ni tänkt vandra i Yosemite när ni bor på hotellet i Mariposa? Varning för att det kommer att bli en hel del tid i bilen för er då...
    Vi vet inte rktigt vad vi ska göra där ännu Det kändes som ett bra stopp på vägen mellan Vegas och SF. Lite skog och frisk luft kan nog vara bra efter några dagar i Vegas. Vi får helt enkelt se vad vi hittar på, ska kolla upp det i veckan!Fästmannen var sugen på att cykla...
  • Pumpkin

Kampi: Ni kommer nog på något bra Men som sagt, ska ni vistas inne i parken kommer ni få spendera en hel del tid i bilen, trots att det egentligen inte är så långt fågelvägen. Ska man göra utflykter och vandra inne i parken bör man definitivt bo I parken.

• Kampi

Aha, kan vara bra att veta! Tack för tipset!

Pumpkin skrev 2009-03-15 21:46:39 följande:
    Kampi: Ni kommer nog på något bra Men som sagt, ska ni vistas inne i parken kommer ni få spendera en hel del tid i bilen, trots att det egentligen inte är så långt fågelvägen. Ska man göra utflykter och vandra inne i parken bör man definitivt bo I parken.
  • Joji
    Kampi skrev 2009-03-15 21:34:45 följande:
    Nu har vi äntligen bokat några till hotell till vår resa i juli. Wellington i NYC och Luxor i Vegas är klara sedan tidigare. Idag bokade vi Comfort Inn i Mariposa vid södra delen av Yosemite, Larkspur Hotel i San Francisco samt Hollywood City Inn i LA (Tack Pumpkin för tipset!).Längs kusten i övrigt så blir det nog boende i två av följande orter: Carmel, Pismo och/eller Santa Barbara. Efter att ha lusläst denna tråden så låter det som bra stopp.Vi flyger sedan hem från San Diego där vi kommer att besöka släktingar i tre dagar.Har vi missat något? Tips? Hur går det för er andra?
    Låter som att ni är bra på väg i planerandet!

Vi har bokat boende i SF: Intercontinental. Letar boende i Santa Monica och Beverly Hills, lutar just nu åt Beverly Hilton. Ska också boka i Carmel, Pismo Beach och Santa Barbara! Till och med Motel 6 var smådyrt i Santa Barbara - typ 1200 kronor!
  • Kampi

Ja, det känns så iaf Ska ni boka allt boende i förväg? hHojta gärna till om ni hittar några bra och privärda hotell påde ställena!

Joji skrev 2009-03-15 22:59:23 följande:
    Låter som att ni är bra på väg i planerandet! Vi har bokat boende i SF: Intercontinental. Letar boende i Santa Monica och Beverly Hills, lutar just nu åt Beverly Hilton. Ska också boka i Carmel, Pismo Beach och Santa Barbara! Till och med Motel 6 var smådyrt i Santa Barbara - typ 1200 kronor!
  • Kampi

Joji: Såg förresten att vi kommer att vara i San Francisco samtidigt! Vi kommer dit den 10 juli och planerar att åka vidare den 13 juli. Intercontinental såg superfint ut!

• Joji
    Kampi skrev 2009-03-16 09:02:29 följande:
    Ja, det känns så iaf Ska ni boka allt boende i förväg? hHojta gärna till om ni hittar några bra och privärda hotell påde ställena!
    Ja, vi bokar faktiskt allt boende i förväg... Har redan märkt att vissa ställen är fullbokade, så det känns skönt att ha det gjort och inte behöva köra runt.

När jag var i Australien bokade vi längs vägen, så det kan ju funka det också! Men just nu kändes det skönt att ha allt fixat...
  • Kampi

Igår bestämde vi oss också för att boka allt boende i förväg så nu är det gjort. Carmel, Pismo och Santa Barbara är bokat.

Det varierar verkligen i pris mellan de olika städerna och jag tror att vi hamnade på ca 1000 kr per natt i snitt. Men som sagt, vissa var billigare än så och vissa var lite dyrare.

Nu längtar jag otroligt mycket till juli!

• Kampi

Igår bestämde vi oss också för att boka allt boende i förväg så nu är det gjort. Carmel, Pismo och Santa Barbara är bokat.

Det varierar verkligen i pris mellan de olika städerna och jag tror att vi hamnade på ca 1000 kr per natt i snitt. Men som sagt, vissa var billigare än så och vissa var lite dyrare.

Nu längtar jag otroligt mycket till juli!

• Kampi

... Mellan alla städer som vi har bokat alltså (inte bara de tre sistnämnda).

Svar på tråden Bila i USA