• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji

Kampi - har ni bokat Marina Beach Motel direkt via deras hemsida? Hittar inte det nu på hotels.com...

Priset via hemsidan blev typ 1800, inklusive de extra skatterna va? Lite skillnad, vi har ju bokat 4,5* i San Fransisco för mindre!

• Kampi

I know, det är mycket dyrare i SB... Det andra stället skulle ha kostat 1700 så det är typ samma pris. Känns betryggande att veta att min vän trivdes jättebra där!

Vi bokade direkt på deras sida.

Joji skrev 2009-03-17 22:48:20 följande:
    Kampi - har ni bokat Marina Beach Motel direkt via deras hemsida? Hittar inte det nu på hotels.com...Priset via hemsidan blev typ 1800, inklusive de extra skatterna va? Lite skillnad, vi har ju bokat 4,5* i San Fransisco för mindre!
  • Joji
    Kampi skrev 2009-03-17 22:59:54 följande:
    I know, det är mycket dyrare i SB... Det andra stället skulle ha kostat 1700 så det är typ samma pris. Känns betryggande att veta att min vän trivdes jättebra där!Vi bokade direkt på deras sida.
    Ja, det känns alltid bättre att känna någon som varit nöjd! Och nu gör jag ju nääästan det också...
  • sasso
    Leeeloo skrev 2009-03-17 22:46:49 följande:
    Hej! vi flyger till Los Angeles med Delta Air Lines. Vi kommer att vara i LA i 1,5 vecka. Sedan kommer vi att åka till Las Vegas och grand canyon. Ja, det skulle varit häftigt om man var på samma plan men tyvärr. =) Vad ska ni göra och se när ni är där? hur länge stannar ni?
    Vi åker den 17 juni till San Fransisco - åker hem den 12 juli från Chicago. Kör Highway 1 söderut. Vi kommer vara i Grand Canyon 29 -30 juni, Las Vegas 30 juni - 3 juli. Sedan flyger vi till Nashville i några dagar och avslutar sedan i Chicago.

Tänk att det närmar sig!! :)
  • Kampi

Ja precis

Joji skrev 2009-03-17 23:08:07 följande:
    Ja, det känns alltid bättre att känna någon som varit nöjd! Och nu gör jag ju nääästan det också...
  • Leeeloo

Vi kommer att vara i Las vegas den 26 - 28 juni sedan i grand canyon troligen den 28 - 30 juni. Lite häftigt att vi kommer vara där samtidigt.

Ja tänk att det närmar sig så fort. Vi längtar jättemycket! =)det är bara 3 månader kvar.

sasso skrev 2009-03-18 09:06:43 följande:
    Vi åker den 17 juni till San Fransisco - åker hem den 12 juli från Chicago. Kör Highway 1 söderut. Vi kommer vara i Grand Canyon 29 -30 juni, Las Vegas 30 juni - 3 juli. Sedan flyger vi till Nashville i några dagar och avslutar sedan i Chicago. Tänk att det närmar sig!! :)
  • sasso
    Leeeloo skrev 2009-03-18 13:42:08 följande:
    Vi kommer att vara i Las vegas den 26 - 28 juni sedan i grand canyon troligen den 28 - 30 juni. Lite häftigt att vi kommer vara där samtidigt. Ja tänk att det närmar sig så fort. Vi längtar jättemycket! =)det är bara 3 månader kvar.
    Vad häftigt!! Då kommer vi vara i Grand Canyon samtidigt! Har ni bokat boende?
  • Leeeloo

nä, vi har faktiskt inte det. vi funderar på att boka när ni är där. Många rekomenderar att man bokar innan men jag tror faktiskt att det kommer att finnas nått ledigt rum någonstans. hoppas det i allafall. =)

• sasso
    Leeeloo skrev 2009-03-18 18:42:27 följande:
    nä, vi har faktiskt inte det. vi funderar på att boka när ni är där. Många rekomenderar att man bokar innan men jag tror faktiskt att det kommer att finnas nått ledigt rum någonstans. hoppas det i allafall. =)
    Det gör det säkert. Vi har i allafall bokat i förväg för att vara på den säkra sidan. Vi åker till South rim. Övervägde att ta west eftersom den är närmare från Las Vegas. Dock har jag hört en del negativt om den delen.

Har ni bokat hyrbil?
    Vi ska göra det till helgen :)
  • Joji
    sasso skrev 2009-03-18 19:13:18 följande:
    Har ni bokat hyrbil?Vi ska göra det till helgen :)
    Har ni bestämt med vilka ni ska boka bil? Vad har spanat på hyrbil.com...
Svar på tråden Bila i USA