• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Leeeloo

Jag vet att jag frågat tidigare men mitt minne är inte det bästa. =) När åker ni alla till USA? vilket datum alltså? vi åker den 17 juni och kommer hem den 4 juli.

• Joji
    Leeeloo skrev 2009-03-17 14:35:45 följande:
    Jag vet att jag frågat tidigare men mitt minne är inte det bästa. =) När åker ni alla till USA? vilket datum alltså? vi åker den 17 juni och kommer hem den 4 juli.
    Vi åker 8 Juli, hemma 2 Augusti.

Kampi - vilka ställen har ni bokat? Håller med om att det skiljer mycket i pris!
  • sasso
    Leeeloo skrev 2009-03-17 14:35:45 följande:
    Hej Leeloo!
    Vi åker också till USA den 17 juni. Vi åker till San Fransisco med American Airlines. Ni då? Tänk vad kul om vi är på samma plan :)
    Men det finns ju många att välja på..
  • sasso

Vi börjar bli klara med alla planer inför smekmånaden :)
    Igår bokade vi boende i Nashville - Sheraton Downtown. Helt plötsligt hade priset rasat - mycket glad över att vi väntade.
    På fredag ska vi till Göteborg på TUR-mässan. Min förhoppning är att vi ska kunna prata med någon biluthyrningsfirma och boka genom dem till ett kalaspris - vi får se.

• Kampi

Vi åker den 5 juli och kommer hem den 23 juli.

Joji: Vi bokade Comfort Inn Carmel By The Sea, Oxford Suites Pismo Beach och Best Western Beachside Inn i Santa Barbara.

• Kampi

Nu har vi redan hunnit avboka ett hotell och bokat ett nytt Läste alltför många dåliga recensioner om Best Western Beachside Inn i Santa Barbara på Tripadvisor så vi bokade Marina Beach Motel i samma kvarter istället. En vän har bott där och hon var supernöjd!

Dagens läxa till mig själv: Kolla upp recensioner innan bokningen

• Joji
    Kampi skrev 2009-03-17 22:18:54 följande:
    Nu har vi redan hunnit avboka ett hotell och bokat ett nytt Läste alltför många dåliga recensioner om Best Western Beachside Inn i Santa Barbara på Tripadvisor så vi bokade Marina Beach Motel i samma kvarter istället. En vän har bott där och hon var supernöjd!Dagens läxa till mig själv: Kolla upp recensioner innan bokningen
    Japp - det lönar sig verkligen att lusläsa Tripadvisor!

Har också spanat på Marina Beach Hotel...
  • JustMeAndMyLove

Vi har varit sugen på att bila genom USA, specielt då västkusten.. men så igår såg vi YTTERLIGARE en skräckfilm om ungdomar som bilar genom USAs ödsliga landskap och plötsligt lät en kryssning så mycket bättre :P

Kan tillägga att om vi bilat hade vi nog legat i tält många nätter, älskar friluftsliv men är också löjligt lätt uppskrämd, hehe

• Leeeloo
    sasso skrev 2009-03-17 20:01:29 följande:
    Hej Leeloo!Vi åker också till USA den 17 juni. Vi åker till San Fransisco med American Airlines. Ni då? Tänk vad kul om vi är på samma plan :)Men det finns ju många att välja på..
    Hej! vi flyger till Los Angeles med Delta Air Lines. Vi kommer att vara i LA i 1,5 vecka. Sedan kommer vi att åka till Las Vegas och grand canyon. Ja, det skulle varit häftigt om man var på samma plan men tyvärr. =) Vad ska ni göra och se när ni är där? hur länge stannar ni?
Svar på tråden Bila i USA