• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji

Inte VAD har spanat, VI har spanat...

• Leeeloo
    sasso skrev 2009-03-18 19:13:18 följande:
    Det gör det säkert. Vi har i allafall bokat i förväg för att vara på den säkra sidan. Vi åker till South rim. Övervägde att ta west eftersom den är närmare från Las Vegas. Dock har jag hört en del negativt om den delen.Har ni bokat hyrbil?Vi ska göra det till helgen :)
    Vi har kollat lite på west eller notrh rim. Men har inte bestämt nått än. Japp vi har bokat bil. vi hyr bil från holiday autos. vi betalar 3000 kronor för 1 vecka inklusive färsäkringar och en full tank. Vi kommer inte att ha hyrbil hela tiden vi är där utan bara sista veckan.
  • Anna och John

nån som kört från sfo till lasvegas och varit inom yosemite park och death valley som har några tips?

• Pumpkin

Jag har inte kört från SFO till LV, men väl varit i Yosemite och kört Yosemite - SFO. Är det något speciellt du undrar?

Anna och John skrev 2009-03-20 18:11:47 följande:
    nån som kört från sfo till lasvegas och varit inom yosemite park och death valley som har några tips?
  • B2B090808

Vi åker över till Västkusten i slutet på augusti, förmodligen till SF och sedan HW1 ner till LA, San diego, Las Vegas, Grand canyon och upp via death walley tillbaka till SF. Har inte planerat så där jättemycket men vill tipsa om MAP24 där man kan lägga upp sin resrutt och ser hur långt det blir, sedan kan man lägga in mellanstopp och även klicka för att få olika hotell/motellförslag på ställen. Den har jag använt mycket och det är lika roligt varje gång. Sedan så gör vi nog som så att vi bokar första och sista nätterna hemifrån men sedan via tel och dator de andra när vi väl är där. USA är tydligen ett rabatt-kupongsland och kan ge bra i rabatter med kuponger man kan hitta överallt. Vi beräknar resan till ca 3 veckor. Någon annan som åker vi den tidpunkten?

• sasso

Vi bokade bil via Avis. Fick 15% rabatt på TUR-mässan i Göteborg!!! Toppen!
    Nu är allt bokat och betalt inför resan. Längtar verkligen, men vågar knappt tro att det är sant!

• Joji
    sasso skrev 2009-03-23 19:44:08 följande:
    Vi bokade bil via Avis. Fick 15% rabatt på TUR-mässan i Göteborg!!! Toppen!Nu är allt bokat och betalt inför resan. Längtar verkligen, men vågar knappt tro att det är sant!
    Ja, vi såg också det erbjudandet där!

Skönt när allt är bokat!
  • sasso
    Joji skrev 2009-04-01 13:21:43 följande:
    Hur går det för er ladies?
    Toppen! Börjar känna mig redo att packa och åka...återstår bara en väntan och längtan....
    Men snart så bär det av....!!!!! :)
Svar på tråden Bila i USA