• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Ninnispinnis

Vi var på Universal Studios, det var skitkul! Vi valde att inte köpa "förtursbiljetterna", men det var inte speciellt mycket kö så det var inga problem.

• Anna och John

Vi vet inte riktigt än.. det är så mycket vi vill hinna med o så kort tid att vara ledig och kunna finansiera...

vi ska nog ta en dag att köra genom napa ev stanna vid en vingård eftersom vi båda är vin fantaster, vi var i toscana för nåt år sedan... helt fantastiskt..

är det nån som varit i Napa och besökt nån vingård?

• rosarosen1

åh napa valley vill jag till o kolla på mysiga vingårdar. är det någon mer än jag som tänker Falcon Crest?...

• Sommarpar

min blivande kollade upp hotell i Napa för ngr dar sedan, det skulle kosta 2500:-/par där han kollade, vet tyvärr inte vad det hette men kan kolla upp det...vi ska önska oss pengar till upplevelser i bröllopspresent så vi får se hur mkt vi gör och vart vi bor på vägen.

en liten dröm är att bo på ett tvättäkta amerikanskt b&b så det ska det nog kunna bli...

min blivande får antadligen sitt körkort i slutet av mars men hur e det att köra i USA, jag har ju många års vana med bil men tänker på min blivande (va skönt det blir när man kan skriva "man" ist..)vill ju inte att han ska bli helt avskräckt ;0)

• Sommarpar

va bra, ser ju dom där 8 filiga vägarna framför mig och en lånad bil och ett par månader gammalt körkort..GPS bokade vi nästan innan bilen haha, annars vet man ju inte vart man skulle hamna..

• Pumpkin

Jag kanske skulle undvika att köra inne i de större städerna om jag var alldeles färsk i trafiken, men annars är det inga problem.

• Lindybell

Jag var till Napa och Sonoma och besökte bland annat Berringer, www.beringer.com/. Kan rekommenderas!
    Anna och John skrev 2009-02-20 18:03:25 följande:

Vi vet inte riktigt än.. det är så mycket vi vill hinna med o så kort tid att vara ledig och kunna finansiera... vi ska nog ta en dag att köra genom napa ev stanna vid en vingård eftersom vi båda är vin fantaster, vi var i toscana för nåt år sedan... helt fantastiskt.. är det nån som varit i Napa och besökt nån vingård?
  • Kampi
    Sommarpar skrev 2009-02-22 13:48:11 följande:
    min blivande får antadligen sitt körkort i slutet av mars men hur e det att köra i USA, jag har ju många års vana med bil men tänker på min blivande (va skönt det blir när man kan skriva "man" ist..)vill ju inte att han ska bli helt avskräckt ;0)
    En väninna till mig och hennes pojkvän gjorde en roadtrip förra året på västkusten och hon tog körkort precis innan resan, väl där fick hon reda på att man måste ha haft körkort i ett år för att få köra hyrbil.

Jag vet inte om det verkligen stämmer men det kan ju vara värt att kolla upp...
Svar på tråden Bila i USA