• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Pumpkin

För övrigt så var det när maken var i San Diego som vi pratade på telefon för första gången någonsin, och det var när han kom hem därifrån som vi möttes på Arlanda och blev ett par. Så det kändes himla fint att avsluta vår bröllopsresa just där

• rosarosen1

Så himla fint, va gulligt!!

Pumpkin skrev 2009-02-19 14:53:24 följande:
    För övrigt så var det när maken var i San Diego som vi pratade på telefon för första gången någonsin, och det var när han kom hem därifrån som vi möttes på Arlanda och blev ett par. Så det kändes himla fint att avsluta vår bröllopsresa just där
  • sasso
    Åhh vad häftigt!!
    Skulle aldrig våga möta någon så...är aldeles för feg! :) Jättekul!
    Hur träffade ni andra era blivande män?
  • rosarosen1

Genom min äldsta vän. Vi var panka innan lön o bestämde oss för att ändå ha en rolig lördag. Så vi gick på bio o där kom min blivande man gående, han kände tydligen min vän lite grann. så han hängde med på bio, som sedan blev en utekväll fram till 8 på morgonen. Ett telefonnr-byte senare så är vi här. Typ. Nästan 8 år sedan. Shit va tiden går.

• Saltakatten
    Jättegulligt ju
  • Anna och John

Det skulle Vara var ska ni bo? blir lite snurrigt ibland.

Joji skrev 2009-02-19 13:52:21 följande:
    Anna och John skrev 2009-02-16 18:04:50 följande:
    Ja, jobbigt att vänta! Jag tycker Juli är långt bort!Hur menar du "var vi ska på"?
  • Anna och John

Hej Linn74

jag har en av mina bästa vcänner som bor där som jag inte träffat sen hon flyttade för 4år sedan... vi funderar oxå på att bo på luxor, hyfsat centralt till hyfsta pris oså poolen... När ska ni dit?

Linn74 skrev 2009-02-17 07:10:32 följande:
    HejSanta Rosa - varför det?? Jag var där på språkresa 1991, det är därför jag undrar. Det är ju ett lite "udda" ställe, har aldrig tidigare hört om någon som åkt dit Vi kommer nog bo på Luxor i Vegas. De har en bra pool (tydligen inte så många hotell som har ute-pool i Vegas verkar det som)Anna och John skrev 2009-02-16 18:04:50 följande:
  • Linn74

Vi har siktat in oss på 1-3 augusti. Ni då?
    Santa Rosa är mysigt. Det är iofs 18 år sen jag var där, men det finns bl.a en ishall där... Ska ni åka och titta på några vingårdar och så??

Anna och John skrev 2009-02-19 18:26:03 följande:

Hej Linn74jag har en av mina bästa vcänner som bor där som jag inte träffat sen hon flyttade för 4år sedan... vi funderar oxå på att bo på luxor, hyfsat centralt till hyfsta pris oså poolen... När ska ni dit?
  • Joji

Anna och John skrev 2009-02-19 18:17:10 följande:

Det skulle Vara var ska ni bo? blir lite snurrigt ibland.
    Haha, ja det är lätt hänt!

Vi vet inte var vi ska bo i Las Vegas ännu. Blivande spanar för tillfället på Luxor - finns jättefina rum inte alltför dyra!
Svar på tråden Bila i USA